۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۳۴۰۶۷
امام جمعه شهر فارسان:

حضور حدود 1331 معتکف در اعتکاف رجبيه در شهرستان فارسان/ افزايش 20 درصدي حضور معتکفين

امام جمعه شهر فارسان گفت: امسال 1331 معتکف در اعتکاف شرکت کردند که افزايش 20 درصدي حضور معتکفين در شهرستان فارسان را داشته ايم.
حضور حدود 1331 معتکف در اعتکاف رجبيه در شهرستان فارسان/ افزايش 20 درصدي حضور معتکفين
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام حسين جمالي زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پيرغار افزود: فضاي حاکم در اين مراسم فضايي است بسيار نوراني و معنويي وفضايي با عظمت که شکوه بسيار خاص دارد.

وي تصريح کرد: در اين خصوص صحبتي که با تمام معتکفين استان و شهرستان دارم  اينست که اين امر توفيق وسعادتي است که انسان فارغ از همه مسائل  دنيا در خانه خدا  مشغول عبادت  مي شود از اين فرصت نگذرند تا ره توشه اي براي  آخرت خود داشته باشند.

وي خاطرنشان کرد: آمار هاي داده شده حاکي از حضور بيش از 1331 نفر از عزيزان وجوانان در امر اعتکاف بوده و افزايش بيست درصدي  را رقم زده اند.

همين که از کارهاي دنيوي دور شده ام خيلي خوش حال هستم.

همين که از کارهاي دنيوي دور شده ام خيلي خوش حال هستم

يکي از معتکفين آقا با 40 سال سن و 3 بار شرکت در برنامه هاي اعتکاف در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغارچنين مي گويد: حسي را که در اينجا احساس مي کنم مي توان گفت در هيچ جايي تجربه نکرده ام.احساس مي کنم بيشتر به خدا نزديک شده ام، بيشتر وقت دارم ذکر بگويم، دعا و نماز بخوانم همين که از کارهاي دنيوي دور شده ام خيلي خوش حال هستم.

آقاي جعفري يکي ديگر از معتکفين در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: وقتي به اعتکاف آمدم برآورده شدن آرزوهايي را که داشتم از خدا خواستم و در کمال آرامش به راز و نياز با پروردگارم پرداختم.

وي يادآور شد: اعتکاف فضايي معنوي دارد که فقط وقتي يک فرد در اين فضا قرار مي‌گيرد، مي تواند حس و حال اصلي را تجربه کند. در مدتي که در اين مسجد حضور دارم، تلاش مي‌کنم براي خودم برنامه اي منظم را طراحي کنم که براساس آن ارتباط خود با خدايم را پر رنگ تر از قبل کنم.

اعتکاف آرامش بخش و بازگشت به معنويت است

وي از معنويت اعتکاف مي گويد و آنکه، وقتي در اين فضا قرار مي گيريد، از بسياري از مظاهر دست مي کشيد و هنگاميکه انسان از کارهاي بد و خوب دنيا فاصله مي گيرد، انس و ارتباط با خدا، سبب نزديکي به خدا مي شود و حس و حال خوبي به انسان دست مي دهد.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۴:۳۶

6 Jan 2020