۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۱۶۷۴۱
جهانبین نیوز گزارش می‎دهد:

لحظه به لحظه همراه با سفر رییس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری

رئیس‌جمهور به منظور ششمین سفر استانی دولت دقایقی پیش با استقبال حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار و جمعی از مسئولان وارد فرودگاه شهرکرد شد.
لحظه به لحظه همراه با سفر رییس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار جهان بین نیوز ، هواپیمای حامل رییس جمهور هم اکنون در فرودگاه شهرکرد به زمین نشست. حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش با استقبال نماینده ولی‌فقیه و استاندار چهارمحال و بختیاری وارد فرودگاه شهرکرد شد و ششمین سفر استانی خود را در بام ایران کلید زد.

رئیس‌جمهور به منظور ششمین سفر استانی دولت دقایقی پیش با استقبال حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار و جمعی از مسئولان وارد فرودگاه شهرکرد شد.

روحانی پس از استقبال مردم از چهارراه فصیحی تا ورزشگاه انقلاب با حضور در جمع مردم شهرکرد در این ورزشگاه به سخنرانی می‌پردازد.

طبق برنامه پیش بینی شده، حسن روحانی طی سفری ۲ روزه در استان، دیدارهای مختلفی با روستاییان و عشایر، سرمایه گذاران و ایثارگران و منتخبان استان خواهد داشت.

  صحبت های روحانی در فرودگاه

رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه شهرکرد، با ابراز خرسندی از سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: بسیار خوشحالم خداوند این توفیق را به من و هیئت همراه داد که در آستانه اولین سالگرد شروع به کار دولت تدبیر و امید، به استان دلاور پرور و قهرمان چهارمحال و بختیاری سفری داشته باشیم. مردم غیور و عشایر استان را از نزدیک زیارت کرده، با نظرات مردم آشنا شویم و مطالبات را مرور کنیم. و طرح هایی را که برای سه سال آینده ی این دولت امکان پذیر است برای کل و یا حداقل برای بخش مهمی از آنها تصمیمات کاربردی گرفته شود.

دکتر روحانی افزود: امید است در جلساتی که با عشایر و روستاییان، روحانیون و سرمایه گذاران بخش صنعت، توسعه و سرمایه گذاری خواهیم داشت به نقطه نظرات آنها رسیدگی کنیم و انشالله مطالبی که در خور جلسات و دارای قابلیت اجرا برای دولت است، مطرح خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد تصمیماتی که در این سفر پر برکت اتخاذ و اجرایی خواهد شد، بتواند در توسعه و پیشرفت استان تاثیر گذار باشد.

 خودروی حامل رییس جمهور در مسیر ورزشگاه انقلاب

خودروی حامل رییس جمهور هم اکنون در میان استقبال مردم شهرکرد در جال پیمودن مسیر چهارراه فصیحی تا ورزشگاه انقلاب است  و تا دقایقی دیگر رییس جمهور در این ورزشگاه سخنرانی خواهد کرد.

در این مسیر، بنرهایی با عنوان" تونل بهشت آباد و گلاب، مرگ خاموش چهارمحال و بختیاری" و " آقای مهربان به شهر مهربانی خوش آمدی" خودنمایی می کند.

آوای موسیقی محلی چهارمحال و بختیاری به گوش می رسد و ایستگاه های صلواتی و چادرهای هلال احمر در مسیر استقبال به چشم می خورد.

رحمانی فضلی وزیر کشور، سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، چیت چیان وزیر نیرو، نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه ، امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور، نوبخت معاون برنامه ریزی رییس جمهور، حسام الدین آشنا، محمدرضا صادق مشاور رسانه ای و سیف رییس بانک مرکزی رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان در ورزشگاه انقلاب

حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در استان گفت: در نظام اسلامی آسیب شناسی از اولویت ها است. البته شخص حضرتعالی که فرزند حوزه هستید نسبت به این امر نگاه ویژه داشته و دارید. کاهش جمعیت، ازدواج بی هنگام، رفاه طلبی، راحت زیستی، تنزل تربیت خانواده، مصادیق ابتذال فرهنگی نمایشی و هنر، تغذیه نامناسب فکری علم و نشریات عدم کنترل سایت های مجازی، بکارگیری نیروهای غیر انقلابی، میدان یافتن اصحاب افراطی در صحنه، میدان داری و پردازش به فتنه های دوره امام راحل و رهبر انقلاب، اینها خدشه به اسلامیت نظام وارد می کند.

