۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۲۳۱۱
جنتی مطرح کرد

فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی در دستور کار است/ نمی توانیم از فناوری‌های نوین عقب بمانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمی توانیم از فناوری‌های نوین عقب بمانیم و همینطور باید از موارد مفید آن استفاده کرده و از مضراتش جلوگیری کنیم به همین دلیل فیلترینگ هوشمند را در دستور کار قرار داده ایم.
فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی در دستور کار است/ نمی توانیم از فناوری‌های نوین عقب بمانیم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علی جنتی در حاشیه هجدهمین همایش سراسری معاونان اجتماعی نیروی انتظامی، در جمع خبرنگاران در خصوص فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: روشی در گذشته اعمال می‌شد که طی آن ما هشت شبکه‌ای که احساس می کردیم محتوای ضد اخلاقی و ضد دینی دارند را به طور کلی فیلتر کردیم اما آنچه در دولت تدبیر و امید مدنظر ماست این است که نمی توانیم به طور کلی با این فناوری‌ها مقابله کنیم همانطور که پیش از این گفتیم مثل این است که برای تخلف چند ماشین در بزرگراه، کل بزرگراه را مسدود نماییم.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت ارتباطات فیلترینگ هوشمند را مدنظر دارد به طوری که موارد ضد دینی و ضد اخلاقی در شبکه‌ها فیلتر می شود؛ شبکه‌های اجتماعی امروز مخاطب میلیونی دارند و نمی‌توان با آنها به مقابله پرداخت در بسیاری از کشورها سرورهای شبکه‌هایی که در ایران فیلتر است را به کشور خود آورده‌اند و با آنها قرارداد بسته‌اند که موارد مضر آنها بسته شود و از بعد مفید آن استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمی توانیم از فناوری‌های نوین عقب بمانیم و همینطور باید از موارد مفید آن استفاده کرده و از مضراتش جلوگیری کنیم.

جنتی در خصوص برخورد با فیلم‌های ضد فرهنگی نیز گفت: در گذشته ستادی به نام حمایت و صیانت از نرم افزار‌های داخلی این وظیفه را بر عهده داشت اما این امر را به حوزه‌های مختلف واگذار کرده‌ایم مثلا در حوزه سینمایی مدیران سینمایی مسئول آن هستند و در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با آن به مقابله می‌پردازند؛ با همکاری نیروی انتظامی این برخورد‌ها صورت می‌گیرد. در حوزه کتاب نیز وقتی ما به کتابی مجوز نمی‌دهیم برخی افراد برای چاپ کتاب به کشورهای همسایه مراجعه می کنند.

جنتی تصریح کرد: در خصوص فیلترینگ هوشمند در مورد اینستاگرام این کار انجام شده و تا ۹۰ درصد موفق بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت گشت‌های امنیت اخلاقی، پاسخ به این سوال را به معاونت اجتماعی ناجا ارجاع داد که در این خصوص معاون اجتماعی ناجا گفت: گشت‌های امنیت اخلاقی به حفظ و صیانت از شان مردان و زنان می‌پردازند و ویترین جامعه اسلامی حجاب است که باید نمایان شود.

سردار سعید منتظرالمهدی تاکید کرد: مردم در این خصوص تمکین می‌کنند و بعد از یک تذکر آن را می پذیرند به‌طوری که افراد بعد از یک تذکر و یا تعهد تمکین کرده و در دفعات بعدی دیگر آن‌ها را نمی‌بینیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۶:۳۵

19 Jan 2020