۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۵۷۵۱
فعال عرصه اقتصاد مقاومتی:

ارائه تسهیلات کم بهره به فعالان اقتصاد مقاومتی گامی به سوی خودکفایی است

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت:وام‌های اقتصاد مقاومتی در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد اما متاسفانه درصد این وام‌ها بالا است و اگر در این زمینه دولت تسهیلات بلاعوض به فعالان بدهد می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
ارائه تسهیلات کم بهره به فعالان اقتصاد مقاومتی گامی به سوی خودکفایی است
به گزارش جهانبین نیوز، سال ۹۲ سال حماسه سیاسی و اقتصادی بود که با همراهی مردم خلق حماسه سیاسی به خوبی انجام گرفت؛ خوشبختانه در اواخر سال ۹۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و زمینه‌های لازم برای خلق حماسه اقتصادی در سال ۹۳ فراهم شد.

اقتصاد کشور بیمار است و هرگونه تلاش برای درمان این بیماری در فرا مرزها تنها مسکنی است که در کوتاه مدت اثر آن از بین می‌رود. ما باید به دنبال درمان برای این بیماری باشیم.

تکیه بر توان داخلی تنها راه در مان اقتصادی است که بیش از پیش نیازمند درمان است.

باید بر زانوان خود تکیه بزنیم و همانطور که رهبر بارها تاکید کردند راهی را که تنها با اتکا به داخل باید طی کنیم به سرانجام برسانیم.

اقتصاد مقاومتی معنا و مفهوم گسترده‌ای دارد و هرگز نباید به اقتصاد ریاضتی تعبیر شود چون داشتن اقتصادی پویا، درون‌زا، و مقاوم تنها در صورتی محقق می‌شود که ما توان داخلی بشناسیم و از آن حمایت کنیم.
کشوری مانند ایران که همه منابع را در خود جای داده و از نیروی جوان و کارآمد هم برخوردار است با عمل به فرامین رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌تواند با کار جهادی و حمایت دولت در کمتر از چند سال صاحب اقتصادی شود که نه نیازمند به بیگانگان باشد و نه بیمار .

گفت‌وگو با فعال عرصه اقتصاد مقاومتی

بیژن صفوی دزکی یکی از فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتی در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: ۴۲ سال سن دارد و در رشته بازرسی جوش تحصیل کرده است.

وی عرصه فعالیت خود را پرورش گیاهان دارویی بومی در معرض انقراض معرفی کرد و بیان داشت: ورودش به این عرصه به دلیل علاقه شخصی بوده است.

صفری بیان داشت: با توجه به اینکه در این زمینه علاقه زیادی داشتم و با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری گونه‌های بومی فراوانی دارد که در معرض انقراض قرار دارند به فکر افتادم که برای جلوگیری از انقراض آن‌ها وارد عمل شوم.



پرورش گیاهان زروی، مخلصه، کلوس و کرفس در قالب طرح اقتصادی

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی زرین گیاه (زروی)، کرفس، کلوس (کلوسیا) و مخلصه را از جمله گیاهانی دانست که در این راستا حفاظت شدند و گفت: در ابتدای کار و برای حفاظت از گیاه زروی سه نشاء آن را از کوه برداaته در شرایط طبیعی پرورش داده و در سال اول موفق به تولید ۵۰۰ نشاء شدم که به عرصه انتقال داده شد و برای مخلصه و کلوس کوهی هم به همین طریق عمل شد.

صفری از اقدامات جهت ثبت گیاه کلوس به نام چهارمحال و بختیاری در میراث فرهنگی خبر داد و تاکید کرد: امسال حدود ۳ هزار گلدان نشاء کلوس تهیه شد و به این ترتیب ۳۰ هزار نشاء تولید و ۲۰ هزارتای آن تحویل منابع طبیعی شد و این درحالی است که بازدهی نشاء سه برابر بذر است.








انجام کارهای بزرگ نیازمند کارگاه است

وی به کاشت نشاءها از سوی حوضه آبخیز منابع طبیعی در سرپیر، بازفت، سبزه‌کوه و.. اشاره کرد و ادامه داد: هنوز کارگاهی برای این کار راه‌اندازی نشده و برای این کار نیازمند کمک‌ هستیم و همه فعالیت‌ها تاکنون در عرصه صورت گرفته است اما اگر کارگاهی برای فعالیت داشته باشیم می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.



پیشرفت در زمینه اقتصاد مقاومتی با ارائه وام‌های کم‌بهره

صفری خاطرنشان کرد: وام‌های اقتصاد مقاومتی در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد اما متاسفانه درصد این وام‌ها بالا است و اگر در این زمینه دولت تسهیلات بلاعوض به فعالان بدهد می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی به حمایت منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان داشت: منابع طبیعی در این زمینه بذر رایگان در اختیار ما قرار داده است اما ارائه تسهیلات کم‌بهره برای رواج کار در کل استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی به اشتغال‌زایی برای ۸ نفر در این طرح اشاره و گفت: در حال حاضر از کار خود راضی هستم و امیدوارم در درازمدت کار به سوددهی برسد.

صفری محل کار خود را دزک عنوان و افزود: برای این کار سه سال تحقیق مداوم صورت گرفت و نتیجه‌گیری‌های خوبی داشته‌ایم و در این راستا همین که از انقراض این گیاهان جلوگیری شود کار بزرگی شده است و در حالی که می‌توان با بها دادن به آن راه را برای اشتغال تعداد بیشتری باز کرد.



کلوس یکی از 10 گیاه ضدسرطان برتر در دنیا

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه کلوس یکی از ۱۰ گیاه برتر دنیا است که خواص ضدسرطانی آن به اثبات رسیده و با توجه به خواص آنتی‌اکسیدانی آن و پرورش در شرایط طبیعی می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد.




وی با اشاره به طرح‌هایی که برای آینده در نظر دارد بیان داشت: در نظر داریم برای اسانس‌گیری و شیره‌گیری فعالیت‌هایی داشته باشم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۸:۳۱

29 Dec 2019