البته دفاع از اسلامیت نظام فقط به دولتمردان نیست و مردم هم سهم دارند. و امید است همه از اصل نظم غافل نمانیم.

شما به استانی پا نهاده اید که به ظرفیت های بکار گرفته و نگرفته مشهور است.

ظرفیت گردشگری، کشاورزی، تولید انواع آبزیان و محصولات دامی، پا گرفتن صنایع مرتبط اقتصادی استان، راه هاسی ارتباطی استاندارد درون و برون استانی، ضرورت احداث خط آهن به خوزستان، پروازهای مستمر فرودگاهی، شکل دهی به زیرساخت فرهنگی که بسیار ضعیف است.

ظرفیت بکار نگرفته زیاد است. همه معتقدند چهارمحال و بختیاری کمتر توسعه یافته است. و تعبیر همیشه من محروم بودن است. وقتی عمق مشکلات را می بینیم این باور یاد میشود که آنچه از عمران و آیادی در کشور شاهد هستیم با تلاش دولتمردان و کارها و بودجه های انجام گرفته در استان است. دولتهای طاغوت با نگاه تبعیض آمیز وضع استان را اسفناک کرده اند.

معضل کم آبی در استان اشک آور است. روستاهایی با تانکر آبرسانی میشود. باغات و مزارعی که با خشکی مواجهند در انتظار تصمیم درست و عقلانی که مد نظر رهبری است می باشند.

این استان هم مولد آب و هم مولد آبزی و هم مولد سبک زندگی اسلامی است. سی و دو موضوع سبک زندگی امروز در حال تولید است که به مجردات قبلی اضافه میشود.

صحبت های رییس جمهور در ورزشگاه انقلاب آغاز شد
روحانی در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: من در سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سرآغاز آزادی از استبداد و سرآغاز تمدن نوین در ایران عزیز بود در این استان حضور پیدا کردم، در پیروزی جنبش بزرگ مشروطیت این دیار و این سرزمین و عشایر این منطقه نقش تاثیر گذاری داشتند. دیروز سالروز امضای فرمان مشروطه بود. و کیست که نداند علما و بزرگان، مجتهدین و مراجع، عشایر و ایلات و مردم فداکار این سرزمین چه نقشی را برای تحول و انقلاب بزرگ ایفا کردند.

روحانی در ادامه افزود: مردم ایران در یک ماه گذشته از مقاومت مردم بزرگ و صبور غزه فلسطین حمایت کردند. مردم ایران از آنهایی حمایت کردند که کودکان و زنانشان در برابر بمب و موشک اهدایی استکبار به دست ظالمانه ترین گروه خونخوار، یعنی صهیونیسم کشته شدند ولی با مقابله و مقاومت پیروز خواهند شد. مردم ایران در کنار مردم فلسطین و از روز اول در کنار عراق و سوریه بوده و هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است گفت: دولت در برابر محاکمه ظالمانه مردم ایستاد و راه قدرتهای بزرگ را مسدود کرد که طی آن هفت میلیارد دلار از چنگ آنها به دست آمد و این اولین قدم است. قدم های بعدی برداشته خواهد شد .

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: دنیا بداند دیگر تهدید یا تحریم در برابر این ملت بزرگ تاثیرگذار نیست. ما نرمش قهرمانانه ای داریم . همانطور که رهبری گفته است تسلیم در برابر ظالم ممنوع است. اما منطق از طریق معیارهای اسلامی و قرآنی سیره پیامبر، امام مجتبی و امام رضا و ائمه اطهار(ع) است. با دیگران با منطق و استدلال سخن میگوئیم و حقوق مردم را باز پس میگیریم و به فضل خدا به همه حقوق ملت دست خواهیم یافت.

