۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۲۵۷۹۷
نمی‌توان با مایلی‌کهن کاری کرد، اما به کاشانی تذکر دادم

کفاشیان: وقتی کمکی نیست؛ دست و پا زدن برای صعود چه فایده‌‌ای دارد؟/ حمایت نباشد، کی‌روش می‌رود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر از تیم ملی فوتبال ایران حمایتی صورت نگیرد،جدایی کی‌روش از تیم ملی جدی خواهد بود.
کفاشیان: وقتی کمکی نیست؛ دست و پا زدن برای صعود چه فایده‌‌ای دارد؟/ حمایت نباشد، کی‌روش می‌رود
 به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران چهارشنبه گذشته به منظور حضور در مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۵ آسیا راهی دهلی‌نو در هند شد.

البته کفاشیان که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز محسوب می‌شود روز گذشته در جلسه کمیته اجرایی AFC در هند شرکت کرد تا به بهانه این حضور و البته سایر مسائل مربوط به فوتبال ایران از جمله حواشی ایجاد شده در خصوص کارلوس کی‌روش و تیم ملی فوتبال ایران گفت و گویی را با وی انجام دهیم که متن کامل آن در زیر می‌‌خوانید:

فارس: در جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که روز گذشته برگزار شد، چه گذشت؟

این جلسه روز گذشته برگزار شد و مهم‌ترین دستور جلسه این بود که شیخ سلمان رئیس این کنفدراسیون کاندیداتوری خود را برای ریاست فیفا رسما اعلام کرد. همه اعضای هیأت رئیسه و کشورهای آسیایی نیز حمایت خود را در صورتی که شیخ سلمان تا مرحله نهایی انتخابات فیفا باقی بماند، اعلام کردند تا او در نهایت رئیس فیفا شود. در ادامه این جلسه بنده گزارش کمیته‌های فوتسال و فوتبال ساحلی را ارائه کردم و سپس کمیته‌های مسابقات، حقوقی، پزشکی، بانوان و چشم‌انداز آسیا گزارش عملکرد خود در ۲- ۳ ماه اخیر را ارائه کرده و موارد مختلفی به تصویب اعضا رسید.

فارس: گویا دبیرکل موقت AFC به عنوان دبیرکل دائمی انتخاب شد.

درست است. وینزور جان که دبیرکل موقت بود با پیشنهادی که انجام شد به عنوان دبیرکل دائمی انتخاب شده و اعضا این موضوع را مصوب کردند.

فارس: می‌گویند بندسور میانه خوبی با فوتبال ایران ندارد.

خیر این طور نیست. هر چند که این صحبت‌ها وجود دارد و اینطور می‌گویند اما او مشکلی ندارد و خیلی هم با ما خوب است و مسئله‌ای با فوتبال ایران ندارد.

فارس: آیا در این جلسه کمیته اجرایی تصمیم‌های دیگری هم گرفته شد؟

کمیته‌های مختلف گزارش خود را ارائه دادند و پیشنهاداتی هم صورت گرفت و در نهایت جلسه به پایان رسید.

فارس: گویا چند روز پیش نامه‌ای از AFC به فدراسیون‌های عضو ارسال شده تا فعلا علاقمندی خود را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ اعلام کنند. به نظر می‌رسد این علاقمندی از سوی فدراسیون ایران اعلام خواهد شد.

ما دفعه پیش هم این کار را انجام دادیم اما اگر بخواهیم واقعا تمایل خود را برای این موضوع اعلام کنیم باید ابتدا وزارت ورزش و دولت از ما حمایت کنند. اگر این حمایت از ما انجام شود که میزبانی را بگیریم، آمادگی داریم برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ تمایل خود را اعلام کنیم. در واقع ابتدا باید این بحث را در خودمان حل کنیم و از مراجع بالا اعلام آمادگی صورت بگیرد تا ما هم این کار را انجام دهیم. اینکه فدراسیون فوتبال فقط خودش به تنهایی قدم بردارد و تنهایی جلو برود، نمی‌شود و حتما باید وزارت ورزش و دولت از ما حمایت کنند. اگر وزارت ورزش رسما از فدراسیون فوتبال حمایت کرده و به ما بگوید که برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ کاندید شوید، ما نیز برای این کار آماده‌ایم تا مقدمات آن را انجام داده و در مرحله اول علاقمندی خود را اعلام کنیم.

