۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۱۹۶۵۹
مدیر گروه معارف دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با جهانبین نیوز:

پیامبر اسلام عاشق هدایت مردم بود/ آخرین تلاشهای استکبار برای ضربه زدن بر پیکره اسلام ناب اسلام

حضرت محمد (ص) آنقدر عاشق هدایت مردم بود که حتی وقتی مشرکان تصمیم بر قتل آن حضرت را داشتند...
پیامبر اسلام عاشق هدایت مردم بود/ آخرین تلاشهای استکبار برای ضربه زدن بر پیکره اسلام ناب اسلام
حجه الاسلام و المسلمین سعید صفی مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز به مناسبت سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام، ضمن عرض تسلیت این ایام اخلاق آن حضرت را منشا تحول در تاریخ بشر دانست.

دکتر صفی با اشاره به آیه شریفه قرآن اخلاق پیامبر را مایه گرویدن اعراب جاهلی به اسلام و نبوت دانست و افزود: به تعبیر استاد آیت الله جوادی آملی این اعراب کسانی بودند که خون از شمشیرشان خشک نمی شد ولی حضرت رسول از همین افراد کسانی را تربیت کرد که حتی آب وضوی آن حضرت را برای تبرک بر می داشتند. همه اینها بر گرفته از اخلاق پیامبر بود که خدای متعال فرمودند: "انک لعلی خلق عظیم"

این استاد دانشگاه اظهار داشت: این خلق عظیم پیامبر موجب شد که همه رهبران دینی و الهی بعد از ایشان این اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده و موجب پیاده شدن احکام الهی در زمین شوند.


وی افزود: حضرت محمد(ص) آنقدر عاشق هدایت مردم بود که حتی وقتی عده ای از مشرکین تصمیم بر قتل آن حضرت را داشتند پس از آنکه عموی پیامبر رسیدند و توطئه خنثی شد حضرت در حالی که هیچ رمقی نداشتند زیر لب فرمودند:«اللهم اهد قومی انهم لا یعلمون» و آنقدر خود را در مسیر هدایت به زحمت انداختند که قرآن کریم می فرماید انقدر خود را برای این کار به زحمت نیانداز!


دکتر صفی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به تحریف هایی که توسط استکبار از زمان خود پیامبر در دین شروع شد جریان تکفیری و سایر منحرفین از اسلام ناب را دست ساخته همین جریان استکباری خواند و افزود: امروز جریان استکبار بیش از هر زمانی به پوچی رسیده و دست دانشمندانشان برای جذب ملتها تهی شده است. لذا با احساس نگرانی از گرویدن مردم به اسلام -در این پیچ تاریخی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب- تلاش می کنند که به روشهای مختلف خصوصا با ارائه نسخه های بدلی غیر عقلانی اسلام، به این دین مبین
ضربه بزنند و مانع رشد و فراگیری اسلام ناب محمدی در جهان شوند. بنابراین شرایط موجود می طلبد که علمای اسلام و خصوصا تشیع پاسخگوی نیازهای جهان غرب باشند و نهضت ترجمه ای را برای این امر شکل دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه در بخش پایانی این گفت و گو با وضعیت کنونی دنیای مادی غرب خاطر نشان کرد: آنها دارند آخرین تلاشهای خود را برای ضربه زدن بر پیکره اسلام به کار گرفته اند تا از غرق شدن خود جلوگیری کنند. لذا در این شرایط آنچه که اگر امروز پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در بین ما بودند از ما میخواستند همان چیزی است که نایب امام زمان از ما می خواهند و آن حفظ وحدت و ایستادگی است. که این وحدت به طریق اولی درون ایران باید حفظ شود که موجب حفظ نظام است و امام راحل(ره) آنرا اوجب واجبات می دانستند. در سراسر جهان اسلام هم همه مسلمانان باید با وحدت خود از اسلام محافظت کنند.

دکتر صفی در پایان آینده اسلام و نظام اسلامی را کاملا روشن دانست و تاکید کرد: آینده از آن اسلام ناب محمدی(ص) و تفکر شیعی است و مثل روز روشن است که اگر ما از منویات ولی امرمان تبعیت کنیم قطعا به این آینده رشن خواهیم رسید.

انتهای پیام/ 1021

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۷:۵۸

1 Jan 2020