۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۳۷۷۱
استاد مرکز تخصصی نماز قم:

نماز و ذكر تاثير مثبت و عميقي بر سيستم عصبي مركزي و سيستم ايمني بدن دارد

استاد مرکز تخصصی نماز قم با بیان اینکه دوره كودكي و نوجواني در تربيت اسلامي حائز اهميت بسيار است گفت: آنچه قلب كودكان و نوجوانان را تحت تاثير مثبت يا منفي قرار مي دهد در تربيت ديني بايد به جد مورد توجه و تحقيق قرار گيرد.
نماز و ذكر تاثير مثبت و عميقي بر سيستم عصبي مركزي و سيستم ايمني بدن دارد
به گزارش جهانبین نیوز، استاد مرکز تخصصی نماز قم در سومین روز دوره آموزشی معارف نماز، از شیوه های جذب کودکان و نوجوانان به نماز سخن گفت و در مقدمه ی بحث خود تصریح کرد: عبادت رمز كمال آدمي است و خداوند متعال شايسته عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمودی افزود: اهميت عبادت تا بدان جاست كه حتي برترين بنده خدا نيز ملزم به انجام آن است و او چنان به عبادت مي پردازد و نماز مي خواند كه به معراج مي رود و رمز آن را گوشزد مي كند.

وي ادامه داد: نماز معراج انسان با ايمان است، عالم تسبيح گوي خداوند متعال است و سزاوار نيست كه ما چنان نباشيم.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اهمیت نماز و عبادت در دوران کودکی بيان کرد: برخي افراد عبادت و نماز كودكان را براي آنان به منزله سرگرمي مي دانند و آن را فاقد ثواب و اجر الهي مي دانند در حالي كه چنين نيست و قطعا عبادت در كودكي حسناتي را به دنبال دارد.

استاد مرکز تخصصی نماز گفت: عبادت و نماز خواندن كودكان، آنان را در پيشگاه خداوند ماجور مي گرداند و رغبت بيشتري براي انجام عبادت خواهند داشت و از طريق ديگر انجام عبادت ها در كودك موجب ملكه شدن آنها مي گردد و باعث مي شود كه در دوران بزرگسالي عبادت را به آساني و به خوبي انجام دهند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: اگر بخواهيم كودكان افرادي مفيد مومن و نماز خوان باشند بايد از دوران كودكي با عبادت و نماز خو بگيرند و اين دوره براي آموزش و ترغيب آنان بهترين دوران است.

وی تصریح کرد: چندین نقش در جذب کودکان و نوجوانان به نماز موثر است از جمله نقش تمهیدی، نقش تبلیغی ، نقش الگویی، نقش تشویقی، نقش تذکر و یادآوری و نقش تسهیلی .

حجت الاسلام محمودی ضمن توضیح مفصل نحوه ی جذب و روش های کاربردی جذب کودکان و نوجوانان به نماز، تأکید کرد: نماز باعث تقوا است و تقوا نه تنها روح بلكه جسم را نيز از آلودگي هاي ناشي از گناه نگه مي دارد، بيماري هاي ناشناخته و خانمان بر انداز كه امروزه در جهان شايع شده اند مطمئنا نتيجه تبهكاري كساني بوده است كه اهل نماز و نيايش نبوده اند.

استاد مرکز تخصصی نماز در پایان سخنان خود تصریح کرد: نماز و ذكر تاثير مثبت و عميقي بر سيستم عصبي مركزي و سيستم ايمني بدن دارد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۸:۵۳

27 Dec 2019