۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۳۶۱۱۸
امام جمعه موقت شهر فارسان گفت:

پيامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولايت و خليفه الهي بود

امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: نخستين چيزي که در روز عيد غدير هنگام بازگشت پيامبر اکرم(ص) از حجه الوداع اتفاق افتاد اين است که مسئله ولايت يک مسئله الهي است و حتي پيامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولايت و خليفه الهي بودند.
پيامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولايت و خليفه الهي بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پيرغار، حجت‌الاسلام جهانبخش يوسفي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان بابيان اينکه تقواي ادعايي موردپسند خداوند متعال نيست اظهار داشت: خداوند متعال فرموده خداوند نسبت به شما از همه آگاه‌تر است، پس خودتان را ستايش نکرده و از پاک بودن خودتان سخن نگوييد چراکه خداوند عالم است که چه کسي باتقواتر است.

وي با اشاره به هجدهم شهريور روز عيد غدير اظهار داشت: نخستين چيزي که در روز عيد غدير هنگام بازگشت پيامبر اکرم(ص) از حجه الوداع اتفاق افتاد اين است که مسئله ولايت يک مسئله الهي است و حتي پيامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولايت و خليفه الهي بودند.

یوسفی ادامه داد: دومين مطلب راجع به مسئله غدير اين است که نه‌تنها اين روز، روز تعيين اميرالمؤمنين(ع) به‌عنوان خليفه بود بلکه در خطبه غدير به ساير اولياي الهي نيز پرداخته‌شده است، در اين خطبه آمده که پيامبر مأمور است در مورد اميرالمؤمنين(ع) و ساير ائمه(ع) پيمان بگيرد.

وي با تأکيد بر الهي و عرشي بودن ولايت اميرالمؤمنين(ع) تصريح کرد: عده‌اي اين مسئله را به صحنه رقابت در ميان طوايف تبديل کردند که مصيبت‌هاي بسياري را براي کل جهان به بار آورد.

یوسفی تصريح کرد: جالب‌تر از همه اين است که وقتي سخنان پيامبر تمام شد مردي به نام جابر بن نضر يا بنا به گفته برخي به نام حارث بن نعمان حضور پيامبر آمده عرض کرد يا محمد به ما دستور دادي به يگانگي خداوند و پيامبري تو شهادت دهيم از ما خواستي نماز و روزه، حج و زکات انجام دهيم، همه را پذيرفتيم ولي به اين مقدار بسنده نکردي و امروز پسرعمويت علي(ع) را بر ما گماردي و او را به ما ترجيح دادي و فرمودي ((مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ)) آيا آنچه گفتي از سوي خداوند بود يا خواست خودت بود.
 
وي به کشتار مسلمانان ميانمار اشاره داشت و گفت: اکثر بودائيان ميانمار تحت تأثير تبليغات غربي‌ها قرارگرفته و بدترين ظلم‌ها را نسبت به مسلمانان روا مي‌دارند به‌هرحال يکي از علل اين کشتار وحشيانه تفرقه‌اي است که در دنيا ايجادشده و بيشترين سود را صهيونيست‌ها مي‌برند بنابراين مسلمانان بايد عليه جبهه ظالم ميانمار قيام و اقدام کنند.

یوسفی ضمن محکوم کردن موج جديد خشونت‌ها و نسل‌کشي مسلمانان در ميانمار تأکيد کرد: ملت بزرگ ايران اسلامي با اعلام نفرت و خشم خود از خودکامگي و زياده‌خواهي‌هاي غرب و استکبار جهاني و عوامل دست‌نشانده آنان در دولت ديکتاتور و بودائيان افراطي، اقدام ددمنشانه و کشتار وحشيانه مسلمانان ميانمار را به‌شدت محکوم کرده و از برخورد چندگانه سازمان‌هاي بين‌المللي به‌ويژه حقوق بشر که در مواجهه با اين کشتار بي‌رحمانه سکوت اختيار کرده‌اند اعلام انزجار داشته و وجدان بشري و آزادگان جهان را به قضاوت فرامي‌خواند.

انتهاي پيام1022ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۵:۴۰

1 Jan 2020