۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۰۰۹۷
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری:

ثبت ملي خانه تاريخي خسروخان در چهارمحال وبختياري

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری از ثبت خانه تارخي خسروخان واقع در شهرستان سامان در شوراي ثبت آثارملي به شماره ۳۱۵۴۵در فهرست خانه‌هاي تاريخي کشور خبر داد.
ثبت ملي خانه تاريخي خسروخان در چهارمحال وبختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  بام ايران خبر، بهمن عسگري سوادجاني مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری از ثبت خانه تارخي خسروخان واقع در شهرستان سامان در شوراي ثبت آثارملي به شماره ۳۱۵۴۵در فهرست خانه‌هاي تاريخي کشور خبر داد و اظهار داشت: خانه مذکور يکي از بناهاي ارزشمند با معماري دوره‌هاي زنديه-قاجار و قسمتي نيز پهلوي،مي‌باشد.

وی با بيان اينکه اين بنا در مساحتي بالغ‌بر ۷۳۳ مترمربع و به صورت درونگرا ساخته شده است گفت: شکل کلي آن بصورت مستطيل و مصالح بکار برده در اين خانه از خشت خام و چوب‌هاي بسيار تزئيني مي‌باشد.

عسگري سوادجاني اولويت‌هاي ثبت اين اثر را شامل استفاده از تکنيک‌ها و مصالح سنتي در ساخت بنا، يادگاري از معماري دوره قاجار و نيز قسمت‌هاي معماري پهلوي وجود فضاهاي کالبدي معماري سنتي در بنا، تزئينات وامودهاي زيبا در بنا دانست و اذعان داشت: خانه خسرو خان سامان يکي از بناهاي تاريخي و ارزشمند استان مي‌باشد که مي‌توان در جهت حفظ و احياء آن گام‌هايي برداشت.

وي در پايان گفت: اين اداره کل در نظر دارد، تهيه حريم، تهيه طرح مرمت، مرمت اضطراري، ساماندهي كالبدي، مرمت جامع و احياء بناي مذکور را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۳:۴۴

26 Dec 2019