۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۱۲۳۱
نويسنده کتاب "پايي که جا ماند" گفت:

رمز پيروزي رزمندگان ايران در جنگ تحميلي تأسي و پيروي از مکتب روح الله بود/ جنگ ما جنگ تن در مقابل تانک بود

صدام در محاسبات خودش همه چيز را شناخته و پيش بيني کرده بود ولي يک چيز را نشناخت و آن مکتب دفاعي نشات کرفته از مکتب روح الله بود، جنگ ما جنگ تانک در مقابل تانک نبود بلکه جنک تن در مقابل تانک بود.
رمز پيروزي رزمندگان ايران در جنگ تحميلي تأسي و پيروي از مکتب روح الله بود/ جنگ ما جنگ تن در مقابل تانک بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  اساتيد برتر سيد ناصر حسيني نویسنده کتاب پایی که جاماند در يادواره شهيد شاخص بسيج فرهنگيان(خداکرم رجب پور) و چهارهزار و۹۰۰ شهيد فرهنگي کشور که در شهرکرد برگزار شد، گفت: ۳۳ سال پيش يک خبرنگار زن فرانسوي از صدام پرسيد که آقاي رئيس جمهور شما مي خواهيد با ايران چکار کنيد، با ناراحتي به او گفت که شما چطور جرأت مي کنيد که از يک فرمانده در حال جنگ سوال بپرسيد، وقتي صدام مي خواست سوار خودروي خود شود دوباره خبرنگار سوالش را تکرار کرد، صدام با عصبانيت جواب داد: خانم مگر من به شما نگفتم که ۳ روز ديگر در ناصريه شما را خواهم ديد.

وي افزود: سوال اينجاست که چه اتفاقي افتاد که صدام نتوانست به وعده خودش با آن خبرنگار فرانسوي عمل کند، چرا ۳ روز وعده صدام ۲۸۷۸ روز طول کشيد و باز هم موفق نشد، مگر همه چيز وفق مراد صدام نبود، کجا کم آورد؟

نويسنده کتاب " پايي که جا ماند" خاطرنشان کرد: مگر ما آن ملت مظلومي نبوديم که سيم هاي خاردار و گوني هاي ما ۲ سال در کشور يوگوسلاوي خاک مي خورد، مگر ما ملتي نبوديم که براي عمليات کربلاي ۴ يوگوسلاوي فقط ۳۰۰ دست لباس غواصي به ما داد و همان روز هم به عراق اطلاعات داد که ايران لباس غواصي خريداري کرده و حتما فکر عمليات از طريق مرز آبي دارد.




وي تصريح کرد: يکي از فرماندهان عراق گفت که زدن هواپيماي ايرباس بندرعباس به دوبي نتيجه ناموفق بودن ما در زدن ناوهاي ايران در خليج فارس بود.

اين رزمنده و جانباز دفاع مقدس اضافه کرد: صدام در محاسبات خودش همه چيز را شناخته و پيش بيني کرده بود ولي يک چيز را نشناخت و آن مکتب دفاعي نشات کرفته از مکتب روح الله بود، جنگ ما جنگ تانک در مقابل تانک نبود بلکه جنک تن در مقابل تانک بود.

حسيني افزود: جنگ به ما درس داد که اگر نياکان و پدران ما از مکتب امام حسين عليه السلام استفاده نکردند و کوتاهي کردند ما از ان مکتب استفاده کرديم و جنگ تن در مقابل تانک راه انداختيم، اين مکتب دفاعي چه ويژگي هايي داشت که صدام با آن همه امکانات از آن شکست خورد.


وي يکي از ويژگي هاي اين مکتب دفاعي را عشق به اهل بيت معرفي کرد و افزود: در زمان اسارت بعداظهر روز تاسوعا براي همه اسرا واکسن ضد عاشورا زدند تا نتوانند سينه زني کنند، دست و پاي من را هم بسنتد و با شير آب شکم من را پر از آب کردند تا مداحي نکنم، اين کينه اي است که ۱۴۰۰ سال با آنهاست.

اين آزاده دفاع مقدس تصريح کرد: نگهبان عراقي زندان به من گفت من روزي فهميدم که خدا با ما نيست که وقتي ۳ اسير سرباز ايراني را اسير کرديم به فرماندهمان گفتم که اين سه اسير سربازند و پاسدار نيستند، فرمانده ما گفت من خودم آنها را به پشت مرز مي برم و رها مي کنم، آنها را با هليکوپتر به آسمان برد و از بالاي آسمان به زمين پرتاب کرد، من شاهد به زمين افتادن اين سه اسير بودم و از آن موقع اين قضيه کابوس من شده است.

اين رزمنده و جانباز دفاع مقدس گفت: امروز اربعين امام حسين عليه السلام به اينجا رسيده که بزرگترين راهپيمايي طور تاريخ و حتي با پاي برهنه به سمت کربلا صورت مي گيرد.

وي ويژگي دوم مکتب روح الله را عظمت روحي رزمندگان ايران معرفي کرد و افزود: حتما يک روز بايد جواب شهدا را بدهيم و از ما سوال و جواب مي شود، حتما در مقابل امثال خانم معصومه آباد مديونيم که براي اينکه مورد سوء استفاده عراقي ها قرار نگيرند موهاي سر خودشان را با ناخون گير زدند تا هيچگونه زيبايي در انها نمايان نباشد.


سيد ناصر حسيني گفت: سومين ويژگي مکتب روح الله اين بود که شهداي ما دست يافتني بودند، اينطور نبود که خدا نشسته باشد از بين نماز شب خوانها و مومنين رزمندگاني بسازد و جبهه بفرستد، بلکه از همه اقشار در جبهه حضور داشتند، افرادي در بين رزمندگان وجود داشتند که نگران اين بودند که وقتي شهيد مي شوند به خاطر بدن خالکوبي بدنشان آبروي بدن شهدا را مي برند و وقتي شهيد مي شدند طوري شهيد مي شدند که اصلا اثري از بدنشان باقي نمي ماند.

وي در پايان تاکيد کرد اميدوارم من و شما بصيرت داشته باشيم و با بصيرت خودمان ادامه دهنده راه شهدا باشيم.

در اين مراسم المان و نرم افزارهاي فرهنگي شهيد خداکرم رجب پور و۱۳۷ شهيد فرهنگي چهارمحال و بختياري، رونمايي و از خانواده اين شهيد والامقام تجليل شد .

گفتني است: معلم فرهنگي و سردار شهيد خداکرم رجب پور جانشين فرمانده گردان امام سجاد عليه السلام از تيپ ۴۴ قمربني هاشم عليه السلام ۲۱ ديماه سال ۶۵ در کربلاي شلمچه به فيض عظيم شهادت رسيد و از سوي بسيج فرهنگيان کشور بعنوان 'شهيد شاخص سال ۹۳' برگزيده شد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۰:۵۹:۰۰

16 Apr 2020