۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۳۸۷۳۹
FATF به دنبال خشکاندن ریشه‌های دفاعی و امنیتی کشور است

ایران همچنان در چنبره لیست سیاه FATF

کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری گفت: ایران تعهداتی در برجام داده بود و علی‌رغم اینکه به آن‌ها عمل کرد، اما نامش از لیست سیاه FATF خارج نشد و به جای خروج نام ایران از این لیست اقدام به تعلیق این موضوع کردند و همچنان ایران در چنبره ساز و کاری که طراحی شده بود باقی ماند.
ایران همچنان در چنبره لیست سیاه FATF
بهروز مردانی نژاد استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بعضی از پروتوکول‌های جهانی بخصوص FATF که یک پروتوکل مالی جهانی است و برای حفظ ساختارهای قدرت جهانی امروز طراحی شده است که در راس آن سلطه‌طلبان و حاکمان زورمند دنیا قرار دارند.

وی ادامه داد: در برجام علاوه بر متن اصلی چند پیوست وجود دارد که موضوع پالرمو، FATF و... ساز و کارهایی هستند که برای تسلط بر دنیا طراحی شده‌اند، و درواقع قالب‌هایی هستند که به سمت جهانی‌سازی با محوریت سرمایه‌داری جهانی حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سند ۲۰۳۰ هم که سر و صدای بسیاری ایجاد کرد و در ابتدا گفتند اجرا نمی‌شود اما خبرهایی دال بر اجرای آن وجود دارد همه در قالب پروژه جهانی‌سازی، جامعه جهانی را در یک فرم و قالب خاصی که مدنظرشان است شکل‌دهی می‌کنند.

FATF  پکیجی مرتبط با مسائل امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و...  است

مردانی‌نژاد اضافه کرد: برخی عنوان می‌دارند که FATF یک ابزار مالی است و به موجب آن باید همه خواسته‌ها طرح شده اجرا شود، اما متاسفانه FATF صرفا اهداف مالی را دنبال نمی‌کند و یک پکیج مرتبط با مسائل امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... را شامل می‌شود.

ایران همچنان در چنبره لیست سیاه FATF

وی گفت: ایران تعهداتی در برجام داده بود و علی‌رغم اینکه به آن‌ها عمل کرد، اما نامش از لیست سیاه FATF خارج نشد و به جای خروج نام ایران از این لیست اقدام به تعلیق این موضوع کردند و همچنان ایران در چنبره ساز و کاری که طراحی شده بود باقی ماند.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری افزود: این قوانین برای وارد کردن فشار به کشورهایی که به دنبال استقلال هستند ایجاد می‌شود و از آنجایی که اقدامات ایران به زعم آنها با سیاست‌های این کشورها ناسازگار است بنابراین از جنبه‌های مختلف و ازجمله جنبه مالی در قالب ‌FATF این فشارها بر کشور اعمال می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این ابزار در دست قدرت‌طلبان باقی می‌ماند و به این زودی‌ها آن را از دست نمی‌دهند، و از این طریق به دنبال پیشبرد اهداف خود هستند و به همین علت خروج نام ایران فقط تعلیق شد.

وی افزود: به موجب FATF گردش‌های مالی باید کنترل شود، و درواقع به دنبال این هستند که ایران را در بخش دفاعی، امنیتی، نظامی و... چه هزینه‌هایی دارد و آیا به بازوان مقاومت مانند حماس در فلسطین یا حزب‌الله در لبنان کمک مالی می‌شود یا خیر.

FATF به دنبال کنترل گردش مالی نهادهای امنیتی و نظامی ایران است

مردانی نژاد با تاکید بر اینکه اسکتبار جهانی بازوان مقاومت را در لیست کشورهای تروریست قرار دادند و از طریق وارد آوردن فشار بر ایران به دنبال کنترل کمک‌های کشور به مقاومت هستند یادآور شد: اما باید به این توجه داشت که این ظاهر موضوع است، درواقع در FATF بیشتر به دنبال آن هستند که کنترل کنند نهادهای امنیتی و نظامی خود کشور چه مقدار گردش مالی دارند.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: استکبار جهانی به این طریق به دنبال خشکاندن ریشه‌های دفاعی و امنیتی کشور است و از طریق این ساز و کار در حال اعمال اهداف خود هستند.

FATF و سند ۲۰۳۰ پیوست‌هایی از برجام هستند

وی بیان داشت: چیزی که مجلس تصویب کرد متن برجام بود بدون هیچ مطالعه‌ایی و در بیست دقیقه، اما به پیوست‌های برجام که همین FATF، سند ۲۰۳۰ و... بودند هیچ توجهی نداشت، و در همان زمان بود که در صحن مجلس بسیاری از نمایندگان گریه کردند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری افزود: زمانی که مجلس پذیرش برجام و پیوست‌های آن را تصویب کرد بسیاری معتقد بودند این موضوع در تاریخ ثبت خواهد شد که چه بالایی بر سر کشور آمد.

مردانی نژاد بیان داشت: FATF کل گردش مالی کشور را تحت نظارت و کنترل قرار می‌دهد و حساب‌های شخصی را به راحتی با این ساز و کار کنترل می‌کنند، اگر کشوری به این سازمان بپیوندد کل تراکنش‌های مالی افراد حقیقی و حقوقی در کشور تحت کنترل در خواهد آمد، و در حال حاضر در کشور ما درحال انجام است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۵:۳۶

1 Jan 2020