۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۳۸۷۰۲
خشکسالی دامن آب آشامیدنی مردم را هم گرفت

اميرآباد تشنه در سرچشمه

خشکسالي هاي شديد و مداوم نه تنها بخش هاي متعدد کشاورزي کيار را تهديد می‌کند که آب آشاميدني مردمان کيار را هم در معرض خطر قرار داده است.
اميرآباد تشنه در سرچشمه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار بيش از ۱۵ روز است که چاه آب آشاميدني روستاي اميرآباد خشک شده است و در حال حاضر آب مورد نياز اهالي اين رومستا به وسيله تانکر تامين مي شود.

چاه آب آشاميدني روستاي اميرآباد خشک شده است/تامین آب با تانکر انجام می‌شود

دهيار روستاي اميرآباد در گفتگو با خبرنگار کيار بيدار گفت: بيش از دو هفته است که چاه آب آشاميدني روستاي اميرآباد خشک شده است و ديگر آبي براي مصرف اهالي اين روستا وجود ندارد و در حال حاضر آب مورد نياز جهت آشاميدن و شستشوي اهالي اميرآباد از طريق يک تانکر ۱۲۰۰۰ ليتري متعلق به اداره آب و فاضلاب روستايي استان چهارمحال و بختياري تامين مي شود.

پيمان رئيسي گفت: سال ها پيش محل حفر چاه آب آشاميدني روستاي اميرآباد چشمه اي پرآب بود و چاه آب نيز فقط  ۲۵ متر حفر شد اما متاسفانه خشکسالي هاي شديد و مداوم و مصرف بي رويه آب چه در بخش کشاورزيي و چه در بخش خانگي باعث شده است سطح آب هاي زير زميني پائين رفته و چاه هاي آب رو به خشکي روند و نياز به عمميق تر شدن چاه هاي آب شود.

به گزارش کيار بيدار روستاي ۵۰۰ نفري اميرآباد در مجاورت رودخانه کيار که از روستاي دهنو شهرستان بروجن سرچشمه مي گيرد و در روستاي خراجي به رودخانه اي سرچشمه گرفته از شهرکرد مي پيوندد و در روستاي بهشت آباد با پيوستن به رودخانه کاج راه کارون را در پيش مي گيرد واقع است.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۴:۳۴

27 Dec 2019