۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۱۳۵۸

آیا انکار مسئولین، دردی از بیکاری چهارمحال و بختیاری دوا می‌کند؟

وضعیت بیکاری در این استان و در بین خانواده‌ها کاملا مشهود است پس دلیل انکار این موضوع که چهارمحال و بختیاری استان دوم به لحاظ بیکاری است چه می‌تواند باشد؟
آیا انکار مسئولین، دردی از بیکاری چهارمحال و بختیاری دوا می‌کند؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ بیکاری واژه‌ای که همه این روزها در چهارمحال و بختیاری با آن آشنا هستند، سرنوشتی که بچه‌هایمان با ترس از آن وارد مدرسه می‌شوند، درس می‌خوانند، انتخاب رشته می‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند اما ناگزیر به آن تن می‌دهند.

در هر خانواده‌ای که نگاه کنی یک یا چند فرزند تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد ودرد زمانی دوچندان می‌شود که نان‌آور خانواده هم به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها، کم‌آبی و... بیکار است.

نیروی انسانی سرمایه‌ای نخ‌نما و تکراری اما مهم و استراتژیک برای هر جامعه‌ایست که به‌واسطه بیکاری و پر شدن این زمان با کارهایی چون اینترنت‌گردی، خیابان‌گردی، اعتیاد و... هدر می‌رود.

چهارمحال و بختیاری استانی کوچک در جنوب غربی کشور است که شاهراه ارتباطی میان بنادر جنوب با فلات مرکزی ایران، همسایه دو قطب بزرگ صنعتی و کشاورزی همچون اصفهان و خوزستان، تولیدکننده مواد دامی به واسطه حضور عشایر، دارای فرهنگ، آئین، میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی و... است، اما با تمام این تفاسیر سال‌هاست که یدک‌کش واژه محرومیت شده، موضوعی که با نگاه به صنعت، گردشگری، کشاورزی، معیشت مردم، بازار، قدرت خرید و هر شاخص دیگری می‌توان آن را دید.

بر اساس آمار اعلام شده نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری ۱۷.۸ درصد است و این استان بعد از کرمانشاه در جایگاه دوم قرار گرفته و به عنوان دومین استان بیکار در کشور معرفی شده است.


انتخاب چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان بیکار در کشور را قبول نداریم


عباس جزایری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ستاد ساماندهی امور جوانان این استان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برای ۲۵ هزار و ۲۵۰ نفر در این استان اشتغالزایی کرده افزود: در دولت قبل ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در قطب‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری مشغول به کار بودند اما این تعداد در دولت تدبیر و امید به ۸ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۴۶ هزار و ۸۰۰ بیکار از سال ۱۳۸۰ در سامانه این اداره ثبت‌نام کرده بودند ادامه داد: با پالایش‌های صورت گرفته در اسفند ۹۴ این تعداد به ۲۹ هزار نفر کاهش یافت و از اسفند تا به امروز تعداد افراد ثبت‌نام شده در این سایت به ۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسیده است.

جزایری در ادامه گفت: اگر تعداد افرادی که در سایت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام نکرده‌اند را حداکثر ۵ هزار فرض کنیم تعداد تعداد کل افراد بیکار در این استان ۳۸ هزار و ۲۵۰ نفر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری در این استان را ۱۲.۵ درصد دانست و تاکید کرد: ما نرخ بیکاری ۱۷.۸ درصد در چهارمحال و بختیاری و انتخاب این استان به‌عنوان دومین استان بیکار قبول نداریم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ وضعیت بیکاری در این استان و در بین خانواده‌ها کاملا مشهود است پس دلیل انکار این موضوع که چهارمحال و بختیاری استان دوم به لحاظ بیکاری است چه می‌تواند باشد؟

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۷:۲۷

13 Jan 2020