۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۲۶۸۱

منابع بخش هاي علمي و پژوهشي در سال 93 و 94 کاهش پيدا کرده اين در آينده مشکل ايجاد مي کند

دکتر اسماعيل جليلي گفت: به دلايلي و به طور خاص منابع براي بخش هاي علمي و پژوهشي در دانشگاهها در طول سال 93 و 94 دچار کاهش شده است که مي تواند براي آينده مشکل ايجاد کند، اين قابل نقد و پيش بيني است.
منابع بخش هاي علمي و پژوهشي در سال 93 و 94 کاهش پيدا کرده اين در آينده مشکل ايجاد مي کند
به گزارش جهانبین نیوز، نماينده مردم شهرستان هاي مسجدسليمان ،لالي، هفتکل و انديکا در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار کرد: به دلايلي و به طور خاص منابع براي بخش هاي علمي و پژوهشي در دانشگاهها در طول سال 93 و 94 دچار کاهش شده است که این مي تواند براي آينده مشکل ايجاد کند.

دکتر اسماعيل جليلي افزود: پيش بيني مي شود با ادامه کم توجهی دولت در منابع حوزه های علمي و پژوهشي، اثرات نامطلوب بیشتری بوجود بیاید.

جليلي بيان کرد: اکنون دو ديدگاه در کشور در حوزه علمي و پژوهشي وجود دارد که اين دو ديدگاه در تضاد باهم است.

وي گفت: يک ديدگاه  اين است که بايد منابع سرشاري را براي کارهاي علمي و پژوهشي اختصاص بدهيم و ديدگاه ديگر اين است که اين پژوهش بايد کاربردي شود و حالت تجاري سازي داشته باشد تا بتواند منابع خود را خودش تامين کند يعني فعاليت هاي علمي دائما به سمت علم نرود.

نماينده مردم شهرستان هاي مسجدسليمان ،لالي، هفتکل و انديکا در مجلس شوراي اسلامي با ذکر اين نکته که ما در حوزه علم و پژوهش تلاش مي کنيم که بتوانيم در اين دو مساله به کشور کمک کنيم گفت: از طرف ديگر باید به رشد اقتصادي ما هم کمک شود که الان اين رابطه در حوزه توليد علم و پژوهش بسيار کمرنگ است.

جليلي افزود: اينکه صرفا هم فعاليت هاي پژوهشي و علمي را به منابع دولتي پيوند بزنيم دولت ها براي تامين منابع خود دچار و نوسان مشکل مي شوند بلکه باید تلاش کنيم حوزه صنعت را براي توليد علم هم درگير کنيم.

 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۹:۳۸

15 Jan 2020