۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۳۵۱۰۱
امام جمعه شهرستان بن:

سياست هاي کلي آمريکا تزوير و دروغ است/ مباني امامت و ولايت را بر مبناي رأي مردم قرار دادن صحيح نيست

امام جمعه شهرستان بن گفت: سياست هاي کلي آمريکا تزوير و دروغ است و صحيح نيست مباني امامت و ولايت را بر مبناي رأي مردم قرار دهيم.
سياست هاي کلي آمريکا تزوير و دروغ است/ مباني امامت و ولايت را بر مبناي رأي مردم قرار دادن صحيح نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن ميرافضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي اظهار کرد: رسول اکرم (ص) فرمودند براي شما در ايام زندگي از جانب خداوند فرصت ها و رحمت ها وزيدن مي گيرد شما خودتان را در مقابل اين نسيم ها قرار دهيد و از آن ها استفاده کنيد.

وي ادامه داد: ماه مبارک رمضان نيز همين گونه است انسان بايد بهترين استفاده ها را از اين لحظات کند و از محرمات و انجام گناه دوري گزيند و سعي بر بدست آوردن تقوا داشته باشد.

ميرافضلي افزود: اگر قلب انسان دچار شرک و آلودگي شد و دچار شرک خفي شد کارها سخت مي شود اگر در ماه رمضان صيقل خورد و ياد و ذکر خداوند را  در ماه مبارک رمضان آن گاه مي شود سکوي پرتاب انسان به سمت خداوند.

خطيب نماز جمعه بن گفت: امام صادق (ع)  فرمودند، ساعات خاصی را براي عبادت و راز و نياز تعيين کنيد که خداوند فرموده است که اگر اين اتفاق بيفتد خداوند او را نگهداري مي کند و فقر را از او مي گيرد و او را بي نياز مي کند و اگر انسان از ذکر و ياد خداوند غافل شد آنگاه گرفتار دنيا خواهد شد و شيطان در خانه ي او ورود کرده و دل او را مسخر خود مي کند.

وي بيان داشت: فلسفه ي ماه مبارک رمضان نخوردن و نياشاميدن نيست بلکه تقويت روحيه ي خداجويي و تقويت انسان و مبارزه با نفس شيطاني مي باشد انسان، بايد تلاش کند تا با قلب، گوش، زبان و همه ي اعضا و جوارح خود در مسير بندگي و اطاعت از خداوند قرار بگيرد.

امام جمعه بن افزود: اگر خداوند تاکيد کرده است که ما اعمالي را انجام دهيم براي خودش نيست او بي نياز مطلق است و تمامي اين اعمال و عبادات براي خودمان است و بايد از معادن و ذخاير عظيم پروردگار اين معارف ها و رضايت ها و مغفرت ها و رحمت ها را استخراج کنيم که تمامي اين ها براي ما بوده و ما را به خداوند نزديک تر مي نمايد.

میرافضلی ضمن اشاره به ديدارهاي مقام معظم رهبري در هفته ي گذشته با فرماندهان و خانواده ي شهداي مرزبان و شهداي مدافع حرم و سخنان ایشان مبنی بر اینکه، "آمريکا و حکام آمريکا هيچ غلطي نمي توانند بکنند و با اين خط و نشان ها، اين زياده گويي ها نمي توانند چيزي را از پيش ببرند" افزود: درست است که رئيس هايشان عوض مي شوند ولي سياست ها و روش هاي آن ها مشخص است.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري  فرمودند؛ همه بدانند جمهوري اسلامي ايران محکم ايستاده است و از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد و در آخر سيلي محکمي از ما خواهند خورد چند ساعت پس از امر ولايت فقيه نگذشت که موشک هاي سپاه به قلب داعش خورد و تمامي معادلات جهاني را عوض کرد و دهان هاي زياده گوي آن ها را بست و در بهت و حيرت قرار داده است و تاکنون نتوانسته اند هيچ گونه موضعي نسبت به اين موضوع نشان دهند و موضع گيري خود را بگويند و جمهوري اسلامي با تمام قوا ايستاده است و ديگر نبايد با جمهوري اسلامي به هر زبان که ميل دارند صحبت کنند.

خطيب نماز جمعه بن گفت: امروز همه متوجه شدند که با جنگ نظامي در ايران نمي توانند کاري بکنند و بحث تغيير را در دستور کار خود قرار داده اند  که مبناي اين تغييرات در ارزش هاي دين و نظام است و ما بايد بسيار دقت کنيم و به پيشگيري از اين امر اهتمام بورزيم.

وي بيان داشت: سياست هاي کلي آمريکا تزوير و دروغ است و با اين تحريم هاي جديد که تصويب شده است نشان دادند که همين است ما تمامي مفاد برجام را رعايت کرديم ولي از آن ها حتي يک چراغ  روشن نشد و اين ها سپاه را تحريم کردند و بحث تحريم هاي دارويي را برطرف کرده ولي از آن طرف تحريم هاي بانکي براي براي حفظ سياست هاي دوگانه ي خود پا برجا مي باشد.

میرافضلی در ادامه افزود: هفته ي گذشته يکي از مسئولين در باب امامت و ولايت يکسري نظريه هايي را داد و ايشان گفتند که امير المومنين علي عليه السلام جايگاه و ولايت خود را با راي مردم بدست آورد؛ که بعد البته اين گفته خود را اصلاح کرد.

وي ادامه داد: امامت و ولايت امري نيست که مردم بخواهند در آن نظر بدهند دين ما و نظام ما به حضور مردم و نظر مردم اهميت ويژه هاي مي دهد امام افراط و تفريط در اين موضوع درست نيست امامت جزء اصول دين ما است خداوند به رسولش امر مي کند که چه کساني را به عنوان امام و ولي منصوب بکند و اين مقام مقامي است که به هرکسي نداده اند و هرکسي نمي تواند نائل شود پس راي مردم نمي تواند بر ولايت تاثير داشته باشد و وقتي ولايت را خداوند در نظر گرفت حکومت را جزء شئون ولايت قرار داد و وقتي اين شأن قرار گرفت بر مردم لازم است از آن دفاع کند.

ميرافضلي در باب اهميت روز قدس گفت:  امام خميني( ره) فرمودند؛ روز وحدت و روز تکليف همه ي مسلمانان است که بيايند و قدس را آزاد کنند بنده از حضور پرشور تمامي شما مردم ولايت مدار و روزه دار شهرستان بن تقدير و تشکر مي کنم که با حضور خود در حمايت از مظلوم و ايستادگي در مقابل مستکبر و استکبار جهاني را نشان دادند و اعلام کردند که ما به هيچ وجه از مواضع خود عقب نشيني نخواهيم کرد.

انتهاي پيام1026ج /520ز

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۴:۳۷

30 Dec 2019