۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۱۷۲۹۱
زندگينامه شهيد سرافراز حسن فرامرزي

نامه هایی که برگشت می خورد

بعد از گذشت چند ماه از اعزام حسن، پدرش فوت کرد و سرپرستي خانواده بر عهده ي وی قرار گرفت که باز مدتي نگذشته بود که عازم خط مقدم جبهه شده و چند ماهي هم در در بي خبري از خانواذه به سر مي برد تا حدی که حتي نامه هايي که از طرف خانواده برايش فرستاده مي شد برگشت مي خوردند.
نامه هایی که برگشت می خورد
به گزارش جهانبین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کوهرنگ خبر، شهيد حسن فرامرزي فرزند صفي الله در روستاي چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ در خانواده اي مذهبي متولد شد. وی دوره ي ابتدايي را در مدرسه ي شهيد رحمن استکي روستا گذرانده و با پشت سر گذاشتن دوره ابتدايي، در مدرسه ي ولي عصر مشغول به تحصيل می شود.

این شهید بزرگوار، همزمان با درس خواندن اشتياق خاصي نسبت به عزاداري در ايام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) در دسته هاي سينه زني و زنجير زني داشته و در آن زمان هم جزء بسيجيان فعال بود. بعد از اتمام دوره راهنمايي در بخشداري و در قسمت فرهنگي، مذهبي مشغول به کار شد و در سال 1364 تکليف خود دانست که داوطلبانه به جبهه حق عليه باطل برود که نهایتا به سمت اهواز راهي شد.
بعد از گذشت چند ماه از اعزام حسن، پدرشان فوت کرد و سرپرستي خانواده بر عهده ي وی قرار گرفت که باز مدتي نگذشته بود که عازم خط مقدم جبهه شده و چند ماهي هم در در بي خبري از خانواذه به سر مي برد تا حدی  که حتي نامه هايي که از طرف خانواده برايش فرستاده مي شد برگشت مي خوردند.

در سال 1365 حسن با دوست صميمي و هم رزم خود از روي رفاقت پلاک هايشان را به همديگر يادگاري مي دهند که دوستش بعد از چند روز به شهادت مي رسد و به خانواده ي حسن اعلام مي کنند که به شهادت رسيده ولي به هنگام تحویل پيکر شهيد، متوجه شدند که حسن نبوده است و فقط پلاک به نام شهيد حسن بوده است.

ديري نگذشت که شهيد حسن در عمليات کربلاي 5 در تاريخ 28 دیماه سال 65 به درجه رفيع شهادت نائل شد و او هم چيزي جز شهادت از خداي خود نخواسته بود و هميشه آرزو داشت که فرزندي از او باقي بماند که در راه اسلام پيرو خط امام شود.

نام شهيد : حسن
نام خانوادگي : فرامرزي بابادي
نام پدر : صفي الله
تاريخ و محل تولد : ۱۳۴۵- چلگرد
ميزان تحصيلات : سيكل
محل کار : بخشداري
پايگاه مقاومت بسيج : پايگاه مقاومت چلگرد
محل اعزام : چلگرد
تاريخ و محل شهادت : ۲۸/۱۰/۶۵
محل شهادت : کربلاي ۵
محل دفن : کوهرنگ – گلزار شهداي چلگرد
مسئوليت در زمان شهادت : پاسدار – پدافند هوايي
آدرس محل سكونت: چلگرد – خيابان فرمانداري

نقل قول از برادر شهيد، جمشيد فرامرزي
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۷:۳۰

1 Jan 2020