۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۱۷۷۴۱
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان:

ضرورت توجه به تولید ملی در سیاست‌های اقتصادی/ بسته خروج از رکود اقتصاد کشور را رونق نمی‎بخشد

بسیاری از سیاست‌های اقتصادی دولت سریع، کوتاه و ضرب‌الاجلی بوده و با این سیاست‌ها نمی‌توان اقتصاد کشور را از رکود خارج کرد.
ضرورت توجه به تولید ملی در سیاست‌های اقتصادی/ بسته خروج از رکود اقتصاد کشور را رونق نمی‎بخشد
امیر هرتمنی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه اقتصادی جهانبین‌نیوز با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم اظهار کرد: با بررسی سیاست‌های اقتصادی دولت باید گفت تیم اقتصادی دولت به سیاست‌های بلندمدت اقتصادی توجه لازم را نداشته و این ضعف بزرگی برای دولت به شمار می‎رود.

وی افزود: بسیاری از سیاست‌های اقتصادی دولت سریع، کوتاه و ضرب‌الاجلی بوده و این نمی‌تواند اقتصاد کشور را به اهداف بلندی که در نظر داریم برساند.

هرتمنی تصریح کرد: غفلت از برنامه‌های بلندمدت و تصمیم‌گیری‌های عجولانه دولت در اقتصاد، دولتمردان را با مشکل روبرو کرده و آن‌ها باید در این رویه خود تجدیدنظر کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به بسته خروج از رکود دولت، گفت: باید گفت که با توجه به شرایط موجود این بسته نمی‎تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند.

هرتمنی افزود: تاکنون سیاست‌های ضدتورمی اجرا شده ما را بیش از پیش گرفتار تورم کرده و از آن نکاسته است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نباید از جنبه‌های روانی اقتصاد نیز غافل شد، اقتصاد تنها برنامه و طرح نیست بلکه دارای جنبه‌های روانی بسیاری است که نباید از آن غافل شد.

هرتمنی تصریح کرد: برهمین اساس اگر بخواهیم اقتصاد کشور را از رکود خارج کنیم باید هم جو روانی خوبی ایجاد شود و هم سیاست‌های حساب شده و منطبق بر واقعیت جامعه به طور همزمان با آن عملیاتی شود.

وی افزود: توجه به تولید ملی، امید به آینده و بهبود بازار در کنار سیاست‌های اقتصادی بلندمدت می‎تواند اقتصاد را از رکود خارج کرده و به آن رونق دهد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۰:۰۶

11 Jan 2020