۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۲۸۳۹۸
اقتصاد مقاومتي به چه معناست؟

اقتصاد مقاومتي با تخصصي نمودن محصولات کشاورزي شهرستان بن

اقتصاد مقاومتي به چه معناست؟ تبديل فشارها به فرصت يا به عبارتي مقاوم کردن اقتصاد در برابر مشکلات..
اقتصاد مقاومتي با تخصصي نمودن محصولات کشاورزي شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از زنگ خبر؛ يکي از ارکان توسعه اقتصاد مقاومتي بخش کشاورزي است و همانطور که مقام معظم رهبري تاکيد زيادي در زمينه اقتصاد مقاومتي دارند در نتيجه توانمندي کشاورزان بايد ارتقاء يابد و با ارتقاي توانمندي کشاورزان به رونق بخش کشاورزي و افزايش سهم اين بخش در اقتصاد و اشتغال‌زايي کمک مي‌شود.

باتوجه به اين موضوع مي‌توان به بررسي وضعيت اقتصادي شهرستان بن نيز پرداخت.

اين شهرستان از بسياري جهات مانند نبود کارخانجات هنوز وابسته به کشاورزي خود بوده اما به دليل چندين سال خشکسالي با مشکلاتي مواجه شده است.
به اين شکل اگر اين منطقه با محصولات فعلي مانند گندم، سيب‌زميني و يونجه، خيار و... به راه خود ادامه بدهد و مشکل خشکسالي نيز به همين شکل بماند نمي‌توان آينده روشني براي کشاورزي و اقتصاد اين منطقه متصور شد.

به همين دليل بايد مردم و مسئولان جهاد کشاورزي در پي تدوين يک برنامه کشاورزي روشن باشند، تا فرصتي که الان وجود دارد را نيز در آينده از دست ندهيم و دير نشده باشد.

راه‌هاي مقاوم‌سازي کشاورزي اين شهرستان، مکانيزه کردن آبياری و همچنين کشت و کار است  و استفاده از متخصصان اين رشته، استفاده از محصولات پربازده با ارزش افزوده بالا باشد.

کشاورز خوش‌ذوق و فعال در روستايي کوچک از توابع شهرستان بن در سال‌هاي اخير ثابت کرد مي‌توان کشاورزي اين منطقه را متحول کرد و با کاشت انواع گیاهان دارویی و زعفران و با کارآفرينی روستاي خود را تبديل به يکي از قطب‌هاي توليد زعفران نمود.

کاشت زعفران در اين روستا از سال ۱۳۷۶با الگوگيري از نحو کاشت در خراسان جنوبي آغاز شده است، زعفران گياهي است که نياز به زمين مرغوب و آب فراوان نبوده و در هر اقليمي مي‌توان آن را کشت داد و منبع براي کسب درآمد باشد.

زعفران نمونه‌اي از محصولات پربازده با زحمت کم مي‌باشد. و محصولات بسيار ديگر را نيز مي‌توان جايگزين محصولات کم‌بازده فعلي نمود.

به هر شکل مقاوم‌سازي اقتصاد اين شهرستان به خوبي صورت نگرفته است و اگر به همين شکل جلو برود نمي‌توان آينده روشني در نظر داشت. مخصوصا در زمينه کشاورزي، چراکه اقتصاد اين منطقه به زمين وابسته است.

البته در رابطه با مقاوم‌سازي اين منطقه مي‌توان از را‌هاي ديگري مانند رونق دادن يا آوردن برخي صنايع مانند قارچ‌سازي يا توليد گاز کربنيک و يا صنايع دستي وارد شد اما در حال حاضر آنچه که براي اين منطقه واجب مي‌نمايد کشاورزي است.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۷:۴۹

27 Dec 2019