۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۲۳۸۱۶
به مناسبت روز اهدا خون:

مرکز اهداي خون بن در کما بسر مي برد

تعطيلي تنها پايگاه اهداي خون در شهرستان بن باعث سرگرداني اهداکنندگان در اين شهرستان شده است.
مرکز اهداي خون بن در کما بسر مي برد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، امروزه اهداي خون به عنوان يك عمل انساني طرفداران بسياري دارد و هر روزه تعداد بسياري از افراد با مراجعه به مراكز انتقال خون به هموطنان خود خون هديه مي دهند.

اهداي خون در ديدگاه معنوي، اهداي زندگي است، کساني هستند که در نقاط مختلف اين سرزمين کهن به اين بخشش و سخاوت اهداکنندکان چشم اميد دوخته اند.

خون سالم نجات دهنده زندگي بسياري از بيماران است و اين روزها مردم و بيماران به خون و فرآوردهاي آن نياز مبرمي دارند؛ تعطيلي تنها پايگاه اهداي خون در شهرستان بن باعث سرگرداني اهداکنندگان در اين شهرستان شده است.

حال سوالي مطرح است؛ چرا بايد مرکز خون گيري بن با اين همه وسايل که براي اين امر با هزينه هاي گزاف خريداري شده است به حال خود رها شود؛ اين در حالي است که مسئولين شهرستان بن علت نبود بسياري از ادارات و نهاد ها از جمله هلال احمر را نبود زمين کافي و مناسب عنوان مي کنند.

مردم شهرستان بن از جمله مردماني هستند که هميشه در امرو خيريه و کارهاي خداپسندانه حضور فعال داشته و از زماني که اين مرکز در شهرستان تعطيل شده است براي اهدا خون به مرکز استان مراجعه مي کنند.

با توجه به اينکه حرکت خداپسندانه اهداي خون بصورت کاملا خيرخواهانه و بعنواني حرکتي انساني و وظيفه اي شرعي در جهت کمک به کساني که نيازمند هستند صورت مي گيرد جا دارد سازمان انتقال خون استان با درايت و تصميم درست نسبت به راه اندازي مجدد اين مرکز در شهرستان بن که هميشه با استقبال گسترده مردم روبرو بوده است اقدام کند.

دکتر محمود شمسي پور مدير پايگاه انتقال خون استان چهارمحال وبختياري در گفتگو با خبرنگار آزاد شهرستان بن مهم ترين دليل تعطيلي اين مرکز را نبود پزشک در اين شهرستان ذکر کرد.

شمسي پور خاطر نشان کرد: در آزمون استخدامي ۱۳۹۲، شش نفر پزشک استخدام شده و بنا به دلايلي هر شش نفر انصراف داده اند و در حال حاضر نيروي لازم براي راه اندازي مجدد اين پايگاه را نداريم.

وي افزود: اميد است با تامين نيروي انساني مشکل اين پايگاه در شهرستان بن برطرف شود.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۱:۵۸

12 Jan 2020