۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۳۶۰۵۶

25 واحد صنفي کتابفروشي از فعاليت دستفروشان گله مند هستند+ اسناد اعتراض و پاسخ شهردار

حجم زيادي از اجناس بي‌کيفيت و خارجي توسط دست فروشان در نبود نظارت لازم وارد بازار لردگان شده و اجناس ايراني را تحت الشعاع قرار داده است.
25 واحد صنفي کتابفروشي از فعاليت دستفروشان گله مند هستند+ اسناد اعتراض و پاسخ شهردار
به گزارش جهانبین نیوز،به نقل از سلام لردگان ؛ به شروع مهر و آغاز سال تحصيلى جديد، جنب و جوش خانواده ها براى تهيه مايحتاج دانش آموزان اعم از کتاب درسى، کيف و کفش، لباس فرم مدارس، لوازم التحرير و ...آغاز مى شود.

در اين روزها بازار شهر شلوغ و پر رفت و آمد و مملو از خانواده هايى است که به همراه فرزندان خود براى تامين لوازم التحرير و ديگر اقلام مورد نياز تحصيلى آنها روانه بازار شده اند.

افرادى نيز به صورت دوره گرد بساط کرده و بدون داشتن مجوز اقدام به فروش محصولات مى کنند، به ايجاد تنش در نرخ اقلام عرضه شده در بازار دامن مى زنند.
 سلطان مرادي سرپرست شهرداري لردگان در اين باره مي گويد: شغل اين افراد مشخص نبوده و با توجه به نياز روز فعاليت خود را تغيير مى دهند.

مرادي افزود : مراجع ذيصلاح در برخورد با اين دسته از افراد شهردارى، صنعت، معدن و تجارت، اماکن نيروى انتظامى و اتاق اصناف هستند که متاسفانه برخي از مراجع با شهرداري در جهت جمع آوري دستفروشان همکاري ندارند.

وى توضيح داد:  فعاليت دستفروشان علاوه بر اشغال معابر و ايجاد اختلال در روند رفت و آمد شهروندان، نا بسامانى هاى اجتماعى و ترافيکى را به دنبال داردکه به همين علت شهرداري با هماهنگي حراست شهرداري و شرکت هاي تحت قرارداد در اسرع وقت نسبت به جمع آورى اين افراد از سطح شهر اقدام مي کند.
 
لهراسب جليل در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان مي گويد: بيش از 25 مغازه  فروش لوازم التحرير در شهرستان لردگان وجود دارد و با وجود اينکه اين مغازه ها سالانه عوارض شهرداري و ماليات پرداخت مي کنند و اميدشان به باز گشايي مدارس است  تا درآمدي کسب نمايند ولي فعاليت دستفروشان در آستانه آغاز سال تحصيلى مانع درآمدزايى کتابفروشى ها و لوازم التحريري ها شده است بر اين اساس مراجع ذيصلاح و مسئول بايد نسبت به جمع آورى آنان اقدام کنند.
 
يکي از کتابفروشان بيان داشت: برخى شهروندان با اين تصور که قيمت ارائه شده توسط دستفروشان ارزانتر از فروشگاه ها است، مايحتاج خود را از آنان خريدارى مى کنند در حالى که اين اجناس غالباً نامرغوب بوده و به دليل نبود مکان ثابت فعاليت، در صورت خرابى نيز امکان تعويض کالا و دسترسى به مبالغ پرداختى را ندارند.

يکي ديگر از مغازه داران لوازم التحرير با اشاره به اينکه فعاليت اين قشر انسجام بازار را به هم ريخته، تاکيد کرد : صاحبان فروشگاه ها خواستار برخورد با اين افراد هستند.
 
انتهاي پيام1022ج /630 ل
 
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۰:۰۹

27 Dec 2019