روحانی با اشاره به ثبات نسبی در اقتصاد کشور گفت: مردم دیگر برای خرید ارز خارجی و سکه حرص نمی ورزند و آنها را به عوان ذخیره و زیر تشک هدایت نمی کنند! امروز مردم احساس ثبات میکنند و در بازار بورس و سکه و طلا ثبات و آرامش به کمک شما مردم به اقتصاد بازگشته است.

رییس جمهور در پاسخ به شعارهای مردم درخصوص وضعیت نگران کننده آب استان گفت: اگر طرحی به مردم این استان و یا به چشمه سارهای این استان لطمه ای وارد کند، دولت خود مانع خواهد شد. من همانطور که در اهواز به مردم خوزستان گفتم مسیر موجود در سرشاخه های کارون و زاینده رود برای بهره برداری به منظور آب آشامیدنی امکان پذیر است.

وی افزود: اگر در جایی استفاده های غیر آشامیدنی از آب باشد، آن جا دیگر حقوق مردم در میان است و باید عادلانه برخورد شود. این دولت بر مبنای عدالت و مساوات، حقابه کشاورزان و همه آنها که از آب بهره مند می شوند را رعایت می کند، شما مردم نگران نباشید که عادلانه رفتار خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات آب در کشور گفت: کشور ما در روی کمربند خشکی قرار دارد به همین دلیل باید از طریق علمی از آب استفاده کنیم.

روحانی یکی از طرح های مهم در سفر خود به استان را طرح انتقال آب آشامیدنی از منطقه بن به شهرکرد و بروجن برشمرد.

رئیس جمهور اعلام داشت: مساله دوم راه آهن استان است که اصفهان را از طریق شهرکرد به خوزستان متصل خواهد کرد و برای این طرح بیش از یک میلیارد دلار هزینه برآورد و پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: امروز تصویب این طرح را در محضر شما مردم چهارمحال و بختیاری اعلام می کنیم، این طرح به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که باید به عنوان طرح دولت تدبیر و امید به صورت رسمی آغاز شود، با احداث تونل های متعدد در این مسیر، پیش بینی برای اجرای این طرح هفت سال است که باید راه آهن چهارمحال و بختیاری توسط مسولان، در پنج سال انجام گیرد.

رئیس جمهور، طرح تکمیل فولاد و راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی را طرح سوم در دست اجرا در چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: این طرح ها طبق قول مسئولین با کمک صندوق توسعه ملی در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی و عملیاتی می شوند.

وی گفت : طرح چهارم قابل اجرا در این استان، گردشگری و توریسم است. این استان باید مرکز و قطب گردشگری کشور شود. این همان قولی است که در سخنرانی تبلیغاتی انتخابات پارسال در چهارمحال و بختیاری اعلام نمودم.

وی ادامه داد: به معاونت مربوطه و مسول سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم ابلاغ شده است که طرح جامع گردشگری تا پایان امسال تهیه و تدوین شود.

رئیس جمهور بیان داشت: با اجرایی شدن این طرح، در بخش صنایع دستی بیش از شش هزار شغل جدید ایجاد می شود که با کمک صندوق توسعه ملی نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات عید فطر امسال بیش از یک میلیون گردشگر به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند گفت: با عملیاتی شدن این طرح بزرگ، بخشی از ثروت و هزینه ها به این استان وارد می شوند.

رئیس قوه مجریه همچنین افزود: علاوه بر طرح های مذکور، در سراسر استان هفتاد و نه طرح دیگر با اعتباری افزون بر ۲۰۶میلیارد تومان در سال ۹۳ و ۹۴ افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای مساله سلامت و بیمه مردم، اهمیت ویژه ای قایل است گفت: در طول ماه های گذشته طرح تحول نظام سلامت در کشور به مرحله اجرا رسید که با این طرح، میزان هزینه های مردم شهرها در بیمارستان به هفت درصد و روستاییان به ۵ درصد کاهش یافت.

دکتر روحانی اظهار داشت: این دولت در شهریور ماه پارسال قیمت تضمینی گندم را اعلام کرد و بهترین اثر آن، این بود که گندم خریداری شده از کشاورزان ، بیش از هفت میلیون تن خواهد بود که نیاز مردم کشور را در بخش نان و غلات تامین می کند.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۲:۰۴

30 Dec 2019