۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۰۴۵۹
مسئول سازمان بسیج اساتید چهار محال و بختیاری:

علیرغم همه انتظارها، در قضیه توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام، وزارت خارجه ما حتی واکنش تدافعی نیز از خود نشان نداد

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گفت: چطور می شود زمانی که به پیامبر ما توهین می کنند وزیر امور خارجه ما فرانسه باشد، این با آیات و احادیث ما مطابقت ندارد.
علیرغم همه انتظارها، در قضیه توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام، وزارت خارجه ما حتی واکنش تدافعی نیز از خود نشان نداد
به گزارش جهانبین نیوز دکتر احمد رضا بسیج مسئول سازمان بسیج اساتید استان چهار محال و بختیاری در جلسه مجمع قشر بسیج اساتید بیان کرد: آیاتی که در قرآن کریم در مورد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، به سه دسته تقسیم می شوند برخی جنبه فردی دارند برخی جنبه ملی دارند برخی جنبه جهانی از جمله این آیات آیه ۱۱۰ سوره آل عمران است که جنبه جهانی دارد: کُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتابِ لَکانَ خَيْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَکْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ

بسیج افزود: شما ( مسلمان ها ) بهترین گروهی هستید که ( از جانب خدا ) بر مردم ( جهان ) پدیدار شده اید ، به کار پسندیده امر می کنید و از کار زشت بازمی دارید و به خدا ( در آنچه نازل کرده ) ایمان می آورید. و اگر اهل کتاب نیز ایمان می آوردند البته برایشان بهتر بود برخی از آنها مؤمن اند و بیشترشان نافرمانند.

وی اظهار کرد: طبق این آیه یک وظیفه جهانی بر عهده ما گذاشته شده است که امر به معروف ونهی از منکر کنیم .

وی افزود:  این در حالی است که امام (ره) به گورباچف نامه نوشت و او را امر به معروف و نهی از منکر کرد.

بیسج تصریح کرد: امروزه وقتی که ما حالت تهاجمی نداریم و بلکه حالت تدافعی پیدا میکنیم این نشان دهنده این است که ما مشکلی داریم مانند این که آنان مشکلی یا بحثی را ایجاد میکنند سپس ما در صدد بر میآییم که آن را برطرف کنیم این در حالی است که وقتی به تاریخ اسلام نگاه میکنیم تا قبل از جنگ بدر, خود پیامبراشخاصی را می فرستاد و در سر راه های مشرکین قرار می گرفتند و اموال مشرکین را از آنان می گرفتند زیرا در واقع اموال خودشان بودکه زمانی که از مکه آمده بودند تمام اموالشان را مشرکین غصب کرده بودند در واقع قبل از جنگ بدر سریه هایی وجود داشته که خود پیامبر این کارها را انجام میداده ولی کمتر به آنها توجه شده این در حالی است که اینها نیز باید الگو قرار گیرند.

وی گفت: ما اکنون در وضعیتی هستیم که آن ابتکار عمل تهاجمی را نداریم ولی متاسفانه حالت تدافعی را نیز نمیدانیم و نمیتوانیم حالت تدافعی خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به آیه ۲۰ سوره شوری کسی که زراعت آخرت را بخواهد، به کشت او برکت و افزایش می دهیم و بر محصولش می افزاییم و کسی که فقط کشت دنیا را بطلبد، کمی از آن به او می دهیم امّا در آخرت هیچ بهره ای ندارد! اظهار کرد: شما وقتی آخرت را بخواهی دنیا را هم خواهی داشت، روزی را خداوند می دهد تا جایی به کسی فشار می آید که بتواند صبر کند, و این سخن خداوند است.

بسیج اذعان کرد:  این که انسان به خاطر مسائل دنیایی عزت و کرامت خود را زیر پای بگذارد با قرآن هم خوانی ندارد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: امام صادق (ع) می فرماید وقتی نام پیامبر می آید من به احترامش سرم را پایین می آورم.

وی خاطرنشان کرد: اما چطور میشود زمانی که به پیامبر ما توهین می کنند وزیر امور خارجه ما فرانسه باشد و این با آیات و احادیث ما مطابقت ندارد.

ایشان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا گفت: این حرکت برکت های فراوانی را در اروپا و امریکا خواهد داشت.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۳:۵۶

1 Feb 2020