۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۸۰۴۷
عزیزی:

کمبود پرستار مرد در حوزه سلامت/ تربیت کمک پرستار گام مثبتی درحوزه سلامت است

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با مثبت ارزیابی کردن تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر تربیت نیروی کمک پرستار در مناطق محروم، گفت: حضور کمک پرستار در مناطق محروم نیز برای تزریقات و فعالیت‌های اولیه بوده و اقدامات تخصصی درحوزه کاری آنها نیست.
کمبود پرستار مرد در حوزه سلامت/ تربیت کمک پرستار گام مثبتی درحوزه سلامت است
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حمیدرضا عزیزی با یادآوری تلاش وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی برای تربیت کمک پرستار نسبت به رفع کمبود نیروی پرستار،‌ افزود: تربیت کمک پرستار خدمت بزرگی به حوزه سلامت است که می‌تواند در این عرصه بسیار اثربخش واقع شوند.

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: در این طرح تلاش خواهد شد تا تربیت کمک پرستار برای استفاده در بیمارستان‌ها نباشد و اگر هم در این مراکز مشغول به کار شوند بیشتر در قالب خدمه به ارائه خدمت بپردازند در واقع هدف آن است که این افراد در مناطق دورافتاده به بیماران کمک‌رسانی کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ درباره چگونگی ارائه خدمت کمک پرستاران در مناطق محروم، تصریح کرد: متاسفانه برخی مناطق روستایی از مراکز درمانی فاصله زیادی دارند و گاهی بیمار برای تزریق یک آمپول ساده مجبور است مسیری طولانی را طی کند لذا وجود کمک پرستار می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات بیماران را رفع کند.

عزیزی‌فارسانی یادآور شد: بدون‌شک حضور کمک پرستار در مناطق محروم نیز برای تزریقات و فعالیت‌های اولیه بوده و اقدامات تخصصی درحوزه کاری آن‌ها نیست لذا جای نگرانی برای به خدمت گرفتن این افراد وجود ندارد و در بیمارستان‌ها نیز وظیفه جابه‌جایی و مراقبت‌های بهداشتی از بیمار را بر عهده دارند.

وی با یادآوری کمبود پرستار به ویژه پرستار مرد در حوزه سلامت، افزود: بخش عمده‌ای از این کمبود بیشتر به سبب نبود مجوز استخدام است لذا شاهد کمبود نیروی مرد در فعالیت کاری پرستاری هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر پذیرش پرستاران زن و استخدام آن‌ها در این حوزه بیشتر از مردان بوده لذا انگیزه و علاقه در بین پرستاران مرد از بین رفته بر این اساس لازم است وزارت بهداشت در کنار اقدامات مثبتی که برای رفع نیروی پرستار در نظر می‌گیرد به این نکته نیز توجه جدی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، تربیت و آموزش کمک پرستار، برای جبران کادر پرستاری در بیمارستان‌های دولتی کشور، موضوعی است که اخیرا معاون آموزشی وزارت بهداشت آن را مورد اشاره قرار داده و گفته است که در طرح تحول نظام سلامت به به کارگیری پرستاران و رفع نیازهای آنها توجه شده است.

به گفته این مقام وزارت بهداشت، در حال حاضر یکی از روش های میانبری که برای رفع کمبود نیروی پرستار می توان از آن استفاده کرد بحث تربیت کمک پرستار است که بتوانیم نیازهای پرستار و بهیار را برطرف کنیم، این افراد در بیمارستان ها ارائه خدمت می کنند و این امر کاردانی پرستاری را احیا می کند.

پایان پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۱:۳۴

1 Jan 2020