۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۳۲۸۵
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان چهارمحال و بختیاری:

اندیشه های شهید بهشتی ابتر باقی مانده است

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان گفت: شهید بهشتی پایه گذار قانون اساسی به عنوان یکی از مترقی ترین قوانین دنیاست که ابعاد علمی و فقهی این شهید بزرگوار مظلوم واقع شده است.
اندیشه های شهید بهشتی ابتر باقی مانده است
محسن عبدی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: وجه تسمیه نامگذاری هفته قوه قضائیه شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام(ره) بود که توسط منافقان کوردل و استکبار در جهت ساقط کردن نظام دست به ترور می زدند.

عبدی پور با اشاره به ابعاد برجسته شخصیتی شهید بهشتی تصریح کرد: شهید بهشتی پایه گذار قانون اساسی به عنوان یکی از مترقی ترین قوانین دنیاست که ابعاد علمی و فقهی این شهید بزرگوار مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره شهید بهشتی که شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما و بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد ولی خاری بود در چشم دشمنان تاییدی بود بر شخصیت و الا و مبارز این شهید.

عبدی پور با بیان اینکه اندیشه های شهید بهشتی ابتر باقی مانده است بر تبیین اندیشه های شهید در دانشکده های قضایی و تربیت قضات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در قوه قضائیه هنوز به نقطه اوجی که شهید بهشتی دنبال آن بود نرسیده ایم بر وظیفه قوه قضائیه در رسیدگی با قاطعیت و بی طرفی و استقلال تاکید کرد.

عبدی پور با تاکید بر اینکه قضات باید به علم روز مسلط باشند اظهار کرد: سرعت عمل، رسیدگی با دقت، به روز رسانی پرونده ها و توسعه قضایی خواسته مردم از قوه قضائیه است.

وی رسیدگی به مفاسد اقتصادی و اختلاس و جرایم مالی را طبق تاکیدات مقام معظم رهبری از اولویت های اصلی در این خصوص دانست.

عبدی پور با توصیه به هنرمندان و مستند سازان به پرداختن به ابعاد مختلف شخصیت شهید بهشتی تاکید کرد و گفت: با تهیه آثار و ساخت مستند ایشان را به عنوان یک الگو به جامعه حقوقی و قضایی و یک ابرمرد و اسوه علم و تقوا و حقوق بشر به جهانیان معرفی شود.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۰:۱۳

5 Jan 2020