۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۷۷۸۶
مدیرکل کتابخانه‌ها چهارمحال و بختیاری:

توزیع سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری توازن منطقه‌ای ندارد

مدیرکل کتابخانه‌ها چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه فیزیکی کتابخانه‌های شهری و روستایی این استان ۵۹۰ متر افزایش داشته است و سرانه هر نفر ۳.۲ متر است درحالی که نورم کشوری ۱.۸ متر است ولی توازن منطقه‌ای در چهارمحال و بختیاری رعایت نشده است و این مشکل بزرگی است.
توزیع سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری توازن منطقه‌ای ندارد
فرهاد خلیل‌مقدم مدیرکل کتابخانه‌های چهارمحال وبختیاری درگفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تملک دارایی نهاد کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری در سال ۹۴، ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از این تملک تا الان تخصیص داده شده است اضافه کرد: به عبارتی ۴۴ درصد تملک دارای توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

خلیل‌مقدم ادامه داد: در این استان ۶۰ کتابخانه وجود دارد و از این تعدا ۱۳ کتابخانه مشارکتی و ۴۷ کتابخانه نهادی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌ها چهارمحال وبختیاری از اضافه شدن ۴ کتابخانه جدید به مجموع کتابخانه‌های این استان خبر داد و افزود: این درخالی است که نهاد کتابخانه‌ها مشکلات بودجه‌ای زیادی داشته است.

وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی کتابخانه‌ها کارهای خوبی انجام شده و ازجمله این موارد می‌توان به بازسازی کتابخانه شهید بهشتی سامان، بازسازی و بهسازی محوطه کتابخانه بروجن، بازسازی و بهسازی کتابخانه‌های شهری و روستایی و... اشاره کرد.

خلیل‌مقدم رویکرد اداره کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری را مبنی‌بر توسعه کتابخانه‌های شهری و روستاهای فاقد کتابخانه عنوان و خاطرنشان کرد: در روستای دزک از توابع کیار، روستای امام‌قیس شهرستان بروجن و اورگان در شهرستان لردگان این کتابخانه‌ها در دست احداث هستند و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌ها چهارمحال وبختیاری هزینه تامین سیستم‌های گرمایشی همه کتابخانه‌های این استان را معادل ۳۲۰ میلیون ریال دانست و یادآور شد: همه کتابخانه‌ها با دوربین مداربسته، اینترنت و کامپیوتر تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه سرانه فیزیکی کتابخانه‌های شهری و روستایی این استان ۵۹۰ متر افزایش داشته است افزود: سرانه هر نفر ۳.۲ متر است درحالی که نورم کشوری ۱.۸ متر است ولی توازن منطقه‌ای در چهارمحال و بختیاری رعایت نشده است و این مشکل بزرگی است.

خلیل‌مقدم اضافه کرد: حدود ۶۰ نشست در راستای فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی با عنوان نشست‌های کتاب‌خوان، ۳۰ جلسه نقد کتاب، آموزش‌های کتابداران در ۳ سطح در شهرستان شهرکرد، مسابقات مکتوب و آنلاین کتاب‌خوانی و... برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌ها چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: در بحث معیشت نیز اقدامات خوبی چون افزایش حقوق کتابداران روستایی تا دو برابر و بالای هشت میلیون ریال، افزایش حقوق کتابداران نهادی به میزان میانگین ۱۲ میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه مهدکودک کتابداران زن و پرداخت ماهانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال کمک هزینه رفاهی انجام گرفته است .

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۰:۲۶

27 Dec 2019