۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۲۹۰۶۳
بي‌توجهي به فرمايشات رهبري در کلاس‌هاي اوقات فراغت؛

آموزش انگليسي همچنان در صدر کلاس‌هاي اوقات فراغت شهرستان کيار

همين چند وقت پيش بود که مقام معظم رهبري طي سخناني معلمان، دانش‌آموزان و اساتيد دانشگاه‌ها و خانواده‌ها را از آموزش صرف زبان انگليس منع کردند و کسب دانش روز دنيا را از طريق ديگر زبان‌هاي زنده دنيا خواستار شدند اما....
آموزش انگليسي همچنان در صدر کلاس‌هاي اوقات فراغت شهرستان کيار
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار، اگر برنامه کلاس‌هاي اوقات فراغت نهادهاي مختلفي که اين روزها اقدام به برپايي کلاس‌هاي اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجويان کرده‌اند را بنگريم متوجه مي‌شويم که يکي از اصلي‌ترين کلاس‌هايي که براي پر کردن اوقات فراغت مخاطبان در نظر گرفته شده است آموزش زبان انگليسي است.

به کوچه‌ها و خيابان‌هاي شهرها و روستاها هم اگر سر بزنيم مي‌بينيم که در و ديوار پرشده است از تراکت‌ها و بنر و ابزارهاي تبليغاتي مختلف براي جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به کلاس‌هاي آموزش انگليسي.

اينکه بگوييم کدام ارگان هم بيشتر نسبت به اين تبليغات اقدام نموده است چندان مهم نيست و مهم اين است که علي‌رغم فرمايشات رهبري که در ديدار با معلمان فرمودند: "اين اصرار بر ترويج زبان انگليسي در کشور ما يک کار ناسالم است. بله، زبان خارجي را بايد بلد بود امّا زبان خارجي که فقط انگليسي نيست، زبان علم که فقط انگليسي نيست. چرا زبان‌هاي ديگر را در مدارس به‌عنوان درس زبان معيّن نمي‌کنند؟ چه اصراري است؟ اين ميراث دوران طاغوت است، اين ميراث دوران پهلوي است. [مثلاً] زبان اسپانيولي؛ امروز کساني که به زبان اسپانيولي حرف مي‌زنند کمتر از کساني نيستند که به زبان انگليسي حرف مي‌زنند؛ در کشورهاي مختلف، در آمريکاي لاتين يا در آفريقا کسان زيادي هستند. مثلاً مي‌گويم؛ بنده حالا مروّج [زبان] اسپانيا نيستم که بخواهم براي آنها کار بکنم، امّا مثال دارم ميزنم. چرا زبان فرانسه يا زبان آلماني تعليم داده نمي‌شود؟ زبان‌هاي کشورهاي پيشرفته‌ شرقي هم زبان بيگانه است، اينها هم زبان علم است. آقا جان! در کشورهاي ديگر به اين مسئله توجّه مي‌کنند و جلوي نفوذ و دخالت و توسعه‌ي زبان بيگانه را مي‌گيرند؛ ما حالا از پاپ کاتوليک‌تر شده‌ايم! آمده‌ايم ميدان را باز کرده‌ايم و علاوه‌بر اينکه اين زبان را کرده‌ايم زبانِ خارجيِ انحصاريِ مدارسمان، مدام داريم مي‌آوريمش [در مقاطع] پايين؛ در دبستان‌ها و در مهدِکودک‌ها! چرا؟ ما که مي‌خواهيم زبان فارسي را ترويج کنيم، بايد يک عالَم خرج کنيم و زحمت بکشيم. [وقتي‌] کرسي زبان را در يک‌جا تعطيل مي‌کنند، بايد تماس‌هاي ديپلماتيک بگيريم که چرا کرسي زبان را تعطيل کرديد.

نمي‌گذارند، اجازه‌ دانشجو گرفتن نمي‌دهند، امتياز نمي‌دهند، براي اينکه زبان فارسي را يک‌جا مي‌خواهيم ترويج کنيم؛ آن‌وقت ما بياييم زبان آنها را خودمان با پول خودمان، با خرج خودمان، با مشکلات خودمان ترويج کنيم. اين عقلائي است؟ من نمي‌فهمم! اين را داخل پرانتز گفتم، براي اينکه همه بدانند، توجّه کنند. [البتّه‌] نمي‌گويم که فردا برويم زبان انگليسي را در مدارس تعطيل کنيم؛ نه، حرف من اين نيست؛ حرف اين است که بدانيم چه‌کار داريم مي‌کنيم؛ بدانيم طرف مي‌خواهد چگونه نسلي در اين کشور پرورش بيابد، و با چه خصوصيّاتي."

باتوجه به اينکه مقام معظم رهبري صراحتا مسير را براي همه مشخص نمودند و زبان انگليسي را يکي از ابزارهاي غرب براي تسلط فرهنگي بر فرهنگ اسلامي ايراني مردم ايران بيان کردند اصرار برخي از آموزشگاه‌ها، مدارس، کانون‌هاي فرهنگي هنري و... بر پررنگ شدن آموزش زبان انگليسي جاي سوال و تعجب دارد.

اين روزها نه‌تنها در کلاس‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجويان شهرستان کيار اثري از آموزش ديگر زبان‌هاي زنده دنيا نيست که تبليغات منتشر شده حاکي از آن است که در تابستان ۹۵ تکيه برگزارکنندگان طرح‌هاي اوقات فراغت صرفا بر آموزش زبان انگليسي متمرکز شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۸:۰۲

29 Dec 2019