۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۳۳۷۳۴
امام جمعه شهر اردل:

قوام و سلامت يک جامعه به زن است

امام جمعه شهر اردل بابيان اينکه قوام سلامت يک جامعه به زن است گفت: امروز بيشترين هجمه وتبليغات منفعت طلبان و دشمنان عليه مسئله خانواده خصوصاً زنان است.
قوام و سلامت يک جامعه به زن است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي الهي گفت: قدم اول هر انساني براي رسيدن به سعادت اخروي و دنيوي ترک گناه است.

بهرامي افزود: برادري، اخوت، صداقت، خيرخواهي و رسيدگي به محروم نشانه هاي دل زنده و پاک است که اين نشانه مومن و افراد با تقواست و برعکس اين کارها کساني هستند که از خدا دور شدند و فقط به ماديت مي نگرند.

وي بيان اينکه ترک گناه يکباره نمي شود اما تلاش براي گناه نکردن لازم است بیان داشت: گناهان انسان ها هم متناسب با خودشان فرق مي کند لذا قدم اول شناخت گناه و بعد تلاش براي ترک آن است.

سلامت زن تضمين کننده سلامت جامعه است

امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هعفته شهر اردل ضمن تبريک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) و فرارسيدن عيد نوروز با اشاره به اهميت جايگاه زن از ديدگاه امام خميني (ره) ادامه داد: تاريخ اسلام گواه احترامات بى حد رسول خدا (ص) به اين مولود شريف حضرت زهرا (س) است، تا نشان دهد که زن، بزرگى ويژه­ اى در جامعه دارد، که اگر برتر از مرد نباشد، کمتر نيست، اسلام زن­ ها را در مقابل مردها قرار داده، نسبت به آن­ها تساوى دارند، البته يک احکام خاص به مرد است که مناسب مرد است، يک احکام خاص به زن است، مناسب زن است، اين نه اين است که اسلام نسبت به زن و مرد فرقى گذاشته است.

بهرامي اظهار داشت: در نگاه و انديشه­ امام خميني (ره) زن مسلمانِ عفيف و پاکدامن، به عنوان يک مادر براي فرزندان، يک همسر براي مرد در خانواده و يک انسان با هويت و شخصيت در جامعه، به قدري اهميت دارد که سلامت فرزندان، مردان (شوهران، پدران و برادران) و جامعه­ ها را تضمين مي­ کند.

وي ادامه داد: از ارکان اصلي تشکيل جامعه­ کوچک، يعني خانواده و سپس جامعه­ بزرگ، يعني اجتماع است که با سلامت و اصلاح خود، بر دوام و قوام جامعه خواهد افزود و آن را به سوي تعالي و پيشرفت سوق خواهد داد و اين امر محقق نمي شود جز با توسل بر دين و آموزه ­هاي اسلامي که تمام دستورات آن در کتاب آسمانيِ قرآن براي حفظ پاکدامني زنان، وضع شده است.

امام جمعه شهر اردل تصريح کرد: عزت و شرافتي که اسلام به زن هديه کرده است، مي­ تواند چهره­ پاک و حقيقي زن نمونه­ اسلام را به نمايش بگذارد و زمينه­ سعادت دنيوي و اُخروي خود، همسر و فرزندان و ديگر زنان و مردان جامعه­ اسلامي را فراهم آورد که هيچ سعادت و خوشبختي­ی بالاتر از اين براي زنان تصور نشده است.

بهرامي در پايان بيان کرد: مسئولان دراين ايام که مسافرتها زيادمي شوند مديريت کنند تا ان شاالله باخطرات کمتر همراه شويم.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۵:۴۸

30 Dec 2019