فارس: به انتخابات بهترین‌های سال آسیا برسیم. گویا در کنفدراسیون آسیا خیلی شما را دوست دارند که هر ساله با وجود اینکه دومین سال پیاپی در بخش‌های مختلف انتخابات نامزدهای زیادی در بخش فوتبال نداریم اما فدراسیون فوتبال ایران در بین نامزدهای کسب عنوان بهترین‌ فدراسیون سال قرار می‌گیرد.

بحث دوست داشتن من مطرح نیست! در بخش بهترین بازیکن یا مربی آنها بیشتر از دل باشگاه‌ها انتخاب می‌شوند و چون باشگاه‌های ما در عرصه بین‌المللی ضعیف هستند، به همین دلیل در این بخش‌ها نامزد زیادی نداریم. برعکس آن ما در بحث ملی اول آسیا هستیم اما به هر حال در بخش بازیکن و مربی برتر، این نفرات از باشگاه‌ها انتخاب می‌شوند و باشگاه‌های ما هم همان اول کار متاسفانه از دور رقابت‌ها حذف می‌شوند. متاسفانه باشگاه‌های ما در بازی‌های خود در مقایسه با باشگاه‌های خارجی که بازیکنان خوب خارجی به خدمت می‌گیرند، ضعیف هستند و همیشه در این سال‌ها در مراحل اول و دوم حذف شده‌ایم و این موضوع تاثیرگذار است.

فارس: چطور در بخش فدراسیون‌های برتر هر ساله کاندید هستیم؟

در مسائل اصلی فدراسیون که برمی‌گردد به برنامه‌ریزی‌های کلی، در بین کاندیدا حضور داریم همان‌طور که در بخش توسعه تیم‌های پایه و فوتسال نیز جزو کاندیداها هستیم. البته در جلسه هیأت اجرایی که برگزار شد شیخ سلمان موفقیت‌های اخیر فوتبال و فوتسال ایران را به ما تبریک گفت. در هر صورت ما این کارها و اقداماتی که انجام می‌دهیم مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و به همین دلیل فدراسیون ایران برای عنوان بهترین فدراسیون آسیا در بیشتر سال‌ها در بین نامزدها قرار می‌گیرد.

فارس: از زمانی که نایب رئیس AFC شده‌اید فکر می‌کنید چقدر این حضور شما به نفع فوتبال ایران بوده است. به طور مثال چه اندازه می‌توان به کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ خوشبین بود.

ما تا به حال دو بار برای میزبانی جام ملت‌ها کاندید شدیم که به ما این میزبانی را ندادند. بنابراین برای سال ۲۰۲۳ در اولویت اول قرار داریم اما در هر صورت این موضوع حمایت دولت و وزارت ورزش را می‌طلبد و اگر این حمایت‌ها را داشته باشیم، امیدوارم این بار با توجه به ارتباطاتی که بنده با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا دارم، بتوانیم این میزبانی را به دست آوریم. هر چند که بسیاری از کشورهای آسیایی علاقه دارند این میزبانی به ایران برسد.

فارس: فکر می‌کنید امسال هم عنوان بهترین فدراسیون آسیا به ایران برسد؟

نمی‌دانم. این موضوع بستگی به تصمیم AFC دارد اما همین که در بین ۳ فدراسیون برتر آسیا هستیم خودش یک گام مثبت برای فوتبال ایران محسوب می‌شود و امیدوارم در نهایت این اتفاق بیفتد و به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب شویم.

