۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۵۲۱۹

ویژه برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری در سراسر کشور اعلام شد

کانون پرورش فکری با اجرای سه ویژه‌برنامه در حوزه‌ «کتاب و کتاب‌خوانی»، «بازی‌ها و سرگرمی‌های سازنده» و «دست‌سازه‌ها» در فصل تابستان، میزبان کودکان و نوجوانان است.
ویژه برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری در سراسر کشور اعلام شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ مدیرعامل کانون امسال نیز هم‌چون سال گذشته «تابستان به یاد ماندنی» را به‌ عنوان شعار برنامه‌های تابستانی که برای غنی سازی اوقات فراغت بچه‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده اعلام کرد.

به گفته‌ علیرضا حاجیان‌زاده شیوه‌نامه اجرای ویژه‌برنامه‌های تابستانی امسال از سوی معاونت فرهنگی کانون به نزدیک به یک هزار مرکز فرهنگی هنری این مجموعه در سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیان‌زاده ادامه داد بر اساس این شیوه‌نامه‌ تلاش شده با ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان انس با کتاب و کتاب‌خوانی تعمیق و توسعه بیشتری یابد و نیز انگیزه‌های درونی بچه‌ها در فرآیند خواندن تقویت شود.

وی همچنین ساماندهی بازی‌ها و سرگرمی‌های سازنده با هدف، ایجاد شور و نشاط، ثبت، احیا و ترویج بازی‌های بومی و محلی، تقویت تفکر و رشد ذهنی کودکان و نوجوانان با بازی‌های فکری و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با بازی به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی را از دیگر زمینه های تدوین شده در این شیوه‌نامه‌ دانست.

از دیگر برنامه‌های کانون تابستانی، دست‌سازه‌های اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور با عنوان «از خلاقیت تا کارآفرینی» به منظور پرورش روحیه و تفکر کارآفرینی در کودکان و نوجوانان، تقویت روحیه نوآوری، شکوفایی استعدادها و توان‌مندی‌های بچه‌ها و حفظ و اشاعه‌ی کاردستی‌ها و صنایع دستی بومی و محلی است که از سوی مدیرعامل اعلام شد.

مدیرعامل کانون همچنین گفت: همواره آموزش غیرمستقیم و انتخاب براساس علاقه و نیاز روحی، بیشترین سهم را در کشف و پرورش استعدادهای نهفته دارد اگرچه خانه و خانواده، امن‌ترین و مناسبت‌ترین حریم برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد اوقات فراغت به عنوان بستری جذاب و کلیدی برای بهبود و بالا بردن سطح اعتماد به نفس و مهارت دانش‌آموزان و گروه‌های سنی پیش‌دبستانی می‌تواند زمینه‌ بسیار مساعدی را در کشف و پرورش استعدادهای بالقوه‌ فراهم کند.

حاجیان‌زاده افزود بر همین اساس با توجه به ماهیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که یک مجموعه برای غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌ها محسوب می‌شود امسال نیز تلاش کردیم با شعار «تابستان به یاد ماندنی در کانون» برای این فصل گرم سال فضایی شاد، خاطره‌انگیز و ‌همراه فراگیری مهارت‌های مختلف زندگی، برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز فرهنگی‌هنری کانون به حدود یک هزار مرکز در سراسر کشور در آستانه تابستان ۹۶ اظهار داشت برنامه‌های متنوعی برای زمان فراغت بچه‌ها در مراکز ثابت، سیار و پستی تدارک دیده شده است.

مدیرعامل کانون ارایه بیش از ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی در قالب‌های مختلف بر اساس علاقه‌ی کودکان و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور را از جمله برنامه‌های این مجموعه فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان در طول سال دانست و گفت: این فعالیت‌ها در فصل تابستان و زمان تعطیلی مدارس بسیار پررنگ‌تر و پرتحرک تر دنبال می‌شود.

وی همچنین از تدارک برنامه‌های متنوع و جشن کتاب‌خوانی به مناسبت ۱۸ تیر سال‌روز درگذشت استاد مهدی آذر یزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان خبر داد و اظهار داشت به همین مناسبت از برخی نویسندگان و شاعران حوزه ادبیات کودک و نوجوان دعوت شده تا با حضور در کتابخانه های کانون از نزدیک با مخاطبان دیدار و در جشن این روز شرکت کنند.

حاجیان‌زاده سفر تابستانی تریلی سیار نمایش کانون به برخی استان‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اوقات فراغت عنوان کرد و گفت در این برنامه، اجرای دو نمایش «رینارد روباهه» و «جک و لوبیای سحرآمیز» از ۴ تیر در شهرهای مختلف استان‌ها تدارک دیده شده است.

وی همچنین اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در بیش از ۷۰ سالن سینمای کانون پرورش فکری در استان‌های مختلف را نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تابستان امسال اعلام کرد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز و با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و مخاطبان مواجه شده است.

برپایی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون در مرداد ماه، برگزاری نمایشگاه و آیین پایانی بخش کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و اجرای ویژه‌برنامه ادبی دوپنجره با حضور نویسندگان این حوزه در استان‌های مختلف کشور از دیگر برنامه‌هایی تابستانی کانون است که مدیرعامل از آغاز آن هم‌زمان با روز قلم خبر داد.

وی در پایان تصریح کرد اوقات فراغت نباید با رویکرد صرفا پرکردن وقت و یا با هدف سرگرم کردن بچه‌ها در محیط بیرون از خانه در نظر گرفته شود چرا که اگر این مهم به صورت فرصتی برای کشف و شکوفایی استعدادها و خلاقیت مخاطبان کوچک، در روزهای گرم تابستان و ساعت‌های بعد از مدرسه در طول سال، مورد توجه خانواده‌ها و متولیان فرهنگ جامعه قرار گیرد، بسترسازی برای علاقه‌مندی به کتاب و ایجاد فضاهایی برای مطالعه‌ی کودکان و نوجوانان خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۱:۵۲

12 Feb 2020