۰
plusresetminus
شهرستان بزرگ کوهرنگ بخاطر نداشتن حداقل کوچک‌ترين سينما با خلاء فرهنگي و حفره بزرگ فرهنگي روبرو است.
نبود سينما در کوهرنگ مردم را به سمت ماهواره مي کشاند/نبود سينما در کوهرنگ خلاء فرهنگي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، نبود سينما در شهرستان بزرگي مثل کوهرنگ با توجه به اينکه از جوانان بسيار هنرمند زيادي از جمله فريدون نجفي، ناصر قائدي بختياري و بسيار ديگر دارد معضل بزرگي است و اين نبود خلاء فرهنگي است.

نزديک‌ترين سنما به شهرستان کوهرنگ با فاصله 100 کيلومتري مسير در شهرکرد وجود دارد هرچند اين دوستان در استان خود هم مشکلات زيادي براي ورود به سينما دارند.

در بيشتر موارد شهروندان کوهرنگي بخاطر اين خلاء به سمت ماهواره هجوم مي‌آورند که بايد براي مشکل هم فکر اساسي کرد.

دولت‌مردان در کنار کلنگ‌زني‌‌هاي بسيار زياد، مي‌توانند فکري هم به حال هنر در شهرستان کوهرنگ بکنند که علاقمندان زيادي دارند.

اين روزها که خبر اکران بزرگ‌ترين و مهم‌ترين پروژه فرهنگي کشور با نام محمد رسول الله (ص) بر روي پرده سينماهاي سطح کشور به گوش شهروندان کوهرنگ مي‌رسد نداشتن سينما و محروميت ديدن اين فيلم خبر تأسف‌باري است که شهروندان را بيش از پيش مي‌آزارد.
 
شهرستان کوهرنگ با داشتن جمعيت 80 هزار نفري فاقد حداقل کوچک‌ترين سينما مي‌‌باشد و نبود سينما يکي از دغدغه‌هاي شهروندان کوهرنگ  است زيرا که سينما  يکي از نمودهاي فرهنگي هر شهر لحاظ مي‌شود .
 
 سينما؛ يکي از رسانه‌هاي پرمخاطبي مي‌باشد که اکثر جوانان تمايل به آن دارند و يکي از پايه‌هاي فرهنگي هر شهر محسوب مي‌گردد.

سينما داراي کارکردهاي بسيار متفاوتي مي‌باشد که يکي از کارکردهاي آن ايجاد روحيه شوق و نشاط در نسل جوان است.
 
 با وجود اينکه دشمن سرمايه‌گزاري کلاني در جنگ نرم نموده است و با ايجاد شبکه‌هاي اجتماعي و ماهواره قصد از بين بردن عقايد مردم را دارد راه‌اندازي کارهاي فرهنگي از جمله وجود يک سينما در تهاجم فرهنگي می‌تواند بسيار مؤثر واقع شود زيرا که زماني که جوانان مکان خاصي جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداشته باشند خواه ناخواه به تفريح‌هاي نامناسب روي مي‌آورند و همين امر مي‌تواند زمينه‌ساز افزايش آسيب‌هاي اجتماعي باشد.

سينما هنر هفتم محسوب  مي‌شود و شش هنر ديگر را در خدمت خودش مي‌گيرد و باعث اطلاع آن شش هنر ديگر مي‌شود و همچنين سينما صنعت و فن و تکنيک را به خدمت مي‌گيرد و در متن خودش جاي مي‌دهد.
 
يکي از کارکردهاي موثري که مسئولين و دست‌اندرکاران در حوزه جنگ نرم هميشه بايد توجه داشته باشند استفاده از ابزارهاي فرهنگي است که در تمام دنيا به خصوص در کشورهاي غربي براي تهاجم و هجوم نرم به فرهنگ‌هاي ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد و يکي از اين ابزارها سينما است.
 
سينما امروزه يکي از ابزارهاي بسيار موثر در انتقال فرهنگ استفاده کرد و در سينما بايد به مسايل فکري و ريشه‌اي هماهنگ با يک کشور و بالاخص منافع ملي يک کشور پرداخته شود و اين اصل مهمي است و مي‌تواند تاثيرگذار باشد.
 
رسانه‌ها  نقش بسيار پررنگي درتغيير  تفکرات جامعه بشري دارند و اين نقش را نمي‌توان ناديده گرفت اما سينما نيز در تحکيم ارزش‌ها نقش بسيار زيادي دارد و سينما، رسانه‌اي تأثيرگذار و پرمخاطب در ساختمان فرهنگي يک کشور است.
 
با اينکه مسئوليت سينماگران در بين مردم خيلي سخت است ولي در ضمن خيلي شيرين است و کليد پيشرفت کشور دست سينماگران است.

يک هنرمند مي‌تواند توسط سينما  فرهنگ‌ساز باشد و همواره سينما براي مردم جذابيت خاصي داشته است و مردم از فيلم‌ها الگوپذيري دارند و همين امر باعث مي‌شود هنرمندان وظيفه سنگين در قبال  مردم و جامعه داشته باشند.
 
آنچه در حال حاضر مشهود است و فقدان آن واقعا حس مي‌شود اين است که شهرستان کوهرنگ در حال حاضر هيچ سينمايي ندارد و نبود سينما يک معضل و ضعف بزرگي است.

به اميد آنکه شاهد افتتاح سينما در اين شهرستان بزرگ باشيم.

همت بدري فرد شهرستان کوهرنگ
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۸:۲۰

12 Jan 2020