23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> مخابرات از دستگاه برنامه ريز و ناظر به بنگاه اقتصادي تبديل شده است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۹۵۹۶
کارشناس علوم ارتباطات و فن آوري اطلاعات:

مخابرات از دستگاه برنامه ريز و ناظر به بنگاه اقتصادي تبديل شده است

کارشناس مسائل رايانه، مخابرات و شبکه گفت: اينترنت ايران در پائين ترين رتبه جهان قرار دارد و فقط افغانستان است که بعد از ايران قرار گرفته است.
مخابرات از دستگاه برنامه ريز و ناظر به بنگاه اقتصادي تبديل شده است
مهاجر در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار گفت: کشور جمهوري اسلامي ايران علي رغم توان و استعداد هاي بسيار بالا در عرصه فن آوري اطلاعات، رايانه و مخابرات اما متاسفانه در جايگاه واقعي خود قرار نگرفته است.

وي از اينترنت گران و کند کشور انتقاد کرد و گفت: وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات بايد به سمتي حرکت کند که تنها کارش برنامه ريزي در عرصه ي ارتباطات باشد اما متاسفانه سياست هاي تدوين شده براي اين وزارت خانه به گونه اي است که اين وزارت را تبديل به يک بنگاه اقتصادي کرده است و با اين رويکرد هرگز مسئولان و دست اندر کاران اين عرصه قائل به چشم پوشي از سود هاي بدست آمده نيستند.

مهاجر افزود: زير ساخت هاي بسياري بايد در کشور طراحي و ساخته شوند تا بتوان در عرصه ارتباطات و فن آوري اطلاعات حرفي براي گفتن داشت باشيم.

وي ضمن اشاره به ورود نسل ۴ و در ادامه پنج سيستم هاي انتقال اطلاعات در عرصه ي تلفن هاي همراه گفت: عدم بروز بودن تجهيزات مخابراتي و درآمد هاي کلان در اين عرصه مانع از تحقق اهداف و سياست هاي پيش بيني شده در اين زمينه شده است.

مهاجر به نرم افزار هاي ارتباطي بيگانه همچون وايبر و واتساپ و تانگو و .....اشاره کرد و گفت: ورود اين نرم افزار ها به تلفن هاي همراه مردم دليلي جز ارزاني و هزينه ي پائين ندارد و هزينه بر بودن تکنولوژي هاي ۳gو۴gاپراتور هاي تلفن همراه براي مشتريان باعث شده است استقبال چنداني از اين تکنولوژي ها نشود و همچنان استفاده از نرم افزار هاي مذکر ادامه يابد.

وي خاطر نشان کردفيلترينگ اين نرم افزار ها راه علاج نيست و درمان اين مساله پائين آوردن هزينه هاي ارتباطات و احترام به خواست مردم است.

مهاجر در پاسخ خبرنگار پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار در خصوص اينکه چرا اينترنت کشور با وجود ارسال ماهواره هاي مخابراتي به فضا ماهواره اي نمي شود گفت:هنوز زير ساخت هاي اين مساله آماده نشده است.

اين کارشناس علوم رايانه، مخابرات و فن آوري اطلاعات گفت: با طراحي و راه اندازي شبکه اينترنت ملي بستري امن و مناسب براي کاربران فضاي مجازي ايجاد مي شود و بانک گسترده اي از اطلاعات در اختيار آنان قرار مي گيرد که اطلاعات مورد نياز با سرعت بالا، بروز و جامع بدست مشترکان و کاربران فضاي مجازي قرار مي گيرد.
وي به شبکه ي ديجيتال صدا و سيما نيز اشاره کرد و گفت: کشور در حال حرکت به سمتي است که مردم بتوانند برنامه هاي راديو تلوزيون را از بستر اينتر نت و به وسيله ي تلوزيون هاي خانگي دريافت کنند.

انتهاي پيام1010ج/ک۵۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۷:۱۲

27 Dec 2019