۰
plusresetminus
کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه امروز چک‌های غربی‌ها برگشت خورده و باید آن‌ها را پاس کنند، گفت: اقدام مشترک اروپا و آمریکا در جهت این است که ایران را در دو راهی مذاکره یا تحریم‌های دسته‌جمعی قرار دهند.
تلاش مشترک آمریکا و اروپا درجهت قراردادن ایران در دو راهی مذاکره و تحریم/اروپایی‌ها ابتدا چک‌های برگشت‌خورده خود را پاس کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به بازی دوگانه «پلیس خوب و بد»، بین اروپا و آمریکا در قبال برجام اظهار داشت: باید غرب را به عنوان یک پارادایم واحد ببینیم؛ تهدیدها و فرصت‌های این دو با هم مشترک است و یک نظام خاص که همان لیبرالیسم است را نمایندگی می‌کنند.

وی افزود: طبیعی است که بین این دو به دلایل مختلف اختلاف منافعی ایجاد شود ولی درمورد برجام این تقسیم کار حتما وجود دارد و میزان برخورداری از برجام یا پیامدهای خروج از آن مورد اختلاف بین طرفین است.

ظهره‌وند با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مترصد این هستند که برجام‌های ۲، ۳ و ۴ را که قرار بود در بازه زمانی طولانی عملیاتی شود در زمان کوتاه‌تری به دست بیاورند، تصریح کرد: گفتمان ترامپ و موقعیتی که اکنون در سطح بین‌المللی و داخلی با آن مواجه است متفاوت از آن چیزی است که اوباما و دموکرات‌ها داشتند و در پی آن بودند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: با فشار حداکثری و بزرگنمایی تهدیدها توسط آمریکا و همچنین نقش واسطه‌گری اروپایی‌ها و تلاش‌ ترامپ برای متقاعد کردن اروپا در جهت به پای میز مذاکره نشاندن ایران، هدف مشترک اروپا و آمریکا پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام مشترک اروپا و آمریکا در جهت این است که ایران را در دو راهی مذاکره یا تحریم‌های دسته‌جمعی قرار دهند، خاطرنشان کرد: ترامپ به نتیجه این فشار حداکثری به ایران در مذاکرات خود با کره شمالی نیاز دارد گفت: اگر با فشار به ایران به موفقیت مطلوب خود برسد با دست پرتری با پیونگ یانگ وارد مذاکره خواهد شد و این نیز عامل دیگری برای ایجاد جنجال توسط ترامپ است.

ظهره‌وند ضمن تاکید بر اینکه باید در موضع مطالبه‌گری از اروپایی‌ها باشیم اظهار داشت: اروپایی‌ها که خود به دستاوردهای برجام در جهت امنیت محیط بین‌‌الملل تاکید دارند و این را مرهون برجام می‌دانند باید متناسب با این بهره‌مندی برای غرب این موازنه را حفظ کرده و مطالبات ایران را هم تامین کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه امروز چک‌های غربی‌ها برگشت خورده و باید آن‌ها را پاس کنند، تصریح کرد: باید در موضع مطالبه‌گری باشیم و هر موضوع دیگری از اروپایی‌ها قابل استماع نیست و اروپا باید ابتدا برادری خود را ثابت کند.

وی در همین زمینه ادامه داد: اروپایی‌ها هنوز نتوانسته‌‌اند تبادلات بانکی ما را برقرار کنند و اخیرا قاضی آمریکایی ایران را به اتهام جرمی که عربستان مرتکب شده بود ۶ میلیارد دلار جریمه کرد و اروپا باید موضع خود را در قبال چنین اقداماتی روشن کند.

ظهره‌وند با بیان اینکه وقتی برجام یک به این فرجام باشد چه تضمینی بوجود دارد که برجام‌های بعدی نتایج مطلوبی داشته باشد خاطرنشان کرد: اروپا نشان دهد در برابر آمریکا چه شخصیتی دارد و آیا مستقل است و می‌تواند با فرض خروج ترامپ از برجام خلاء آمریکا را به طور کامل پرکند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۱:۱۷

20 Jan 2020