فارس: به بحث تیم ملی برسیم، در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بودید اگر تا فروردین ۹۵ مشکلات مربوط به تیم ملی حل نشود، موضوع جدایی کی‌روش جدی است. در این مورد بیشتر صحبت می‌کنید، یعنی واقعا ممکن است این اتفاق بیفتد؟

بله، این خواسته کی‌روش است که ابزار لازم را داشته باشیم. او می‌گوید باید این ابزار را داشته باشم تا بتوانم قدرتمندانه در فوتبال ایران به فعالیت‌هایم ادامه دهم. قطعا اگر ما هم نتوانیم این امکانات را مهیا کنیم و حمایت‌های لازم از تیم ملی نشود، دیگر چه دلیلی دارد که برای رفتن به جام جهانی بخواهیم دست و پای بی خود و بی جهت بزنیم. بالاخره باید امکانات فراهم شود چون کار یکطرفه نیست و فدراسیون توان فراهم کردن همه گونه امکانات را ندارد. از لحاظ فنی و برنامه‌ریزی، ما در فدراسیون فوتبال اقدامات لازم را انجام می‌دهیم اما حمایت‌های مالی یکی از شاخصه‌های رفتن به جام جهانی و حمایت از فدراسیون فوتبال است. اگر این حمایت‌ها را به صورت همه جانبه ببینیم قطعا کار را پیش می‌بریم اما اگر این حمایت‌ها وجود نداشته باشد هم مربی دلسرد خواهد شد و هم ما خیلی انگیزه‌ای برای ادامه قدرتمندانه کار نداریم.

فارس: پس این اولتیماتوم که کی‌روش بعد از فروردین سرمربی تیم ملی نیست، بازی با افکار عمومی نبوده واین طور که می‌گویید می‌تواند رنگ واقعیت به خود بگیرد.

درست است؛ این بالاخره شرطی است که کی‌روش گذاشته و دارد. او می‌گوید اگر می‌خواهم در راه جام جهانی قوی کار کنم باید همه شرایط فراهم باشد.

فارس: البته کی‌روش هم حق دارد چون کار در مرحله دوم واقعا سخت است.

صد در صد درست می‌گویید.

فارس: چند درصد احتمال می‌دهید برای دومین بار پیاپی به جام جهانی صعود کنیم؟

ما تیم خوبی داریم و با شکل کاری که وجود دارد امید زیادی داریم تا بتوانیم به جام جهانی روسیه صعود کنیم. البته این کار از بچه‌های ایران برمی‌آید و آنها با کمی دقت و فعالیت بیشتر می‌توانند تیم‌های دیگر را شکست دهند. تیم ملی فوتبال ما یک سر و گردن از تیم‌های آسیایی بالاتر و قوی‌تر است و به همین دلیل می‌گویم می‌توانیم آنها را شکست دهیم.

فارس: البته کی‌روش بارها گفته که ژاپن، کره جنوبی و استرالیا شانس‌های مسلم صعود به جام جهانی هستند و ایران به همراه قطر، عربستان، امارات و ازبکستان باید برای یک و نیم سهمیه باقیمانده بجنگند.

خیر اینطور نیست. ما خودمان را در سطح ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا می‌بینیم و آنها هم مثل بقیه کشورها برای ما هستند و تفاوتی بین آنها با سایر کشورها قائل نیستیم. یعنی همانقدر که امارات و عربستان قوی هستند، آنها هم قدرتمند هستند و ما هم در سطح این کشورها قرار داریم.

فارس: با این وجود همین که حدود ۲۰ ماه است به تیم‌های آسیایی نباخته‌ایم این پیام را می‌دهد که ما همچنان در آسیا حرف اول را می‌زنیم.

درست است و این موضوع روند صعودی تیم ملی را نشان می‌دهد.

