۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۳۲۸۶۱
کارشناس شيلات چهار محال و بختياري خبر داد

ظرفيت 18 هزار تني پرورش ماهي در چهارمحال و بختياري

کارشناس شيلات چهار محال و بختياري گفت: استان چهارمحال و بختياري با صدور بيش از 30 مجوز بهره برداري و داراي ظرفيت 18000 تني پرورش ماهي و وجود هفت کارخانه خوراک آبزيان و 6 کارخانه فرآوري، به عنوان يکي از قطب هاي آبزي پروري در کشور شناخته شده است.
ظرفيت 18 هزار تني پرورش ماهي در چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ علي طاهري کارشناس شيلات چهارمحال و بختياري اظهار کرد: امکان بهره برداري از آب چاهک و استفاده از تجهيزات مکانيزه در مزارع پرورش ماهي با حفظ حريم بستر رودخانه وجود دارد.

وي تصريح کرد: با توجه به منويات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي لازم است در استفاده از منابع آب و صرفه جويي منابع براي شيلات تمهيدات لازم انديشيده شود.

مهندس طاهري همچنين گفت: آب بيش از ۵۰ درصد از مزارع پرورش ماهي از رودخانه هاي استان تأمين ميشودکه اين گروه از منابع آبي اغلب داراي انواع بيماري و گل آلودگي هستند که لازم است براي تغيير وضعيت از ثقلي به پمپاژ اقدام نمايند.

وي بيان داشت: در اين راستا با توجه به اينکه ادارات ذيربط اعلام آمادگي کرده اند، متقاضيان مي توانند براي بهره برداري از آب چاهک با رعايت حفظ حريم بستر رودخانه و استفاده از تجهيزات مکانيزه نسبت به افزايش توليد در واحد سطح اقدام کنند.

مهندس علي طاهري اظهار کرد: پرورش دهندگاني که توليد مزارعشان ۲۰ تا ۲۵ کيلوگرم در متر مربع است با استفاده از اين تجهيزات مي توانند مزارع خود را جهت افزايش توليد تا ۶۰ الي ۶۵ کيلوگرم ارتقاء بدهند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۱:۴۲

29 Dec 2019