۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۲۷۷۱
هر مدرسه يک نهالستان وهر دانش آموز يک نهال

آموزش مراحل کاشت درخت به دانش آموزان مدارس لردگاني داد شد

رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان لردگان: در راستايي ترويج فرهنگ احياي نهال کاري و حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي، آموزش کاشت درخت در پنج مدرسه از مدارس جنگل نشين شهرستان لردگان داده شد.
آموزش مراحل کاشت درخت به دانش آموزان مدارس لردگاني داد شد
ايمان اسکندري، رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه بين منابع طبيعي، آبخيزداري و مديريت آموزش و پرورش شهرستان لردگان در راستايي ترويج فرهنگ احياي نهال کاري و حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي و همچنين در اجراي برنامه هاي فرهنگي با محوريت دانش آموزان و استفاده از ظرفيت خانواده بزرگ آموزش و پرورش در حفاظت و حراست از منابع طبيعي پنج مدرسه از مدارس جنگل نشين شهرستان را به صورت پايلوت انتخاب کرديم و آموزش مراحل کاشت درخت به اين دانش آموزان داده شد .
وي افزود: منابع طبيعي ي يک ثروت شخصي نيست بلکه يک ثروت همگاني است و ما در قبال حفاظت اين ثروت بزرگ مسئوليم وهدف اصلي اين پروژه، پايش زيست بومي، محيط زيست و حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي است و همچنين همراهي و استفاده از دانش آموزان، فرهنگيان و نيروهاي مردمي در حفاظت از منابع طبيعي و با شعار هر مدرسه يک نهالستان و هر دانش آموز يک نهال بود .

اسکندي بيان داشت: در راستاي حفاظت و گسترش منابع طبيعي با سازماندهي دانش اموزان علاقمند و آموزش هاي لازم جهت کاشت بذر بلوط به اين دانش آموزان داده شد .
گفتني است، شهرستان لردگان داراي بيشترين اراضي جنگلي در سطح استان با مقدار ۱۵۸۰۰۰ هكتار كه اغلب گونه هاي آنرا بلوط و بنه تشكيل داده و بيشتر در نواحي غربي و جنوبي شهرستان گسترده است وسعت مراتع شهرستان حدود ۱۴۳۶۰۰هكتار مي باشد و بيشترين گونه هاي گياهي و داروئي در سطح استان چهارمحال و بختياري در اين شهرستان مي باشد.

 انتهاي پيام/630 ل
مرجع : سایت خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۹:۲۳

30 Dec 2019