۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۳۵۰۴۷
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان بن:

کشف اشيا عتيقه در شهرستان بن

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان بن: اشياي که داراي ارزش تاريخي ،فرهنگي و قيمت ميلياردي بودند در شهرستان بن کشف و ظبط شد
کشف اشيا عتيقه در شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز ؛ محمدرضا سياهپور دادستان عمومي و انقلاب شهرستان بن در گفت و گو با زنگ خبر گفت :اخيرا گزارش هاي جداگانه اي از سوي پليس استان چهارمحال و بختياري و هم چنين پليس آگاهي شهرستان بن مبني بر فعاليت افرادي درشهرستان بن در امر نگهداري ،خريد و فروش اشياء عتيقه به دادستاني شهرستان بن واصل شده بود.

وي ادامه داد : با توجه به حساسيت موضوع و اينکه اين اشياء بخشي از فرهنگ و تاريخ کشور مي باشد به قيد فوريت دستورات لازم توسط دادستاني صادر گرديد.

سياهپور در ادامه اظهار داشت:تلاش شبانه روزي مامورين پليس آگاهي استان و شهرستان به نتيجه رسيد و در عمليات هاي جداگانه اي حدود 10شي مشکوک به عتقيه کشف شد.

وي با بيان اين که اين اشيا متعلق به دوره ي اسلامي و صفويه مي باشد افزود: با استعلام صورت گرفته از مراجع ذي ربط هويت 3 شي شامل فيل سنگي تزئيين شده با روکش طلا و گلدان شکسته ي کوچک و ليوان سفالي که داراي ارزش تاريخي-فرهنگي بوده معلوم شد.

وي اظهار داشت:تعيين دقيق ارزش ريالي اين اشياء به علت منحصر به فرد بودن قابل تعيين نبوده و در آخر گزارشات پليس آگاهي قيد شده که اين متهمين قصد فروش چند ميليارد توماني اين اشيا را داشته اند.

سياهپور عنوان کرد:پس از تشکيل پرونده ي قضايي و انجام تحقيقات کافي و استعلام صورت گرفته از مراجه ذيربط متهمين احضار و وفق مقررات به اتهام آن ها رسيدگي گرديد و پروندهي قضايي آن ها آمادهي تصميم نهايي مي باشد و اشياي مذکور نيز وفق مقررات به مراجع ذيصلاح تحويل داده خواهد شد.
 
انتهاي پيام1022ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۱:۰۴

28 Dec 2019