فارس: نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش پس از بازدیدی که از کمپ تیم‌های ملی داشت، اعلام کرده بود که بازسازی و ترمیم چمن این کمپ در اولویت برنامه‌های وزارت ورزش قرار ندارد. فکر نمی‌کنید این به معنای این است که وزارت ورزش دیگر تمایلی به ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران ندارد، چون سرمربی تیم ملی بارها اعلام کرده است یکی از اساسی‌ترین مشکلات و موانع برای ادامه کار او در ایران، چمن کمپ تیم‌های ملی است.

خیر اینطور نیست. سجادی به همراه مناف هاشمی هفته گذشته از کمپ بازدید کرده و شرایط را دیدند. ضمن اینکه وزارت ورزش همیشه از فوتبال حمایت می‌کند. در هر صورت اگر کی‌روش هم نباشد و هر مربی دیگری هم بیاید ما چمن صاف و سالم را می‌خواهیم چون چمن جزو ابزار اصلی کار ماست. سجادی و هاشمی حمایت خود را در این مورد اعلام کردند و به دنبال حل مشکلات و پیگیری این کار هستند. حالا اگر وزارت ورزش نتواند بودجه برای ترمیم چمن کمپ را فراهم کند، از راه‌های دیگر باید این بودجه را فراهم کنیم. در هر صورت در برنامه کاری‌مان این موضوع را قرار داده‌ایم تا زیرساخت‌ها را درست کنیم. با این حال وزارت ورزش تا به امروز از ما حمایت لازم را به عمل آورده است.

فارس: کی‌روش تا چه زمانی اجازه صحبت کردن ندارد؟

کی‌روش وقتی آمد به او می‌گوییم تا صحبت کند!

فارس: طی هفته گذشته بارها بحث بیماری کی‌روش مطرح شد و بسیاری از رسانه‌ها حتی اعلام کردند که او ۳ عمل جراحی در پرتغال انجام داده است. این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟

موارد مربوط به مسائل جسمی و داخلی را از خود کی‌روش بپرسید.

فارس: بحث انجام بازی‌های دوستانه تیم ملی به کجا رسید؟ با کدام کشورها برای برگزاری دیدار دوستانه در حال مذاکره هستید؟

ما بازی‌ها را رصد می‌کنیم و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا انشاءالله سال آینده بازی‌های خوبی را برای تیم ملی تدارک ببینیم. بر همین اساس مشغول مذاکره با تیم‌های آفریقایی، آسیایی و اروپایی هستیم و سعی می‌کنیم تا برای بازی‌های تیم ملی برنامه‌ریزی‌های اساسی و مدون را در این خصوص انجام دهیم.

فارس: محمد مایلی‌کهن مدیرفنی تیم امید هفته گذشته در اظهارات جنجالی گفته بود فیلم تمرینات کی‌روش را به ما هم بدهید تا یاد بگیریم که چگونه در بین ۴ تیم پنجم نشویم. گویا پس از این مصاحبه از کاشانی خواسته‌اید مایلی‌کهن را ممنوع‌المصاحبه کند.

در این خصوص نظری ندارم چون نمی‌توان مایلی‌کهن را کاریش کرد. با کاشانی صحبت کردم و تذکرات لازم را دادم و قرار شد کاشانی با مایلی‌کهن صحبت کند.

فارس: موضوع سربازها به کجا رسید؟

اخیرا پیگیری‌ای در این مورد نداشتم. البته وضعیت آنها به همان شکل قبل است و باید سربازی‌شان تمام شود تا پس از بخشیده شدن دوباره به تیم ملی برگردند.

فارس: لباس تیم ملی هم طی روزهای گذشته خبرساز شد. برای دور آینده کدام برند اسپانسر تیم‌ ملی خواهد شد؟

هنوز مشخص نیست. در حال مذاکره هستیم و در این مورد به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

فارس: پس از درخشش دوباره رحمتی در استقلال باز هم هواداران این موضوع را به کی‌روش یادآور شدند که این گلر به تیم ملی دعوت شود.

نظر خاصی در این خصوص ندارم. چون این مورد در حیطه کاری کی‌روش قرار دارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۳:۲۴

16 Jan 2020