۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۳۴۹۵۹

ضرورت احياي صنايع دستي فراموش شده/اجرا آموزش رايگان صنايع دستي

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت: برخي از رشته‌هاي صنايع‌دستي همچون سبدبافي، لوده‌بافي و ... در حال فراموشي است که احيا و حفظ آن‌ها در دستورکار ميراث‌فرهنگي، ‌صنايع‌دستي و گردشگري استان قرار گرفته است.
ضرورت احياي صنايع دستي فراموش شده/اجرا آموزش رايگان صنايع دستي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ بهمن عسگري سوادجاني مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهار محال و بختياري اظهار کرد: مراحل ثبت شهرکرد به‌عنوان شهر جهاني نمد در حال انجام است و به‌ همين منظور توليد اقلام مختلف نمدي از جمله کيف‌، کفش، کلاه و ... به‌صورت پايلوت در استان چهارمحال‌وبختياري انجام مي‌شود.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان عنوان کرد: در سال گذشته در حوزه صنايع‌دستي يک هزار و ۵۰ فرصت شغلي فرام شده است و بازارچه‌هاي فصلي در زمان اوج سفرها به استان برپا مي‌شود همچنين در شهرستان‌هاي ۹گانه در صورت اعلام آمادگي افراد داراي زمين مناسب و همکاري شهرداري‌ها بازارچه دايمي صنايع‌دستي احداث مي‌شود.

عسگري‌سوادجاني خاطرنشان کرد: آموزش رايگان از طريق امضاي تفاهم‌نامه‌هاي مختلف با کميته امداد، فني‌وحرفه‌اي، بهزيستي و امور زندان‌ها به‌عنوان فعاليتي بين‌بخشي در راستاي ايجاداشتغال ارارئه مي‌شود.

او با تاکيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر توجه به ايجاد اشتغال روستايي اضافه کرد: در روستاهاي صعب‌العبور و محروم نيز آموزش‌ رايگان انجام مي‌شود و به افراد داراي توان ايجاد کارگاه‌هاي صنايع‌دستي تسهلات اعطا مي‌شود.

عسگري‌سوادجاني عنوان کرد: گليم‌بافي، جاجيم‌بافي، خورجين‌بافي و گيوه‌بافي ازمهم‌ترين صنايع‌دستي روستايي است و در روستاهاي سرآقاسيد، خويه و چين مجتمع‌هاي کارگاهي صنايع‌دستي در راستاي اقتصاد مقاومتي راه‌اندازي شده است.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان تشريح کرد: مجتمع‌هاي کارگاهي براي افراد کم‌توان مالي ايجاد و تجهيز ان‌ها نيز انجام مي‌شود همچنين شرکت توسعه گردشگري به‌منظور خريد تضميني محصولات صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در شهرکرد راه‌اندازي شده است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۷:۴۸

28 Dec 2019