۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۱۱۸۷
کارشناس مسائل اجتماعی :

خانواده منشأ تحولات اساسی اجتماع انسانی و شکل‏ گیری باورها و اعتقادات تعالی‏ بخش جامعه است

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: اعضاء يك خانواده گذشته از ضرورت هایی كه آنها را دور هم جمع مى كند، بايد از پيوندى مقدس و درونى كه همان محبت و احساس علاقه به يكديگر است ، برخوردار باشند.
خانواده منشأ تحولات اساسی اجتماع انسانی و شکل‏ گیری باورها و اعتقادات تعالی‏ بخش جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز، کارشناس مسائل اجتماعی در نخستین نشست خانواده و مسائل روز در مسجد حاج کرامت شهر بروجن گفت: مسائل و احتياجات زندگى نبايد زن و شوهر را از توجه به نيازهاى يكديگر و شخصيت آنها غافل كند، زوجين بايد دقت كنند، اگر دنبال زندگى شيرين هستند بايد در درجه اول همسر خود را سالم و با نشاط داشته باشند، اگر هزاران وسيله رفاهى فراهم شود اما دل خوش و نشاط نباشد زندگى شيرين نيست .

ابراهیم مهرانی با اشاره به توجه به روح و احساسات افزود: خستگى مال روح است نه جسم و نه مشكلات ، درد و رنج مال روح است نه بدن ، ترس و بزدلى مال روح است نه بدن ، خود باختگى مال روح است نه بدن ، خلاصه مركز اصلى اغلب صفات انسان روح است ، گرچه زمينه آن در مسائل مادى ايجاد مى شود، مشكلات در خارج وجود انسان پديد مى آيند، ولى روح خسته مى شود.

وی اظهار کرد: گفتن چند جمله سنجيده و مؤ ثر، همراه با اخلاق و رفتار محبت آميز و تشويق صميمانه ، بهترين كمك براى تقويت روحيه است چه از معلم به شاگرد، يا همسر به همسر، يا پدر به فرزندان و ديگران .

مهرانی افزود: انسان هر قدر هم كه بزرگ باشد، چه از نظر سن و يا مقام ، باز از تنهائى گريزان است، احتياج به دوستى صميمى و يكرنگ دارد، دوست دارد علاقه خود را براى كسى كه نسبت به وى علاقه مند است صرف كند، بشرط آنكه طرف او واقعا طرف به وى علاقه مند باشد.

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: زوجين بايد سعى كنند، اين نياز را برطرف كنند، يعنى از نظر دوستى نيز يكديگر را غناء كنند، اگر پاى محبت در ميان آمد، فضاى محبت و عالم دوستى و شور و هيجان محبت ، عالم ديگرى دارد با آثار و روشهاى مخصوص به خود.

وی اذعان کرد: اين همسر هوشمند و عاقل است كه در رهگذار زندگى بايد همسر خود را درك كند، او را و موقعيت خانوادگى و اجتماعى و اخلاقى او را درك كند.

ابراهیم مهرانی تصریح کرد: عقل و هوش و درايت و ذكاوت همسر در اين راه مهمترين وسيله براى موفقيت است .


انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۵:۳۳

17 Jan 2020