۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۱۴۰۱
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اهدای اعضای ۳ بیمار مرگ مغزی درچهارمحال و بختياري

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهداي اعضاي سه بيمار مرگ مغزي در يک هفته گذشته خبر داد.
اهدای اعضای ۳ بیمار مرگ مغزی درچهارمحال و بختياري
زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز، گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی حسین خالدي ۳۷ ساله از اهالي لردگان در هجدهمين روز از بهمن ماه ۹۷ به ۴ بيمار نيازمند پيوند عضو، جان دوباره بخشيد.

وی تصریح کرد: با اعلام رضایت خانواده سخاوتمند خالدی، ضمن نجات جان دو بیمار ۵۰ و ۴۷ ساله هم استاني که از بيماري کليوي رنج مي بردند و به شدت نيازمند عمل جراحي پيوند کليه بودند، با انتقال کبد به شيراز و بخشي از نسوج به تهران جان دو بيمار هم وطنمان نيز نجات يافت.

سیاح افزود: فاطمه کریمی بیمار مرگ مغزی ۱۹ ساله ديگرعزيزي است که خانواده محترم وي با اهداي اعضايش موافقت کرده و کبد و کليه ها و بخشي از نسوج وي جداسازي شد.

به گفته وی، کلیه های این بیمار نيز به دختري ۲۹ ساله و پسر ۱۷ ساله هم استاني اهدا شد و کبد و نسوج نيز به شيراز و تهران منتقل شدند.

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری افزود: ناريجان فتاحي ميلاسي نيز اولين بيمار مرگ مغزي از منطقه سر قلعه ميلاس شهرستان لردگان بود که با اعلام رضايت خانواده عزيز وي اعضايش اهدا شد.

سیاح گفت: کبد، کلیه ها و بخشی از نسوج این بیمار مرگ مغزي ۴۲ ساله نيز به ترتيب به شيراز، اصفهان و تهران منتقل و با پيوند به چندين بيمار نيازمند پيوند عضو نجات بخش جان آنها شد.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۰ پیوند کليه با موفقيت در استان چهارمحال و بختياري انجام شده است افزود: در يک ماهه گذشته ۸ پيوند کليه در بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد انجام شده است و نام چهارمحال و بختياري همچنان در بين استان هاي برتر در زمينه اهداي عضو بيماران مرگ مغزي خوش مي درخشد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۱:۱۴

27 Dec 2019