۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۳۵۲۴۵

امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) مامن گردشگران دل خسته

كمتر كسي است كه شيخ شبان را نشناسد و يا لااقل يكبار مسافر اين سرزمين و زائر حرم مطهر و باصفاي حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) نشده باشد.
امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) مامن گردشگران دل خسته
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار زنگ خبر؛ كمتر كسي است كه شيخ شبان را نشناسد و يا لااقل يكبار مسافر اين سرزمين و زائر حرم مطهر و باصفاي حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) نشده باشد.

روستاي تمام سادات شهرستان بن "شيخ شبان" است که مردم  اين روستا تمام سادات از آن دسته روستاهاي نمونه ايران است که شهرتي جهاني دارد.

حرم مطهر حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) از فرزندان حضرت حمزه بن امام ‌موسي بن‌ جعفر (ع)، در دره‌اي زيبا و در دهانه كوه بلند و سرسبزي در جنوب غربي روستاي شيخ شبان، از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.


 
آستان نوراني حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) به عنوان حرم مطهر يکي امامزادگان و برخوردار از شرايط بسيار مساعد و مطلوب آب و هوايي و جغرافيايي و طبيعت بکر و زيبا، همواره و از ديرباز، با پذيرش ساليانه انبوه زائرين و گردشگران، از مهمترين کانون هاي فرهنگي، زيارتي و گردشگري استان و منطقه، با پتانسيل هاي بسيار بالا و منحصر به فرد در ابعاد گوناگون محسوب مي شود.

 
امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) از فرزندان حضرت حمزه بن موسي بن‌ جعفر الكاظم (ع) است، چنانچه در کتاب شجره طيبه در انساب سلسله سادات شيخ شبان اشاره شد، نسب شريف امامزاده با هشت واسطه به امام موسي کاظم عليه السلام منتهي مي شود که از قرار ذيل است:

" سيد بهاء الدين محمد بن علي بهاء الدين بي ابي علي حسين بن ابي محمد اسحاق بن ابي جعفر موسي بن اسحاق العالم بن حسين الصوراني بن حسن الصوراني بن اسحاق الامير بن امام موسي کاظم عليه السلام."

 
اين حرم شريف، هرساله پذيراي هزاران زائر و عاشق دلسوخته حريم اهل بيت عصمت و طهارت (ع) است كه از اطراف و اكناف براي عرض ارادت مشرف مي شوند و آن بزرگوار را واسطه فيض نزد حضرت احديت و مقربان درگاه الهي قرار مي دهند و چه بسا كه در حرم و در راه حرم اين آقا حاجت روا شده‌اند، هدايت شده‌اند و كرامت ها ديده‌اند.
 

.

 شجره نامه يادشده که نشانگر شخصيت والاي اين امامزاده لازم التعظيم و صحيح النسب مي باشد در مورخ ماه جمادي الاول سنه چهارصد و بيست و چهار (۴۲۴) پس از هجرت نبوي (ص) تنظيم گرديده است.

بقعه کنوني امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) هم که البته بخش زيادي از آن در چند سال اخير مورد بازسازي و تجديد بنا قرار گرفته، مربوط به دوران صفويه، با نماي چهارگوش گنبد دار و داراي کتيبه و تاريخ است که (قبلاً نيز) داراي ايوان و بالکون ستوني برزگ، مصفا و زيبا با حجره هايي در اطراف و برخوردار از چشم انداز کوهستاني بود.

   
 
 اهالي روستاي شيخ شبان که اکثريت قريب به اتفاق آنها را سادات موسوي تشکيل مي‌دهند؛ مردمي خونگرم، مهمان‌نواز و مهربان هستند و مؤمن، معتقد و علاقمند به حضرات اهل بيت عصمت و طهارت و خاندان مکرم وحي (ع) بوده و همانطور که همگان مي‌دانند زماني اين روستا را تحت عنوان « نجف اشرف چهارمحال » خطاب مي کردند.

روستاي شيخ شبان الفت و پيوند ديرينه اي با اسلام و روحانيت داشته و دارد که نشان اين امر روحانيون بزرگوار و عالمان در حد اجتهاد اين روستا در دوران هاي مختلف و همچنين قريب بيش از 50 طلبه علوم ديني در حال تحصيل و تدريس در حوزه‌هاي علميه (به دليل علاقه وافر اهالي اين روستا به مسائل ديني و اعتقادي و اسلامي) مي‌باشد.

 
 
مردم روستاي شيخ شبان مردمي انقلابي و متعهد بوده و ازجمله روستاهايي هستند که افتخار مي‌کنند حتي در زمان رژيم پهلوي و طاغوت ستمشاهي هم طاغوتي نبودند و همواره حامي، پيرو و گوش به فرمان علماي عظام دين و ولايت فقيه بوده و هستند.

اگر بگوييم «روستاي شيخ شبان، دين خود را به انقلاب ادا کرده» سخن گزافي نرانده‌ايم؛ چراکه شيخ شبان، همواره ياور انقلاب و دشمن دشمنان انقلاب و اين مرز و بوم بوده و هست.


 
 وضعيت امکانات موجود در امام زاده سيد بهاالدين محمد:به لطف الهي و به سبب عنايت ويژه‌ زائرين و ارادتمندان اين بزرگوار؛ امکانات و تسهيلات تفريحي، گردشگري، اسکان، جاده آسفالته، پارکينگ، زائرسرا، پارک بازي کودکان، سکوهاي نشيمن و... آستان مقدس حضرت امامزاده سيد بهاء الدين محمد (ع) نيز در حال حاضر، از وضعيت نسبتاً مطلوب تري نسبت به چند سال قبل براي پذيرايي از زائران و گردشگران برخوردار است، لکن تا رسيدن به حد شايسته و مورد نياز فاصله زياد و نيازمند همت و ياري بيشتري است.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۸:۱۱

30 Dec 2019