۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۲۸۷۲۱
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

شرکت‌های دانش‌بنیان زیرساختی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان زیرساختی برای علم و فعالیتی مطلوب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و این شرکت‌ها نظام حمایتی و هدایتی هستند.
شرکت‌های دانش‌بنیان زیرساختی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی
اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری امروز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز،  با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری فعال هستند اظهار کرد: در حال حاضر در این استان ۲۷ شرکت در مرحله پذیرش و ۱۱ شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان اغلب تولیدی و صنعتی هستند، تصریح کرد: سیاست‌گذاری دولت در حال حاضر براساس توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا است چراکه فارغ‌التحصیلان در این مرحله قرار دارند و باید شرایطی برای آن‌ها فراهم شود که با هم‌افزایی و هم‌فکری به ارتقاء و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته شود.

وی افزود: هسته‌ها، مراکز رشد، واحدها و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری این استان ۱۲۰ شرکت هستند و در حال حاضر فعالیت آن‌ مطلوب است.

پیرعلی با اشاره به اینکه درصد نخبگی در چهارمحال و بختیاری بسیار بالاست عنوان کرد: علم باید سرمایه را به همراه داشته باشد و در مراکز رشد طرح‌ها آماده شود و سپس در مراحل بعدی قرار گرفته و در پایان با هم‌افزایی و هم‌فکری به شرکت دانش‌بنیان تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد، بیان داشت: درحال حاضر کشور در زمینه پژوهش در رتبه ۸۱ جهانی قرار دارد.

پیرعلی با بیان اینکه باید در ترویج فرهنگ کارآفرینی و دانش‌محور تلاش مضاعف صورت گیرد و شرایط برای هم‌افزایی مخاطبان و ذی‌نفعان فراهم شود، افزود: کمک به توسعه و تجارت با برنامه‌های تجاری‌سازی امکان‌پذیر است و باید تلاش شود تجاری‌سازی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا شود.

وی شرکت‌های دانش‌بنیان را زیرساختی برای علم و فعالیتی مطلوب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این شرکت‌ها نظام حمایتی و هدایتی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری توسعه فناوری از طریق جذب فناوری، کمک به افزایش خلق ثروت دانش‌محور، اقتصاد دانش‌محور با بازده بالا، حجم کم و تکنولوژیک از مأموریت‌های اصلی پارک علم و فناوری دانست و افزود: تسهیل شرایط مناقصات از قوانین مهم برای این شرکت‌ها بوده و مشتریان این شرکت‌ها افراد خلاق، نوآور، مبتکر، فارغ‌التحصیلان و مؤسسات فناوری خدماتی مهندسی پیشرفته هستند.

انتهای پیام /1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۸:۰۰

26 Dec 2019