۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۴۴۲۷
مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنایع‌ دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری خبر داد

شناسايي مالکين تپه‌هاي تاريخي در چهارمحال‌ و بختياري

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري استان گفت: معاونت ميراث‌فرهنگي با همکاري ادارات شهرستان‌ها نسبت به شناسايي مالکين تپه‌هاي تاريخي و اراضي مجاور اين آن‌ها اقدام و ثبتي بودن و حفاظت از اينگونه آثار تاريخي به مالکين به صورت مکتوب ابلاغ شود.
شناسايي مالکين تپه‌هاي تاريخي در چهارمحال‌ و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ بهمن عسگري سوادجاني مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و  بختياري بيان داشت: يگان حفاظت با حضور کارشناسان باستان‌شناسي ضمن حضور در کلانتري‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي سطح استان به تشريح آثار تاريخي و موضوع حفاظت از آثار تاريخي بپردازند که در اين خصوص روابط عمومي وظيفه پوشش خبري را برعهده خواهد داشت.

بهمن عسگري سوادجاني افزود: نشستي با حضور روساي کلانتري‌هاي استان به منظور هم انديشي و تبادل نظرات و هماهنگي بيش از پيش از طريق يگان حفاظت پيگيري و انجام شود.

وي عنوان کرد: قراردادهايي تحت‌عنوان تکميل و تجهيز سيستم‌هاي نظارت تصويري، کاوش باستان‌شناسي تپه تاريخي بردنکان و قراردادي براي پر کردن حفاري‌هاي غيرمجاز و رفع مخاطرات از طريق دفتر فني و امور مالي منعقد شود.

عسگري‌ سوادجاني افزود: به منظور تسريع در روند پيگيري حقوقي موضوع حفاري‌ها و تخريب آثار تاريخي و با درخواست يگان حفاظت در کليه گشت‌هاي مربوط به گزارشات حفاري از نيروهاي باستان‌شناس استفاده شود.

وي تصريح کرد: نظارت بر سيستم‌هاي نظارت تصويري که در اماکن و بناها نصب شده است جهت بهبود و ارتقاي اين سيستم‌ها به شوراي فني استان محول شود.

اين مسئول اضافه کرد: انجمن‌هاي ميراث‌فرهنگي در سطح شهرستان‌ها از تشکل‌هاي مردم‌نهاد فعال در زمينه ميراث‌فرهنگي نيز دعوت و حساسيت موضوع حفاظت از آثار تاريخي تشريح شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۰:۵۶

2 Jan 2020