۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۹۶۱۳
مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري:

فرهنگ سازی وقف در تولیدات رسانه ملی

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري يکي از ابتکارات اوقاف در استان را تبليغ براي شرکت خيرين در برنامه‌هاي صدا و سيما دانست و گفت: مردم مي توانند براي کارهاي توليدي و فرهنگي رسانه‌ها وقف کنند و براي چاپ و نشر روزنامه ها، گاهنامه، فيلم، تله فيلم و ... وقف کنند.
فرهنگ سازی وقف در  تولیدات رسانه ملی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، حجت‌الاسلام محسن غلاميان در نشست خبري به مناسبت هفته وقف در شهرکرد اظهار کرد: از ۲۷ صفر تا سوم ربيع الاول در کشور به عنوان هفته اوقاف نامگذاري شده است که به مناسبت اين هفته برنامه هاي زيادي در زمينه‌ عمراني، فرهنگي، حقوقي و بحث‌هاي بهره‌وري موقوفات و ارتقاء سطح کمي و کيفي موقوفات را داريم.

وي افزود: از جمله فعاليت هاي اداره کل اوقاف استان در دهه اول محرم سال‌جاري اعزام ۹۰ مبلّغ براي انجام کارهاي فرهنگي به کل استان را داشته جهت که تعداد اين مبلغان در ماه صفر ۳۰نفر جهت برگزاري خيمه هاي معرفت در جوار امامزادگان دو خاتون شهرکرد و همچنين در شهرستان بروجن و لردگان را داشته ايم.

حجت‌الاسلام غلاميان ادامه داد: برگزاري خيمه‌هاي معرفت فعاليت فرهنگي بسيار خوبي جهت آگاهي بخشي به مردم مي باشد که در اين خيمه ها طلاب به صورت تخصصي به مشاوره مردم به خصوص جوانان در مورد مسائل ، ازدواج، اطلاع‌رساني در بحث مهدويت و احکام دين مي پردازند.

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري گفت: ما در سال جاري اقدامات جديدي را در سطح استان داشته ايم از جمله، برگزاري مراسم در امامزادگان دو خاتون و تجمع در اين مکان به مناسبت روز اربعين بود که با استقبال پرشور مردم روبرو شديم و به همت کارکنان صداو سيما اين برنامه به صورت زنده از شبکه "جهانبين" و همين طور از شبکه "شما" پخش شد.

وي يکي از اقدامات اداره اوقاف در هفته وقف را "روز لبيک يا رسول‌الله " عنوان کرد و گفت: در روز ۲۸ صفر براي اولين‌بار در کل کشور اين برنامه اجرا مي شود که علمدار اين کار اوقاف است.

مديرکل اوقاف و امورخيريه چهارمحال و بختياري با اشاره به برنامه‌هاي اين نهاد در هفته وقف، تصريح کرد: برگزاري همايش‌هاي «همه واقف باشيم»، «وقف و رسانه» را از جمله اين برنامه‌ها است.

اين مسئول استاني بيان کرد: بيشتر پروژه‌هاي عمراني در هفته وقف با همت و تلاش خيرين افتتاح مي شود و از اين جمله اين پروژه ها افتتاح جاده آسفالتي امامزاده سورشجان که بر روي تپه قرار دارد و خط ارتباطي زائران از درون شهر به محل امامزاده را آسان تر مي کند و حدود ۲۵ ميليارد ريال هزينه شده است.

وي ديگر پروژه عمراني را رونمايي از گنبد امامزاده علي‌اکبر نافچ که با کمک حاج‌الياس رئيسي و با اعتبار ۵ هزار ميليون ريال بيان کرد.

حجت‌الاسلام غلاميان پروژه عمراني ديگر را آماده شدن آينه کاري درون حرم مطهر و بقعه امامزاده عزيزالله شهر کيان که هزينه اي نزديک به ۱۲ ميليارد ريال اعتبار توسط خير ملک‌پور تامين شد و همين طور رونمايي از ظريح امامزاده سوادجان را خواهيم داشت.

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري يکي از ابتکارات اوقاف در استان را تبليغ براي شرکت خيرين در برنامه‌هاي صدا و سيما دانست و گفت: مردم مي توانند براي کارهاي توليدي و فرهنگي رسانه‌ها وقف کنند و براي چاپ و نشر روزنامه ها، گاهنامه، فيلم، تله فيلم و ... وقف کنند.

اين مسئول استاني اشاره کرد: صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پاک ترين رسانه بر روي کره زمين است و لازم است در اين هفته وقف به مردم تبليغ کنيم تا بتوانند کار خيريه خود را به صداو سيما اهداء کنند و براي رضاي خدا در اين کار فرهنگي شرکت کنند.

وي افزود: ۱۴۲ دستگاه ديجيتال در استان نياز است تا روستاها هم بتوانند از اين خدمان بهره ببرند.

حجت‌الاسلام غلاميان با اشاره به رسالت رسانه‌ها ، اظهار کرد: در استان ما حدود ۲۰۰ هزار جوان دختر و پسر وجود دارد که به خاطر مشکل مسکن و اشتغال سن ازدواجشان از ۳۰ سال گذشته و براي حل اين مشکلات رسانه ها مي توانند مردم را تشويق کنند تا امور خيريه خود را در مسير اصلي و ضروري خرج کنند.

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري افزو: استان چهارمحال و بختياري يک راي هم بر عليه موقوفات وجود نداشته است و توانسته در بحث ايتام موقوفه اي را داشته باشد.

وي خاطرنشان کرد: در بحث پزشکي ودرمان وقف مي تواند کمک خوبي براي مردم باشد و از خيرين دعوت مي کنيم بيايند و از زمين هاي موقوفه براي سرمايه گذاري در اين زمينه براي خدمت رساني به مردم استفاده کنند.

انتهاي پيام/1022ج/530م/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۶:۱۶

29 Dec 2019