۰
plusresetminus
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به موشک جدید و زیرآبی سپاه گفت: سلاح جدیدی که در مانور جدید آزمایش کردیم یک سلاح خاص است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند قدرت این سلاح را نادیده بگیرند.
آمریکایی‌ها نمی‌توانند قدرت سلاح جدید سپاه را نادیده بگیرند/ آن‌ها نمی‌توانند وارد مسیرها و کانال‌های ما شوند
به گزارش جهانبین نیوز، سردار دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹ سپاه که در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد، اظهار داشت: ما به سلاح‌های جدید و استراتژیک با ویژگی‌های خاصی دست یافته‌ایم و علی‌رغم اینکه آمریکا می‌گوید از این سلاح‌ها نگران نیست ولی نمی‌تواند نگرانی خود را مخفی کند.

دریادار فدوی با اشاره به موشک جدید زیرآبی به سطح نیروی دریای سپاه اظهار داشت: سلاح جدیدی که ما در مانور اخیر آزمایش کردیم یک سلاح راهبردی و خاص است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند قدرت و توان این سلاح را نادیده بگیرند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در حال حاضر پایین‌ترین سطح حضور خود را در خلیج فارس نسبت به سال‌های گذشته دارند و آن‌ها در زمان جنگ کویت یک میلیون نفر نیرو در منطقه داشتند که الان این رقم به حدود ۲۶ هزار نفر با توان لجستیکی کمتر رسیده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس گفت: آنها به محض اینکه وارد خلیج فارس می‌شوند سعی می‌کنند صدها متر از نیروهای ایرانی فاصله بگیرند و این در حالی است که نیروهای ما به طور کامل آنها را رصد می‌کنند.

سردار فدوی تاکید کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند وارد مسیرها و یا کانال‌های که ما داریم شوند از طرفی ما برای رفت و آمد آن‌ها شروطی تعیین کردیم تا عبور کشتی‌های آنها ضرری برای ما نداشته باشد.

وی ادامه داد: سپاه به صورت شبانه‌روزی منطقه را رصد می‌کند و با وجود اینکه تنگه هرمز و خلیچ فارس یک منطقه تحت کنترل بین‌المللی است ولی آمریکایی‌ها می‌دانند در شرایطی نیستند که بتوانند ایران را از سوی خلیج فارس تهدید کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ما قدرت کافی را داریم که تنگه هرمز را باز نگه داریم و از این رو به جهانیان کمک می‌کنیم اما آمریکایی‌ها به دنبال بحران‌آفرینی و مشکل‌سازی در تنگه هرمز هستند، همان‌طور که این کار را در افغانستان و عراق انجام دادند.

دریادار فدوی در خصوص موضوع سیاست خارجی و همزمانی آن با برگزاری رزمایش گفت: جمهوری اسلامی ایران نهاد و ساختار متحدی دارد و هر کسی مسئولیت خود را ایفا می‌کند و این مذاکرات هیچ ارتباطی به مانور اخیر نداشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: ‌ما هر چه که لازم داریم در سپاه تولید می‌کنیم و تقویت شناورهای تندرو و تجهیزات مورد نیاز آن و سلاح‌های کلاسیک دریایی در برنامه ما است.

انتهای پیام/ ۱۰۲۴ج
مرجع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۹:۲۷

14 Feb 2020