۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۳۴۱۵۷

هندوانه هايي که بلاي جان خريداران در شهر بروجن شد/مسئولان جدي تر برخورد کنند

هر چند فروشندگان ميوه و اجناس در حاشيه خيابان ها براي کسب روزي حلال تلاش مي کنند اما از سوي ديگر به خطر انداختن جان خود و ديگران نکته مهمي است که متاسفانه از آن غافل شده اند.
هندوانه هايي که بلاي جان خريداران در شهر بروجن شد/مسئولان جدي تر برخورد کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کلار، خبر حادثه رانندگي در محور بروجن گندمان که منجر به کشته شدن يک نفر و مصدوم شدن پنج تن ديگر شد به سرعت صفحه اخبار حوادث رسانه ها را پر کرد.

اين حادثه شامگاه سه شنبه در کيلومتر دو محور بروجن-گندمان بين يک دستگاه پيکان با خودروهاي وانت نيسان که در حال فروش ميوه هندوانه در حاشيه راه بودند اتفاق افتاد.

در ابتداي مسير جاده بروجن گندمان حوالي ميدان جهاد و روبروي کلانتري هر روز شاهد حضور ميوه فروشاني هستيم که در حاشيه جاده براي کسب درآمد و لقمه ناني مستقر مي شوند اما غافل از آن که حادثه جان خود و خريداران ميوه را تهديد مي کند!!.

حراج دمپايي، کفش و ميوه به قيمت ... ازجمله تابلو نوشته هايي است که هر روز در حاشيه راه ارتباطي بروجن گندمان کنار وانت بارها براي کسب روزي و امرار معاش نصب مي شوند. البته فروش ميوه در حاشيه خيابان‌هاي ديگر هم به ندرت ديده مي شود اما در محور بروجن گندمان که مسير پرترددي است بيشتر به چشم مي خورد.

فروش ميوه و اجناس در حاشيه جاده‌ها سلامتي خريداران و رانندگان وسايل نقليه را به ويژه پس از غروب آفتاب که ديد مناسبي وجود ندارد به شدت تهديد مي کند که برخي اوقات منجر به وقوع تصادفات و حوادث ناگواري چون حادثه اخير شهر بروجن مي شود.

فروشندگاني که در‌ کنار جاده ميوه و اجناس خود را در معرض ديد مسافران عبوري قرار مي دهند در نگاه اول کار چندان عجيبي به نظر نمي رسد اما موضوع هنگامي سخت مي شود که حادثه ناگواري در حاشيه خيابان رخ دهد و موجب به بار آوردن خساراتي شود!!.

هر چند آنها نيز براي کسب روزي حلال تلاش مي کنند اما از سوي ديگر به خطر انداختن جان خود و ديگران نيز براي کسب اين روزي نکته مهمي است که متاسفانه از آن غافل شده اند.

گاهي مشاهده مي شود برخي رانندگان با ديدن قيمت اجناس که مقداري از قيمت بازار پايين‎تر است به صورت ناگهاني اقدام به گردش و توقف خودرو در حاشيه خيابان مي‎کنند که احتمال بروز تصادف و برخورد خودروها را فراهم مي کنند.

از آنجايي که خطاي عامل انساني و نقص فني خودرو اجتناب‎ناپذير است هر لحظه امکان بروز حادثه در حاشيه خيابان‎ها و معابر شهري وجود دارد بنابراين راه انداختن کسب و کار در حاشيه خيابان ها علاوه بر سد معبر جان خريداران را به مخاطره مي اندازد.

پيگيري هاي خبرنگار کلار حکايت از آن دارد که مسئولان امر چندين بار نسبت به جمع آوري و جريمه وانت هاي ميوه فروش اقدام کرده اند و دو ايستگاه نيز مقابل گلزار شهدا و ميدان انقلاب براي آنها در نظر گرفته اند اما انگار برخوردها تاثيرگذار نبوده و فروشندگان حاشيه جاده بروجن گندمان را به ايستگاه هاي مخصوص ترجيح مي دهند.

پس جا دارد مسئولان امر برخورد قاطع تر و جدي تري با فروشندگاني که در حاشيه جاده بروجن گندمان مستقر مي شوند داشته باشند تا ديگر شاهد حوادث دلخراش و ناگواري از اين دست نباشيم.

به نظر مي رسد تنها چاره کار براي جلوگيري از تکرار چنين حوادثي هدايت اجباري اين فروشندگان به ايستگاه هاي مخصوصي است که براي آنها در نظر گرفته شده است.

در پايان پيشنهاد مي شود پليس راهور جريمه هاي سنگيني را براي خودروهايي که در حاشيه محور بروجن گندمان پارک مي‎کنند در نظر بگيرد تا به کاهش چنين حوادثي کمک ‎کند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۹:۲۳

27 Dec 2019