۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۲۳۸۰۷
تحلیل قرائتی در جشنواره سراسری وبلاگ نویسی نماز در شهرکرد:

طعم تلخ محتوای فضای مجازی/ رسالت اصلی فضای مجازی فراموش شده است

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به تهدیدات موجود در فضای مجازی و استفاده سوء دشمنان از این فضاتاکید کرد که ما باید بیشترین و بهترین استفاده را از فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم نحوه درست استفاده کردن از آن را به همه جهانیان نشان دهیم.
طعم تلخ محتوای فضای مجازی/ رسالت اصلی فضای مجازی فراموش شده است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حجت السلام و المسلمین قرائتی در اختتامیه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در شهرکرد اظهار داشت: ما مسلمانان باید بهترین فضای مجازی را برای جوانان ایجاد کنیم و نگذاریم دشمنان با دین و اعتقاد جوانان ما بازی کنند.

وی با اشاره به اینکه ما باید بهترین استفاده را از ظرفیت های فضای مجازی داشته باشیم عنوان کرد: ما باید مطالب، طنز و ... را به صورت حلال گونه برای جوانان ارائه دهیم و این مطالب باید آنقدر جذاب باشند که جوانان تمایلی به فضاهای مجازی بیگانگان نداشته باشند.

مفسر قرآن ادامه داد: استعدادها را باید در بین جوانان و نوجوانان شناسایی کرد و آنگونه که شایسته یک جامعه اسلامی است آن ها را شکوفا نمود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ نکته در مورد فضای مجازی از دل قرآن بیرون کشیده شده است بیان داشت: اگر از قرآن آنگونه که شایسته است تفسیر خوبی داشته باشیم ، شیرینی آن را می توان به جوانان چشاند و با خواندن و جذابیت متن به متن قرآن فرد مسلمان هرگز سراغ فضاهای مجازی بیگانگان نخواهند رفت.

قرائتی با بیان اینکه ما باید بتوانیم بهترین استفاده را از زمان، مکان و فضا داشته تا از خطرات فضای مجازی در امان باشیم یادآور شد: حوزه و دانشگاه های ما نباید به هیچ عنوان تعطیل باشند و همواره باید از ظرفیت آن ها استفاده نمود و جوانان را ازاین طریق با خطرات ناشی از فضاهای مجازی بیگانه آشنا کرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه امروزه فضای مجازی را افراد نااهل به دست گرفته اند و برخی از مصرف کنندگان آن نیز افراد فاسق هستند و هدف آن ها زلزله انداختن در عقاید مسلمانان است .

رئیس ستاد اقامه نماز مهم ترین اهداف بیگانگان را در فضاهای مجازی سبک شمردن دین اسلام و غافل شدن جوانان از عقاید و اعتقادات دانست و گفت: بیگانگان پشت ساختن هر بازی در فضای مجازی یک هدف شوم را دنبال می کنند.

قرائتی اظهار داشت: اگر سران کشورهای اسلامی یک جو غیرت داشته باشند می توانستند شیر نفت را ببندند و آمریکا را تحریم کنند و این بی عرضگی سران کشورهای مسلمان است.

وی با اشاره به اینکه خبرنویسان باید رسالت اصلی خود را حفظ کنند تصریح کرد: خبر باید صحیح بوده ، برداشت شخصی نباشد و خبردهنده نیز باید عادل و کارشناس باشد.

مفسر قرآن گفت: خبرنگاران نباید اخباری را پخش کنند که در بین مردم ایجاد رعب و حشت نموده و شایعه ای را ایجاد نمایند که در یک جامعه دلهره ایجاد شود .

قرائتی بیان داشت: مردم حق امنیت دارند و قرآن کریم کسانی را که ایجاد رعب و وحشت در بین مردم نموده اند و اخبار غلط و گمراه کننده ای را ترویج داده اند مورد لعن و نفرین قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ، برای مردم دلهره ایجاد کردن خلاف حقوق بشر است عنوان کرد: کسی که بخواهد یک خبر را نشر دهد باید با آیات قرآن بسنجد اگر صحیح بود نشر داده و اگر نه از این کار خود داری نماید.

قرائتی تاکید کرد: برای ایجاد وبلاگ و فضای مجازی باید حرف غلط و درست از هم تشخیص داده شود و کسانی که در فضای مجازی کار می کنند یا خودشان دانشمند باشند یا به یک دانشمند اسلام شناس کار خود را نشان دهند که بتوان از این طریق حق از باطل تشخیص داده شود.



انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۰:۵۰

1 Feb 2020