۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۳۱۹۵۲
به بهانه درگذشت کودک 4 ساله بروجني

داروي متادون نبايد از مراکز ترک اعتياد خارج شود/جامعه پزشکي منافع شخصي را کنار بگذارد

يک پزشک دارو ساز با اشاره به اين که برخي از داروسازان براي سود شخصي اين دارو را به صورت عادي در اختيار مردم قرار مي دهند، گفت: جامعه پزشکي بايد منافع و سود شخصي را در اين موارد که عوارض جبران ناپذيري به دنبال دارد کنار بگذارد.
داروي متادون نبايد از مراکز ترک اعتياد خارج شود/جامعه پزشکي منافع شخصي را کنار بگذارد
به گزارش جهانبین نیوز، عقيل رفيعي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار کلار، اظهار داشت: متادون ماده اي مخدر است که ازمرفين مشتق مي شود و نبايد روتين در اختيار مردم قرار بگيرد.

رفيعي با بيان اين که اين دارو پس از مصرف سيستم تنفسي را سرکوب مي کند، افزود: خواب آوري شديد مانند مرفين يکي از اثرات مصرف قرص متادون است.

وي با اشاره به اين که نفوذ اين ماده مخدر صنعتي به مغز بسيار زياد است، گفت: عوارض مخدر متاودن به مراتب شديدتر و فرد مصرف کننده را دچار خواب آلودگي شديد که همان کما است دچار مي کند.

اين پزشک دارو ساز کند شدن سيستم تنفسي و کاهش ضربان قلب را از اثرات مصرف اين مخدر صنعتي بيان کرد و گفت: در پي درگير شدن سيستم قلبي عروقي بر اثر مصرف اين قرص در نهايت منجر به سکته قلبي مي شود.

وي با تاکيد براين که اين دارو نبايد به صورت عادي در اختيار مردم قرار داده شود، گفت: داروي متادون در مراکز ترک اعتياد و يا بيمارستانها بايد در شرايط خاص مصرف شود.

وي در توصيه اي به جامعه پزشکي و داروسازان ، گفت: اين دارو تنها بايد با تجويز پزشک متخصص در اختيار بيماران قرار گيرد؛ چون عوارض خطرناکي به دنبال دارد به هيچ وجه نبايد معمول به فروش برسد.

رفيعي با بيان اين که تا حدي که امکان دارد اين دارو نبايد براي بيماران تجويز شود، گفت: مردم مراقب باشند فريب تبليغات ماهواره اي براي استفاده از اين قرص را نخورند و سعي کنند آگاهي خود را افزايش دهند.

اين پزشک دارو ساز با اشاره به اين که برخي از داروسازان براي سود شخصي اين دارو را به صورت عادي در اختيار مردم قرار مي دهند، گفت: جامعه پزشکي بايد منافع و سود شخصي را در اين موارد که عوارض جبران ناپذيري به دنبال دارد کنار بگذارد.

وي با بيان اين که داروي متادون نبايد از مراکز ترک اعتياد خارج شود، افزود: متادون دارويي روتين نيست که در منزل حتي براي ترک اعتياد مورد استفاده قرار بگيرد.

رفيعي گفت: مسئول مرکز ترک اعتياد زمان مراجعه فرد معتاد بايد نظارت کند که در همان مکان دارو را مصرف کند و فرد معتاد نتواند همراه خود اين داروي خطرناک را به خارج از مرکز يا منزل منتقل کند.

وي در توصيه اي گفت: در مراکز ترک اعتياد اگر اين دارو با سرم تزريق شود فرد معتاد به هيچ طريقي ديگر نمي تواند از اين دارو سوء استفاده کند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۳:۰۲

27 Dec 2019