۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۸۵۵۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

سلامت ایمانی در دستگاه قضا حاکم باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید سلامت ایمانی در دستگاه قضائی حاکم باشد و ایمان سراسر وجود قضات را فرا گیرد و قاضی جز حق سخنی نگوید حتی اگر به ضررش باشد.
سلامت ایمانی در دستگاه قضا حاکم باشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت السلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در جمع بندی ها باید به عبدالله موسوی نمره خوبی داد هرچند در دستگاه قضا نمره مطلوب گرفتن از جامعه سخت است.

وی افزود: بومی بودن رئیس جدید داد گستری کار را برای ایشان سخت می کند, کار کردن در دستگاه قضا کار سنگین و سختی است و قطعا" همه میدانیم همانقدر که دستگاه اجرایی باید سالم باشد دستگاه قضایی هم به مراتب باید عدالت محور و خدا محور باشد.

نکونام با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه افزود: پیام مردم در این راهپیمایی خدمت صادقانه مردم بود .

وی با اشاره به اینکه در دستگاه قضا قاضی های متخلف کمی وجود دارد تاکید کرد: همین تعداد کم هم نباید باشند چون باعث نارضایتی مردم می شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید سلامت ایمانی در دستگاه قضائی حاکم باشد و ایمان سراسر وجود قضات را فرا گیرد و قاضی جز حق سخنی نگوید حتی اگر به ضررش باشد.

نکونام بیان داشت: قضاتی اهل نجات هستند که تقوا محوری و خدا محوری وجودشان را فرار گرفته باشد و انتضار از دستگاه قضایی این است که با اخلاق مداری دستگاه قضا را اداره کنند.

عبدالله موسوی همکاری سالم، صادق و عدالت محور بود که در حوزه اداری از دستش دادیم

اقبال عباسی استاندار چهار محال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: عبدالله موسوی یک همکار صادق ، سالم و عدالت محور بود که در حوزه اداری از دستش دادیم .

وی بیان داشت: جاری شدن اشک رئیس کل دادگستری در این برنامه نشان از صمیمیت و مهر بین این بزرگوار و مردم است

عباسی ادامه داد: همواره باید بگوییم پیشگیری بهتر از زندان است و این پیشگیری به دو حوزه مدیران اجرایی که باید رفاه و رضایت مردم را فراهم کند و قوه قضائیه که باید با مردم مداری , عدالت گستری و
سعه صدر آبروی مردم را حفظ کند و با متخلفان برخورد سخت داشته باشند.

تعامل بین قوا راهی برای خدمت بهتر به مردم

علی کاظمی نماینده مردم شهرستان های اردلع کوهرنگ , فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: استان چهارمحال و بختیاری از دیر باز استانی اهل دین و تدین بوده .

وی بیان داشت: تکمیل رشادت های شیر علی مردان ها و دلیر مردان تاریخ این استان در تیپ حضرت قمر بنی هاشم (ع) ادامه یافت و مردم این استان بعد از انقلاب هرگز زاویه ای با نظام نداشتند و این نتیجه همان بیعتی است که مردم از ابتدا با امامشان بستند .

کاظمی تعامل بین قوا را راهی برای خدمت بهتر به مردم عنوان و تاکید کرد: در استان ما این تعامل سازنده وجود داشت .

وی با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان داشت: ولی نعمتان ما آمدند و دهان یاوه گویان را بستند و ما امیدواریم با خدمت به این بزرگواران جبرتان کنیم .
 
در ده سال گذشته یک قاضی مجرم در چهارمحال و بختیاری شناسایی نشد

 در ادامه این آیین عبدالله موسوی رئیس کل سابق دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خدا را شاکرم که مردمی که در دهه آخر خدمتم خدمتگزارشان بودم مردم چهارمحال و بختیاری بودند.

وی با اشاره به اینکه ما در دوره خدمت توانستیماز سال 87 تا به امروز 106 قاضی  را به 176 قاضی برسانیم و با انتقالی 80 قاضی هم موافقت کردیم اضافه کرد: در این مدت توانستم تعاون و تعادل را در عالی‌ترین سطح داشته برقرار کنیم.

موسوی یادآور شد: در بحث شورای بیت‌المال 8 هزار ملک از متصرفان بازپس گرفته شد و 14 هزار زوج جوان آموزش‌های قبل از ازدواج دیدند.

وی تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری در ده سال گذشته یک قاضی مجرم نداشتیم و قوه قضائیه در این استان از سالم‌ترین قوه‌های قضائیه در کشور است.

موسوی در انتها گفت: در مدت خدمتم بنا نداشتم به کسی ظلم و بی‌احترامی کنم اما اگر در این دوران خطایی از من سر زده عذرخواهی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم.

احمدرضا بهرامی سامانی رئیس کل جدید دادگستری چهارمحال و بختیاری در ادامه این برنامه بیان داشت: بنده 10 سال در این استان به عنوان دادستان خدمت کردم.

وی با اشاره به اینکه حمایت از وقوع پیشگیری در طول دوره خدمت در پست دادستانی یکی از اقدامتم بوده افزود: هر کجایی که حضور ما ضروری بود از لحاظ حقوقی وارد عمل شدیم.

بهرامی سامانی اجرای قانون و دستورالعمل‌های قوه قضائیه در کلیه حوزه‌های قضایی، تقویت بعد نظارتیشناسایی مشکلات، تذکر، تشویق و ترغیب کارمندان برای رفع مشکلات مردم و... را از جمله برنامه‌های خود عنوان و یادآور شد: خدا را شاکرم که بیش از 10 سال در دادسرای شهرکرد خدمت کردم و خوشبختم از این که در محضر اساتیدی چون عبدالله موسوی کسب فیض نمودم و متاسفیم که بعد از 16 سابقه سابقه ریاست امروز از حضور ایشان در بینمان محروم می‌شویم و برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ در این مراسم از خدمات و زحمات عبدالله موسوی تقدیر شد و احمد رضا بهرامی سامانی به عنوان رئیس کل دادگستری و آقای علی محمدی به سمت دادستان عمومی انقلاب معرفی شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۴:۱۱

2 Jan 2020