۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۹۵۷۷
بام ايران خبر گزارش مي‌دهد:

گريز جوانان از مساجد يک تهديد است

حضور جوانان و نوجوانان در مساجد مطلوب نبوده و همين امر يک تهديد براي جامعه است.
گريز جوانان از مساجد يک تهديد است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، جايگاه والاي مسجد و اهميت حضور در آن و شرکت در جماعات براساس آموزه‌هاي ديني و منابع و مستندات قرآني و روايي بر کسي پوشيده نيست.

علي‌رغم اهميت مسأله، در ارتباط باحضور در مساجد و جماعات در گروه‌هاي سنّي مختلف ازجمله جوانان و نوجوانان با دو گروه مواجه هستيم، گروهي که اهل مسجد و جماعات هستند و در هر شرايطي حضور در جماعات و مساجد را بر خود وظيفه مي‌دانند و گروهي که متاسفانه در مساجد و جماعات به علل مختلف حضور نمي‌يابند.

حال باتوجه به اينکه کليه آموزه‌هاي ديني در ارتباط باحضور در مساجد و جماعات که برگرفته از کتاب الهي روايات و سيره معصومين (ع) است؛ با فطرت انسان‌ها هم‌سو بوده و مطابقت دارد بنابراين شکّي نيست که مي‌توان با به کارگيري روش‌ها و راه‌هاي متناسب، بخش اعظمي از جوانان و نوجوانان مسلمان جامعه اسلامي را به اين امر مهم جذب مي‌کرد.

بي‌ترديد براي جذب جوانان و حضور آنها در مسجد و جماعات هم موانع مختلف و هم راه‌‌کارهاي مختلفي متصور است که اين موانع و همچنين راه‌کارها مي‌توانند جنبه‌هاي فردي، خانوادگي و محيطي داشته باشند.

فرهنگ‌سازي لازمه حضور جوانان در مساجد

حجت الاسلام عليرضا ملک‌محمدي مسئول رسيدگي به امور مساجد چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با بام ایران خبر اظهار کرد: براي حضور جوانان در مساجد نیاز است فرهنگ‌سازي لازم و کافي صورت گيرد و اين امر مهم از خانواده بايد شروع شود.

وی با اشاره به اينکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باهم فرق دارند اظهار کرد: حضور جوانان در برخي از مساجد خوب، در  برخي متوسط و برخي ضعيف است.

وي با اشاره به اينکه از جوانان انتظار مي‌رود که وقت بيشتري را در مساجد بگذرانند تصريح کرد: براي جذب جوانان در مساجد بايد فرهنگ‌سازي بيشتري صورت گيرد.

ملک‌محمدي ادامه داد: کساني که حضور پررنگي در مساجد دارند مي‌توانند براي جذب جوانان ارزش‌يابي نموده و تلاش زيادي کنند.

وي با بيان اينکه حضور جوانان در مساجد از ارزش بسيار بالايي برخوردار است بيان داشت: ما بايد به جوانان و نوجوانان آگاهي‌هاي لازم را در خصوص تمامي مسائل ديني و ارزش‌هاي اسلامي بدهيم.

مسئول رسيدگي به امور مساجد چهارمحال و بختياري گفت: يکي از اهداف اصلي شوراي هماهنگي مساجد پيش‌بيني حضور جوانان و نوجوانان در اين شورا است.

ملک محمدي با اشاره به اينکه طرح پيوند نوجوانان و جوانان با مساجد در دستور کار قرار گرفته است اذعان داشت: اين طرح از اول مهرماه با ۵۰ مسجد استان به صورت آزمايشي تشکيل مي‌شود.

وي بيان داشت: طرح پيوند جوانان و نوجوانان به مرور در نماز جماعات شروع و کم‌کم اين طرح گسترش داده شود.

ملک محمدي با تاکيد بر اينکه ارزش و اهميت حضور در مساجد را براي جوانان بايد تفهيم کرد اذعان داشت: آگاهي‌بخشي را بايد افزايش داد و لازم است به جوانان ثابت کرد که حضور آن‌ها در مساجد خير دنيا و آخرت را براي آن‌ها خواهد داشت.

وي يادآور شد: خانواده‌ها نيز بهترين موردي هستند که مي‌توانند به فرزندان خود ثواب حضور در مساجد را تشريح کرده و آن‌ها را براي اين کار تشويق کنند.


جوانان با اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در مساجد مقابل تهديدات جنگ نرم ايستادگي کنند

امام جمعه هفشجان گفت: حضور جوانان در مساجد موجب مي‌شود که راه درست را از خطا تشخيص داده و در مقابل توطئه‌هاي دشمن قد علم کنند.

حجت‌السلام و المسلمين سيدحسن جلالي اظهار کرد: جوانان نيايد بگذارند صف‌هاي نماز جماعات کوتاه و کم باشد و هرچقدر اين صف‌ها را طولاني‌تر کنند به اهداف روشن‌تري دست خواهند يافت.

وي تصريح کرد: پايگاه نماز جمعه پايگاهي است که مسائل و مشکلات دنياي مردم و مسائل معنوي و ديني مردم را مطرح مي‌کند.

وي از مردم خواست در تقويت نماز جمعه بکوشند و اجازه ندهند که مساجد خلوت شود.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۲:۳۶

14 Feb 2020