۰
plusresetminus
بش از 20 روستاي بزرگ در شهرستان لردگان متاسفانه در نقطه کور فرستنده هاي ديجيتال قرار دارند و اکثر ساکنان روستاهاي اين شهرستان از دريافت اموج شبکه ديجيتال صدا و سيما بي بهره اند.
عدم پوشش شبکه ديجيتال در روستاهاي لردگان، اهالي را به استفاده از ماهواره سوق می‌دهد+ پاسخ مسئولين
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ سيستم ديجيتال تجربه‌اي جديد در عرصه تماشاي تلويزيون بوجود آورد و در اين سيستم افزون‌بر ايجاد امکان ارائه شبکه‌هاي تلويزيوني بيشتر، کيفيت صدا و تصوير نيز بهبود يافته است.

قابليت ارائه تعداد شبکه‌هاي بيشتر، کيفيت صدا و تصوير بالاتر نسبت به آنالوگ، راهنماي الکترونيکي برنامه‌ها، اطلاعات اضافي در کنار تصاوير، زبان دوم مانند شبکه آي فيلم، پيام‌نما با کيفيت بالاتر و خدمات ويژه نابينايان و ناشنوايان از امکاناتي است که در سيستم ديجيتال تعريف شده است.

فرستنده ديجيتال در لردگان در اسفندماه سال 92 به صورت رسمي کار خود را آغاز کرد و از همان ابتدا با مشکل اختلالات تصوير و عدم پوشش سراسري در سطح شهرستان روبه‌رو بود که موجب نارضايتي شهروندان شده است.

قاسم سليماني دشتکي استاندار وقت چهارمحال و بختياري در مراسم  افتتاح و راه‌اندازي سامانه تلويزيون ديجيتال شهر لردگان و ساير نقاط شهرستان لردگان را ضروري خواند و اظهار کرد: تا پايان سال 1393 تمامي نقاط اين شهرستان زيرپوشش اين سامانه قرار گيرد اما متاسفانه با گذشت پنج سال هنوز در برخي از نقاط روستايي اين شهرستان پوشش اين شبکه ميسر نشد.

يکي از شهروند لردگاني در روستاي بردبر با ابراز گلايه‌مندي از سوي مسئولين استاني و صدا و سيما استان گفت: عدم پوشش شبکه ديجيتال در اين روستا موجب نارضايتي برخي شهروندان شده است و  بر همين اساس باعث رو آوردن مردم به ماهواره شدند.

جوانان و اهالي برخي از روستاهاي شهرستان لردگان نيز با ارسال  طومار و نامه‌اي به مديرکل صدا و سيماي مرکز چهارمحال و بختياري با اين عنوان نوشته‌اند: همان‌گونه که مستحضريد شدت جنگ نرم و ضددين، ارزش‌ها و اعتقادات از طريق تهاجم فرهنگي دشمنان اسلام بويژه وجود ماهواره در خانواده‌هاي روستايي و شهري صورت مي‌گيرد و رسالت صدا و سيما در بعد انقلابي و ارزشي صيانت از فرهنگ اسلامي و قوميت‌هاست و متاسفانه روستاهاي بردبر، دهنو بردبر، هرمو، صالحات، زرين درخت، عشاير سرنجد، منطقه صنعتي شمال دهنو بردبر، با جمعيتي بيش از ۷ هزار نفر از يک دکل و گيرنده تلويزيوني دهه ۷۰ استفاده مي‌کند که همواره با خرابي و مشکلات فني متعدد همراه است و در فصول پاييز و زمستان تماماً با قطعي مواجهه مي‌باشد واين مشکلات باعث شده اهالي اين روستاها به ماهواره براي بهره‌مندي از اخبار روز روي آورند، لذا از حضرتعالي انتظار داريم موضوع جايگزين ديجيتال به جاي گيرنده سنتي قديمي و بي‌کيفيت در اين منطقه گردد قطعا دلسوزي حضرتعالي و همکاري مسئولان اجرايي استان و شهرستان کمک بزرگي به پيشگيري از تهاجم نرم دشمنان خواهد داشت.

 معاون فني صدا و سيماي مرکز چهارمحال و بختياري پاسخ مي‌دهد

محمدامين صفاري معاون فني صدا و سيماي مرکز چهارمحال و بختياري در پاسخ به عدم پوشش در برخي از نقاط روستايي شهرستان لردگان و ديگر شهرستان‌هاي استان گفت: براي راه‌اندازي يک ايستگاه ديجيتال بيش از 300 ميليون تومان اعتبار نياز دارد که توسط سازمان صدا و سيما تأمين شود اما قبل از آن لازم است از طريق استانداري چهارمحال و بختياري اعتبارات و تجهيزاتي ازقبيل برق، مکان، حصارکشي و... فراهم گردد تا سازمان صدا و سيما بتواند براي محل‌هايي که امکان پوشش شبکه ديجيتال  وجود ندارد را فراهم نمايد.

صفاري بيان داشت: در سال گذشته  با تلاش صدا و سيماي استان حدود 30 ايستگاه ديجيتال در شهرستان‌هاي 9گانه استان نصب و راه‌اندازي شد و ان شاالله نيز 20 ايستگاه ديگر در دستور کار اين سازمان است و برخي از روستاهاي شهرستان لردگان نيز از اين نعمت برخوردار مي شوند.

انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۳:۵۱

18 Jan 2020