۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۰۲۶۹
همزمان با هفته دولت

375 هکتار آبياري تحت فشار در بروجن به بهره‌برداري رسيد

همزمان با ششمين روز از هفته دولت 375 هکتار آبياري تحت فشار در 8 مزرعه شهرستان بروجن به بهره‌برداري رسيد.
375 هکتار آبياري تحت فشار در بروجن به بهره‌برداري رسيد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کلار، همزمان با ششمين روز از هفته دولت باحضور استاندار چهارمحال و بختياري، مديرکل جهاد کشاورزي، مديرکل اداره راه و شهرسازي و جمعي ديگر از مسئولان استاني و شهرستاني ۳۷۵ هکتار آبياري تحت فشار به بهره‌برداري رسيد.

مديرکل جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در آيين افتتاح پروژه‌هاي جهاد کشاورزي بروجن با بيان اينکه اين شهرستان در صنايع بخش کشاورزي و توليدات ازجمله سيب زميني شاخص است، گفت: علاوه‌بر اينکه قسمت اعظمي از اراضي شهرستان بروجن به کشت سيب زميني اختصاص دارد بيش از ۱۰۰ هزار تن کشت فراسرزميني دارند.

ذبيح‌ا... غريب با اشاره به اين که شهرستان بروجن بيش از ۱۰۰ هزار تن ظرفيت سردخانه‌اي دارد، گفت: مجموع ظرفيت سردخانه‌اي این استان ۱۲۰ هزار تن است.

وي با بيان اينکه استان چهارمحال و بختياري از ۸۰ درصد ظرفيت سردخانه‌اي برخوردار است، گفت: امروز سردخانه ۱۰ هزار تني بروجن و همزمان ۸ هزارتني بلداجي مجموعا ۱۸ هزار تن در اين هفته به بهره‌برداري رسيد.

غريب بيان کرد: در سال گذشته بيش از ۳۵ هزار تن و مجموعا بالاي ۵۰ هزار تن ظرفيت سرخانه‌اي استان در سال گذشته و امسال اضافه شده است.

مديرکل جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بروجن تنها شهرستاني است که بيش از ۶۰ درصد اراضي آن به سيستم آبياري نوين مجهز است، گفت: متوسط اراضي تحت آبياري سيستم در کل کشور ۱۸ درصد و در استان چهارمحال و بختياري حدود ۴۷ درصد است.

گفتني است با بهره‌برداري از اين طرح‌ها ۴۰۸ خانوار در شهرستان بروجن بهره‌مند مي‌شوند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۵:۱۸

3 Jan 2020