۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۰۱۷۹
رئیس کل گمرک کشور گفت:

استرداد گمرکی در کشور کمتر از 15 روز انجام می‌شود

رئیس کل گمرک کشور گفت: گمرک برای سهولت در صادرات، فعالان و صادرکنندگان بزرگ را در کشور شناسایی و رتبه بندی کرده است.
استرداد گمرکی در کشور کمتر از 15 روز انجام می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ مسعود کرباسیان در نشست با فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در اولین روز از هفته دولت و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در شهرکرد، از استرداد ۱۸۰ میلیارد ریال حقوق ورودی کالا از ابتدای امسال در گمرک کشور خبر داد و گفت: این میزان استرداد به صادرکنندگان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه استرداد گمرکی در کشور کمتر از ۱۵ روز انجام می شود، افزود: بر اساس مجوز اخذ شده وزارت امور اقتصادی و دارایی، گمرک استرداد گمرکی برای صادرکنندگان کالا در کشور را از محل دریافتی‌های خود انجام می‌دهد.

رئیس کل گمرگ کشور تصریح کرد: رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در کشور از سال ۸۶ تاکنون از سوی اتاق بازرگانی مطرح بوده که هنوز به سرانجام نرسیده است.

کرباسیان گفت: گمرک برای سهولت در صادرات، فعالان و صادرکنندگان بزرگ را در کشور شناسایی و رتبه‌بندی کرده است.

سید کامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور هم در این نشست با اشاره به اشکالات موجود در قانون مالیات گفت: مراحل نهایی اصلاح این قانون در کمیسیون اقتصاد در حال اجراست و به زودی اجرایی می‎‌شود.

حسین قضاوی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با تشریح مباحث پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و تجدید نظر بانک‌ها برای وثیقه مشتریان، گفت: معادل ۳۰ درصد سپرده بانک‌های چهارمحال و بختیاری هم از سایر استان‌ها به این استان انتقال یافت.

ماده ۶۶ لایحه امور گمرکی درباره استرداد حقوق ورودی است که براساس این ماده حقوق ورودی أخذ شده از عین کالای وارداتی که از کشور صادر می گردد و مواد، کالاهای مورد مصرف و لوازم بسته‌بندی خارجی به کار رفته یا مصرف شده در تولید، تکمیل یا بسته‌بندی کالای صادر شده با رعایت مقررات این قانون و آیین نامه اجرایی آن با ماخذ زمان ورود کالا به صادرکننده قابل استرداد است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۷:۳۴

27 Dec 2019