۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۱۳۹۸۸
کارشناس مسائل اجتماعی:

تدوین نقشه راه جایگاه حقیقی زنان با بازگشت به الگوهای اسلامی

یک کارشتاس مسائل اجتماعی گفت: تدوین نقشه راه جایگاه حقیقی زنان با بازگشت به الگوهای اسلامی و حاکمیت نگرش عقلانی و نه ابزاری محقق می‎شود.
تدوین نقشه راه جایگاه حقیقی زنان با بازگشت به الگوهای اسلامی
سیف‌الله مطلبی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از بانوان فرهیخته کشور، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه زنان برنامه‌ریزی کنیم، نکته کلیدی آن است که باید به دنبال مدل اسلامی باشیم و نباید دیدگاهمان را منطبق بر غرب قرار دهیم، چرا که در مدل غربی بی ارزش کردن زن و نگاه کالایی به زن حکمفرماست.

وی با اشاره به جایگاه والای زن در آیات و احادیث دین اسلام، گفت: در تعالیم اسلامی، مقام و منزلت زن، به عنوان یک مربی و عنصر اصلی و کلیدی در کانون خانواده و اجتماع است که دست‌یابی به این منزلت، با الگوگیری از بهترین زنان عالم همچون زهرای مرضیه(س)، حضرت مریم(س) و حضرت زینب(س) دست یافتنی است.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: در تعالیم دینی، زنان، وظیفه کلیدی تربیت نسل موثر و مفید را بر عهده دارند در صورتی که در الگوهای غربی، جنس نگاه به زنان، از نوع ابزار و کالا است که به طور طبیعی خروجی این نوع نگاه، سوء‌استفاده از زنان به اشکال مختلف در قالب‌های سنتی و مدرن است.

مطلبی بر ضرورت تدوین نقشه راه برای تحقق جایگاه حقیقی زنان، خاطرنشان کرد: اصلاح دیدگاه مدیران و آحاد مختلف مردم جامعه، بازگشت به الگوهای اسلامی، اعتماد به نسل جوان و حاکمیت نگرش عقلانی و نه ابزاری، نقشه راه رسیدن به جایگاه حقیقی و والای زنان در جامعه است.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۱:۱۲

28 Dec 2019